Gå til innhold

Kassett spiller til PC ?


Anbefalte innlegg

Finnes det noen verktøy / dingser som kan overføre eller kopiere gode gamle kassetter ?

 

Slike saker

 

eventuelt et eller annen form for teknologisk lureri man kan benytte seg av, som å koble mikrofon ingangen til pc sammen med headphones utgangen på kassettspilleren.

slik som hær

 

jeg poster hær siden en dings som kan overføre kassetter er hardware, men passet ikke noen andre steder

vi skal nemlig organisere vår språklab og trenger derfor en digitalisering av kassettene :D

 

takker for alle svar (på forhånd)

 

mvh

Dwagon

 

edit : la til enda en link (mic saken)

Endret av Dwagon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det opplagte er vel å koble linje-ut på kassettspiller til linje-inn på lydkortet, og så ta opp lyden i sanntid. Enten ved å bruke  windows sin "Sound Recorder" eller gjerne ett anna program som kan encode til mp3 e.l.

joda det en mulighet, men jeg ønsket og finne ut om det fantes noen mekansike enheter som kunne gjøre jobben raskere, vi har noen 100 kassetter, og jeg ønsker ikke å sitte i ukes vis å jobbe med dette. Så en slik løsning blir siste utvei.

sanntid er jo meget tregt :p

 

takk for svaret, men håper at noen der ute vet av en sak som gjør den oppgaven jeg ønsker.

Lenke til kommentar

Du har jo alltids denne, men den er jo relativt dyr, og greier bare sanntid.

Tror ikke løsninger for raskere-enn-sanntid-digitalisering eksisterer, dessverre. Med mindre du finner noe svindyrt avdanket utstyr fra kassett-produsenter. :)

Endret av ca2
Lenke til kommentar

Ser at det er noe some heter high speed dubbing,,, men er ikke sikker på om d er mulig å få d i "line out" , hvis så, så kunne en recorda det på pcn og senka hastigheten ned igjen etterpå,,, men ettersom d bare er dobbelt så raskt, går kanskje vinniga opp i,,, ett eller annet....

 

"High-speed dubbing

Dual-well decks with this feature allow you to make good quality recordings at twice the normal speed when dubbing from one tape to another. "

Lenke til kommentar

Er IKT lærling på Steinkjer Videregående Skole og der har vi et rimelig avansert språklabsystem med mulighet for digitalisering av gamle kasetter osv. Skal finne ut hva systemet heter. Det klarer heller ikke å gjøre prossessen raskere enn realtime dessverre.

 

Men hvis du skal gjøre det enkelt er det jo ikke verre enn å finne en kasettspiller med line out / rec out og koble inn på line-inn på PC'n.

Lenke til kommentar
Er IKT lærling på Steinkjer Videregående Skole og der har vi et rimelig avansert språklabsystem med mulighet for digitalisering av gamle kasetter osv. Skal finne ut hva systemet heter. Det klarer heller ikke å gjøre prossessen raskere enn realtime dessverre.

 

Men hvis du skal gjøre det enkelt er det jo ikke verre enn å finne en kasettspiller med line out / rec out og koble inn på line-inn på PC'n.

jeg er også IKT-Lærling, jeg jobber på kongsbakken vgs. det systemet dere har er sikkert flott. hadde vært greit om det var så enkelt at selv lærerne skjønte seg på det :D men alle vet jo at slikt eksisterer bare i en system administrators drømmer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...