Gå til innhold

Forståelse av WoW storyen...


Anbefalte innlegg

Sitter her og gleder meg til World of WarCraft, og tenkte i den sammenheng og sette meg litt grundigere inn i storyen. I hylla står WarCraft 3 og støver bort. Hvorfor, spør du. Vel er ikke allverden fan av RTS og det kostet 50.- på elkjøp. Bør jeg runde dette (+TFT) for å få fullt innsyn i storyen til WoW? Eller må jeg lese "hele" storyen som står på spillets hjemmeside? Jeg tok det nesten forgitt at Alliance var gode, mens Horde er onde. Dette viste seg imodlertid å ikke være helt rett... så det er trygt å si at jeg trenger litt hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg har verken lest den, eller spillt gjennom WC 3.. Men eg synest at det gjekk greit å spille WoW likevell.

Selvfølgelig går det bra å spille spillet allikevel, men det gir jo litt ekstra å kunne hele storyen.

 

Om trådstarter ikke er noen fan av RTS, så vil jeg ikke anbefale han å pine seg gjennom disse spillene, for hele storyen (for alle warcraft spillene) står i linken 2 poster over. Men du får den ganske utdypende gjennom spillene da. Ja du får faktisk være en del av historien :)

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Trodde i starten at det var skikkelig black 'n white. Gode mot onde, Alliance mot Horde. Synes dette var helt topp, da jeg har fått en kvalmende trang til å kjempe for det gode (...ikke spør meg hvorfor...). Slet med dette i AO, da jeg aldri ble helt enig med meg selv om hvem som var gode og hvem som var onde...

 

Det blir nok story-lesing på meg ja...

Lenke til kommentar

Asså, de sa i FT at Orc-campaignen var irrelevant for historien, og iom at den bugga så vanvittig når vi først fikk den kom jeg meg aldri lenger enn til litt ut på andre brettet.

 

Men å si at den var irrelevant for historien var kanskje å ta litt i? Idet jeg avslutta UD-campaignen på FT så var Thrall og Jaina ennå forholdsvis gode venner (hadde ikke hørt noe annet) - men å traske inn i diplomatiske oppdrag i Ogrimmar er ikke så forferdelig aktuelt den dag i dag.

 

Jeg synes i hvert fall ikke Tauren fortjener å være klassifisert som "onde". De strever jo bare etter å finne et sted å bo. Orcs og trolls (edit) har litt av samme problematikken, men så er det alt det med fortida dems og opphavet og at ikke alle har like noble hensikter som Thrall...

 

I alle fall moro å se igjen Gazlowe (sjefsingeniøren til Goblins, lvl 60, tilsynelatende sjef i Ratchet), men han jobber tydeligvis ikke i Durotar lenger.

Endret av JayHeM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...