Gå til innhold

DVD-brenner og bluescreen-trøbbel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en ekstern Pioneer DVD-brenner av typen DVR-S606 som jeg forsøker å koble til min Shuttle XPC SN85G4 (m/AMD Athlon 64-bit 3200+ og 1GB RAM) via. USB. Jeg kjører Windows XP Professional SP2 (eng.). I maskinen sitter det en intern Samsung Combo-enhet (CDRW/DVD) av typen SM-352B.

Problemet oppstår så fort jeg kobler DVD-brenneren til maskinen...da oppstår det bluescreen med én gang, og PCen rebooter automatisk. Kan det være en konflikt mellom den interne og den eksterne DVD-enheten? Jeg har ennå ikke installert noen drivere eller SW til Pioneer-spilleren, XP har innebygget støtte for denne...så det skulle ikke være nødvendig.

Råd/tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du SP1/2?

Prøv med nye drivere til brikkesettet og USB-kontroller...

kan jo også prøve å disable den interne enheten før du kobler til den eksterne dersom du fortsatt har problemer...

Skrevet
Har du SP1/2?

Prøv med nye drivere til brikkesettet og USB-kontroller...

kan jo også prøve å disable den interne enheten før du kobler til den eksterne dersom du fortsatt har problemer...

Kjører som nevnt SP2...men skal forsøke tipsene dine om nye chipset-drivere og USB-drivere. Kan også se om den interne enhetens tilstedeværelse spiller inn på problemet...

Takk for tips så langt, jeg kommer tilbake med resultatrapport senere... (sitter på jobb nå).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...