Gå til innhold

Dell ---> nytt kabbinett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det du må sjekke er om delene i dell'en passer til det nye kabinettet.

 

CDROM'er, floppy, harddisk passer sikkert bra.

Hvis hovedkortet er av formfaktoren ATX (normal form, send mail til dell hvis du er i tvil), så funker det sikkert.

 

Det eneste som gjenstår da er å få løsnet komponentene uten å ødelegge noe....

Sjekk ut tråden under din i forumet, der er det en dal bra kabinetter!

Lenke til kommentar
Det eneste som gjenstår da er å få løsnet komponentene uten å ødelegge noe....

Det skal bli moro å se, de har en del "lure" løsninger (de synes det sikkert selv :p)

Dell er ikke dårlig ;)

 

Nei det går nok ikke pga dell følger ganske ofte egne standarderer og ikke ATX.

Har selv en Dimension 3000 (server) som er helt "lydløs". Det er fordi kjøleløsningen ikke bråker. Det er dells egen kjølig beregna på det kabinettet osv. :ermm:

Lenke til kommentar
psst....nevn EN postitiv ting med DELL a..

 

1. Dell reklamen på TV " VI har de beste løsningene"

2. Dellpcer er ustabile som F..har hatt en del pc før...ingeting funka med den..alt bare dritt.. har en dell laptop å...funker faen ikke til noe.

:roll: lættis

 

DELL er bra. Hvis den er ustabil har du sikkert fikset litt på den. Tror ikke at en DELL @ 3.2Ghz er 50% dårligere enn en selvbygd og ikke kom med "ja men hk bla bla bla"..

___

Hvis du skal ha nytt kæbbis så trenger du nytt hovedkort.

Lenke til kommentar
Du kunne muligens klart å fått det til, men jeg hadde ikke hatt gadda til å prøve. Familien min har en DELL, og den er ustabil og får bluescreen rett som det er. Og kabinettet durer som f***!

DELL :thumbdown:

Hjemmebygd, eller omtrent alt annet: :thumbup:

Eneste som er bra med dell er at de har en garanti som strekker seg ganske langt, men det har jo skjedd at de har gitt faen :roll:

 

Hjemme bygd har samme garanti som på f.eks elkjøp og "expert"..

Ryker noe, så er det din egen skyld ;)

men igjen så har man egentlig mer kontroll på hva som er i pc`n og hvordan det er tilkoblet når man bygger den selv, bedre garati spør du meg..

*hjemmelaget/sattsammen pc = mat.. nesten alltid best ;)

Lenke til kommentar

jaja...gjorde det samme selv med min gammle dell dim 4550...kremt..ikke mye igjen av det dell kabbiset.....måtte røske ut masse dritt...fant fort ut at kjøp av nytt hoved kort ikke var så dumt....kunne ikke ta av hk plata som dell hk'et satt på for cpu kjøler feste far festa gjennom alt...kjøp nytt hovedkort og kabbinett, å bygge det inn i det..da får du en bedre pc oxo :yes:

hvis du gjør det mister du mest sansynelig all garanti fra dell!!

haha....gled deg dell sine "luring" løsninger på ting er totalt lættis. :!:

Endret av assy_chieftec_matrix
Lenke til kommentar
Det eneste som gjenstår da er å få løsnet komponentene uten å ødelegge noe....

Det skal bli moro å se, de har en del "lure" løsninger (de synes det sikkert selv :p)

Dell er ikke dårlig ;)

 

Nei det går nok ikke pga dell følger ganske ofte egne standarderer og ikke ATX.

Har selv en Dimension 3000 (server) som er helt "lydløs". Det er fordi kjøleløsningen ikke bråker. Det er dells egen kjølig beregna på det kabinettet osv. :ermm:

sa ikke at dell er dårlig, men de har et par "lure" løsninger som gjør det vanskelig å oppgradee den :)

Lenke til kommentar

IKKE DISS DELL (hehe)

 

dell er bra for bestillingspc fra merket å være ingenting å si på det

dell funker utmerket til helt vanlige ting (også spilling.

 

 

topic: har selv en ndell 4600 liggende jeg tror kanskje at det vil bli et problem

å flytte over.

Du vil nok kankjse få problemer med å få enden på hovedkortet

(der hvor alle ledningene skal inn) til å passe i det nye kabinnetet fordid et er ganske spess.

men er nå ikke helt sikekr så det er vel bare å prøve :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg har akkuratt flyttet over et 4600 HK fra dell over i et raidmax kabinett

 

det går kjempe fint. dell har ikke noen egene løsninger på HK , men vifte pluggene er egene og det samme

 

Front knappene\leds

 

jeg bare så på den gamle den klossen så så jeg hvor ledningene gikk og hvor på HK så bare erstatta jeg de med de i raidmax kabinettet

 

Alt passer og alle de som sier det ikke passer vet ikke hva de snakker om

puttet også et gammelt p3 HK inn i dell kabinettet , fortsatt ikke noe problem

 

Bytt i vei du

 

det er EN grunn til at DELL pcer suger  (MIN MENING)

Det er det tetteste jeg har hørt.

