Gå til innhold

Hva har jeg krav på ved bruk av angrerett?


Anbefalte innlegg

Jo, all fornuft sier jo det.

 

Problemet er bare det at kunde allerede har sagt seg villig til å bruke angrerett...og med det sagt at tingen er ok levert, men jeg vil ikke ha den allikevel.

Men det er en mangel når det er feil vare da, og det er en defekt vare også...

Men jeg skjønner ikke hvorfor trådstarter sjekket om varen var defekt eller ikke, når det var feil vare... :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er funnet en løsning for mitt problem som jeg kan leve med. Og det er det at komplett kommer med sin GODE service til slutt og ordner opp i saken.

De dekker alle utgifter for frakt etc...

 

Dette er meget bra syns jeg... Så en :thumbup: opp for dem skal de ha.

Spesielt Tommy på support. Meget bra innsats... Stor fornøyd...

 

God kundebehandling = flere fornøyde kunder = mer salg

Lenke til kommentar

Jeg har fått svar fra Forbrukerrådet angående hva som skal tilbakebetales.

 

Svaret på ditt spørsmål fremgår av forarbeidene til angrerettloven (Ot.prp.

nr.36 1999-2000):

"Det som skal tilbakebetales vil normalt være kjøpesummen. Men også andre

kostnader som forbrukeren har hatt, i form av porto for forsendelse til

forbrukeren, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter og oppkravsgebyr, skal

tilbakebetales."

 

Med vennlig hilsen

for Forbrukerrådet

xxx

 

Hvilket vil si at Komplett praktiserer dette feil. FYI.

Lenke til kommentar
Jeg har fått svar fra Forbrukerrådet angående hva som skal tilbakebetales.

 

Svaret på ditt spørsmål fremgår av forarbeidene til angrerettloven (Ot.prp.

nr.36 1999-2000):

"Det som skal tilbakebetales vil normalt være kjøpesummen. Men også andre

kostnader som forbrukeren har hatt, i form av porto for forsendelse til

forbrukeren, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter og oppkravsgebyr, skal

tilbakebetales."

 

Med vennlig hilsen

for Forbrukerrådet

xxx

 

Hvilket vil si at Komplett praktiserer dette feil. FYI.

Men portopenger for retur skal du bare ha dersom det er annet type fjernsalg enn postordre og internett-salg. F.eks. telefonsalg. Det står spesifisert i loven, men kan være vanskelig å få øye på. jeg trodde også tidligere at du hadde krav på porto-refundering, men det har du altså ikke (untagen det som det kostet deg i frakt fra butikken).

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...