Gå til innhold

støydempingsplater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skum-platene med alu-belegg er ikke bra. Jeg har prøvd disse. Det som skjer er at de hindrer lyd i å trenge gjennom, mye pga alu-belegget. Alu-belegget reflekterer lyden så den ikke trenger gjennom, men i et kabinett finner "ekkoet" altis en vei ut til slutt. (spesielt godt gjennom kabinettvifter) Mitt tips er å bruke noe som "suger til seg" støy i stedet for noe som reflekterer støy. Jeg har begynt å "tapetsere" med Magic Fleece, er halvferdig. Vifte støyen er redusert, skrikinga fra modemet :sad: er nesten borte, og enda har jeg ikke lagt noe på den store sideveggen i kabinettet enda. (jo det har jeg, biltema 10mm skum/alu...)

 

Jeg anbefaler å legge asfalt først, den hindrer HD-støy, og andre vibrasjoner fra å forplante seg.

Lenke til kommentar

Sorry mac, bortkastet cash spør du meg. Det eneste jeg kan tenke meg som hjelper er å fjærne alu-belegget. Ikke bra likevel, men det er vel bedre enn ingenting. Du kan prøve å henge plater opp som "skillevegger" slik at støy ikke kan gå direkte fra CPU-vifta og ut gjennom kabinettviftene. Pass på at det likevel er rikelig plass for lufta å passere.

Lenke til kommentar

Jeg isolerte kabinettet mitt med de platene fra Biltema. Folie + noe hvit skumgummi lignende materiale på andre siden.

 

Kabinettet mitt ble ganske så stille det, jeg passet naturligvis på å dekke til omtrent alt, tom mange lufteåpninger. I tillegg har jeg 2 stk Papst som går på 12 db for å få lufta litt ut. Kabinettet er riktig så stille det. Eneste jeg hører er strømforsyningsvifta, når jeg får bytta den kommer alt til å være dønn stille..

 

En kompis av meg har den Magic Fleece-saken, og det

funka mye dårligere til han...

Lenke til kommentar

Det hjalp litt meg jeg har ikek isolert hele kabinettet, mangler bak hovedkortet og på baksiden.

Det ble minde stør men så har jeg også 4 kabinettvifter så mye mindre ble det ikke. koster bare 2*80 kr, så jeg fikk litt for pengene.

(kjøpte 2 plater for mye da, ja ja)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...