Hvordor ''suger'' dell så masse da ?

det er din menig ? psst. begrunn svaret ditt du

 

Dellpcer er ustabile som F..har hatt en del pc før...ingeting funka med den..alt bare dritt.. har en dell laptop å...funker faen ikke til noe.

 

Nå blir jeg overgitt. Pcene er bra helt til de kommer i hendene på sånne som deg...

Du vet tydlig vis ikke hva du gjør.Det er en flere grunner til at en PC blir ustabil

Virus og spyware først og fremst komponenter som dell'en ikke vill ha (akkuratt som MSI og Twinmos , husk jeg sier ikke alle MSI , men noen vill ikke ha twinmos ram)

 

Tråstarter : du burde ha ny CPU kjøler vos du bytter kabinett , vis det er samme dell d. 4600 som jeg jobbet med er det bare en ribbe der og en 92mm vifte som blåser på den via en kanal i bak enden.

 

Jeg byttet til Tt spark 7+ som jeg hadde liggende funker som en drøm :thumbup:

 

Hjemme bygd har samme garanti som på f.eks elkjøp og "expert"..

 

Elkjøp og expert har svært bra garanti etter min erfaring.

Komplett.no har også svært bra garanti løsning.

 

skjønner ikke hvorfor dere "disser" ting dere ikke har peiling på.

 

F.eks

Elkjøp : jeg hadde kjøpt et GeForce 4600TI 128 bla bla. på elkjøp hadde det i 9-10 mnd. hadde også en PSU qtec gold 400w , den slo seg på om natten og alt begynte og ryke. altså det gikk i stykker

 

HK , ram og skjermkort gjikk i stykker

jeg stakk til elkjøp hvor jeg hadde kjøpt kortet og sto litt lang tid i kø (som jeg er vandt til der ute) også tok han det med bak til ''pc folka'' de så på der ikke minst luktet at det var svidd\ødelakt jeg kunne enten gå til kassa og få et gave kort eller finne et nytt kort til 2500.-

 

Ram og HK ble sendt til komplett , jeg sa hva som var galt uten at noen visste hvorfor fikk jeg nytt HW.

 

sendte PSU tilbake til hattelco.no

Fikk tilbake samme PSU , de sa det ikke var noe feil med den , men det er sånn Qtec er har jeg hørt fra mange som har hatt akkuratt samme problem.

 

Så dere som snakker om Garanti, og ikke har fått skadene på garanti , har vært Uforsiktige...

Endret av Sir_cruz
Lenke til kommentar

Har en Dell pc selv og har ikke hatt et eneste problem. Og ja som tidligere nevnt i tråden så har Dell et par spesielle løsninger. Blant annet CPU-kjølinga er noe rar; 80mm vifte (på utrolig lav turtall) bak i kabinettet med en trakt som går mot ei kjøleblokk på cpu'en.

 

Noe upraktisk hvis man i ditt tilfelle skal kjøpe nytt kabinett. Da må man ha ny cpu-kjøler.

Lenke til kommentar
Har en Dell pc selv og har ikke hatt et eneste problem. Og ja som tidligere nevnt i tråden så har Dell et par spesielle løsninger. Blant annet CPU-kjølinga er noe rar; 80mm vifte (på utrolig lav turtall) bak i kabinettet med en trakt som går mot ei kjøleblokk på cpu'en.

 

Noe upraktisk hvis man i ditt tilfelle skal kjøpe nytt kabinett. Da må man ha ny cpu-kjøler.

fanduct som sørger for kald luft til cpu så den skal være stille.

 

DELL er ett utrolig bra merke som er litt dyrt, men de har løsninger som virker og de yter relativt greit bare du har de riktige komponentene i den

Lenke til kommentar
Har en Dell pc selv og har ikke hatt et eneste problem. Og ja som tidligere nevnt i tråden så har Dell et par spesielle løsninger. Blant annet CPU-kjølinga er noe rar; 80mm vifte (på utrolig lav turtall) bak i kabinettet med en trakt som går mot ei kjøleblokk på cpu'en.

Det er en 92mm vifte ;) på de nye i allefall

 

 

Noe upraktisk hvis man i ditt tilfelle skal kjøpe nytt kabinett. Da må man ha ny cpu-kjøler.

 

her er det lett og gå i baret. Du trenger nemmelig en CPU kjøler som medfølger nye fester

 

Så vidt jeg vet er det bare dell som har de CPU festene som er på det HK et.

 

så zelman's kjølere vill funke bra :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...