Gå til innhold

ATI R520 kommer i mai


Anbefalte innlegg

VRAM er en for lengst utdatert ram-teknologi i grafikk-sammenheng. Det vil ikke kunne konkurrere med f.eks GDDR3 på kombinasjonen pris, ytelse og kapasitet.

Ke? VRAM er vel et generelt begrep for video/skjermkort minne.

 

1024MB er også totalt overkill. Nå om båndbredden til systemminnet blir stadig større (PCI-e) så blir behovet for minnekapasitet på selve skjermkortet mindre. Båre Nvidia og ATi har lansert teknikker som gjør at systemminnet kan avlaste skjermkortminnet på stadig mer effektive måter. Dvs. at behovet for mengde ram på skjermkortet neppe øker så mye som det har gjort før. Jeg tror faktisk behovet vil gå noe ned på kort sikt (til at 128MB er nok for det aller meste) og øke til 256MB om først ca 2-3 år. Jeg tipper 512MB blir helt unødvendig i minst 4 år fremover. Til dere som vil henvise til historien bakover og at det må fortsette: Dere må ta i betraktning de nye teknikkene som PCI-e gjør mulig og se at behovet for minnekapasitet på skjermkortet vil få en knekk som følge av dette. Etter knekken så vil kurven fortsette oppover. Forhistorien er altså ikke noen god indikator for det som kommer til å skje de neste årene

Jeg vil tro Epic har bedre innsikt i dette, idet minste når det gjelder dems egen spill motor.

If you only have a 256 meg video card you will be running the game one step down, whereas if you have a video card with a gig of memory then you'll be able to see the game at full detail.

 

Jeg har lagd en tråd på forumet til Beyond3D angående dette. Greit å få noen tilbake meldinger om dette fra de litt mer proffe gutta. :)

http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=20020

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...