haarod Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Ja, her er en artikkel som sikkert mange har sett, men som var litt interresant (syns jeg) Bl.a. at 94% av de som kjøper dataspill er over 18 år og 84% av de som kjøper konsller også er over 18 år. http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1305264
Feh Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Tja... det kom jo egentlig ikke som noe sjokk. 1. De fleste under 18 får konsoller av foreldre (eller bursdag, jul etc.) 2. De aller aller fleste som kjøper spill er enten folk som er over 18 (som tjener penger) og voksne som kjøper spill til barna sine... Mange spill har også 18 årsgrense... Jeg har kjøpt 2 spill i hele mitt liv, resten av de totalt 20-30 spillene jeg har til forskjellige konsoller er kjøpt av foreldre/familie....
Knutsi Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Mener foresten å huske statistikken ligger på at ca. 25-35% av spillere er over 18 år. Det stemmer forøverig ganske godt med mitt intrykk av situasjonen, men at det finnes to klare grupper her. Det er de som generelt sett sluke spill, som RPG og de litt mer fantasifulle variantene, og det som er mer oppimot vanlige interesser, fotball, bil, krig, etc. etc. Tenker siste gruppen er i enorm overvekt. NB:Husker ikke hvor jeg leste dette, godt mulig det var i et britisk spillmagasin en gang. Hadde vært intressant å se en norsk sammenligning. Mvh, . K
FJERNET111 Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Så hvis du liker RPG, så kan du ikke like skytespill/krig, bilspill og fotball? Tror at det er en stor gruppe som sluker alt av spill bare det er bra, meg inkludert.
haarod Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Skrevet 27. januar 2005 Jeg kjøper aldri FPS spill, tror faktisk ikke jeg har et eneste et. Men kjøper som regel PES hvert/annet hvert år. RPG/MMORPG er min favorittsjanger siden de spillene varer lenge, kjøper bare de som er bra vel og merke. Kjøper jo FPS spill som er utrolig brae, men har ikke prøvd hl2 ennå. Er vel en av de få, men syns FPS er gøy mot venner
Q&A Skrevet 30. januar 2005 Skrevet 30. januar 2005 Bra at det er bevisst med en undersøkelse. Det var nok et bevisst trekk ja. Uansett, Feh forklarer selvsagt lett hvordan dette er tilfellet. Som 30-åring skal jeg medgi at jeg gjerne hadde sett at 95% av spillerne faktisk var over 18 år. Iallefall på multiplayer, for det er liten tvil om at det gjør spillingen mer givende.
Aiven Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Er det bare meg som ikke ser sammenhengen mellom topic og inlegget?
FJERNET111 Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Er det bare meg som ikke ser sammenhengen mellom topic og inlegget? Poenget var vel at du skulle lese artikkelen også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå