Gå til innhold

støydempingsplater

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skum-platene med alu-belegg er ikke bra. Jeg har prøvd disse. Det som skjer er at de hindrer lyd i å trenge gjennom, mye pga alu-belegget. Alu-belegget reflekterer lyden så den ikke trenger gjennom, men i et kabinett finner "ekkoet" altis en vei ut til slutt. (spesielt godt gjennom kabinettvifter) Mitt tips er å bruke noe som "suger til seg" støy i stedet for noe som reflekterer støy. Jeg har begynt å "tapetsere" med Magic Fleece, er halvferdig. Vifte støyen er redusert, skrikinga fra modemet :sad: er nesten borte, og enda har jeg ikke lagt noe på den store sideveggen i kabinettet enda. (jo det har jeg, biltema 10mm skum/alu...)

Jeg anbefaler å legge asfalt først, den hindrer HD-støy, og andre vibrasjoner fra å forplante seg.

Sorry mac, bortkastet cash spør du meg. Det eneste jeg kan tenke meg som hjelper er å fjærne alu-belegget. Ikke bra likevel, men det er vel bedre enn ingenting. Du kan prøve å henge plater opp som "skillevegger" slik at støy ikke kan gå direkte fra CPU-vifta og ut gjennom kabinettviftene. Pass på at det likevel er rikelig plass for lufta å passere.

Jeg isolerte kabinettet mitt med de platene fra Biltema. Folie + noe hvit skumgummi lignende materiale på andre siden.

Kabinettet mitt ble ganske så stille det, jeg passet naturligvis på å dekke til omtrent alt, tom mange lufteåpninger. I tillegg har jeg 2 stk Papst som går på 12 db for å få lufta litt ut. Kabinettet er riktig så stille det. Eneste jeg hører er strømforsyningsvifta, når jeg får bytta den kommer alt til å være dønn stille..

En kompis av meg har den Magic Fleece-saken, og det

funka mye dårligere til han...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...