Gå til innhold

Vet noen om et bra hjemmeside program?


eoj_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spurte om det samme for en tid tilbake, og jeg fikk anbefaling på Dreamweaver. Du kan laste ned 30 dagers trial hos macromedia. Programmet gir mulighet for "split screen" slik at du enten kan skrive kode eller bruke "WYSIWYG"-grensesnitt. Bra program synes jeg, selv om jeg ikke har testet noe annet.

Lenke til kommentar
Det jeg fikk ut av notepad ble i alle fall utrolig dårlig

I så fall ligger ofte problemet mellom skjermen og tastaturet.

 

Spøk til side, du kan gjøre all HTML i Notepad. Men det er utrolig mye enklere å gjøre det i WYSIWIG-programmer enn å håndkode alt, selv om man i utgangspunktet har mer kontroll når man håndkoder. Det greieste er å finne et program som er greit å bruke, og som ikke lager altfor mye søplekode. Og så går man inn etterpå og fjerner det som er til overs, og tilrettelegger for flere browsere.

 

Jeg bruker Visual Studio .NET til webprogrammering, så også til webdesign. Det legger ikke til altfor mye rart, men er vel kanskje litt ekstra IE-vennlig når man bruker en del innebygde funksjoner.

 

DreamWeaver lager også rimelig pen kode og er enkelt å jobbe med. Koster litt penger, men man får jo en god følelse med en 30-dagers trial.

 

Ellers har du Adobe GoLive, som også er greit, og ikke lager altfor ille kode den heller. Som andre ting fra Adobe, så er den heller ikke spesielt rimelig, men du kan laste ned Trial av den også.

 

Eldre versjoner av FrontPage lager skrotkode. Ikke sikker på hvordan det er nå. Jeg må bruke det til å customize SharePoint-sider, men da er man rimelig ute på tur kodemessig like vel, så jeg har gitt opp å rydde kode der.

 

Det finnes sikkert rimeligere eller gratis alternativer, men jeg har ikke prøvd det.

 

Kirikiri

Lenke til kommentar
www.w3schools.com + Notepad = God hjemmeside.

 

Word, Frontpage etc = Ikke god hjemmeside, med mye unødvendig "kode"

enig at www.w3schools.com + Notepad = god hjemmeside....og at word er bortkasta tid...men frontpage går det faktisk ann å få rimelig bra sider til med, selv om det blir endel unødvendig "kode"...!

 

På www.html.dk kan du forresten lære deg litt kode...

Endret av JMW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...