Boralis Skrevet 24. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2005 Intel har tidligere uttalt at veien mot dobbelkjerne ikke er et kappløp, men det kan være at de nå har ombestemt seg. Vel har de den klar til da, så hvorfor ikke lansere den, i tillegg er det jo litt morro å være først Jeg tror vi trygt kan slå fast at ytelsen ikke kommer til å bli all verden, med en delt 800MHz FSB så lukter det flaskehals lang vei. Ytelsen per kjerne vil i praksis trolig bli litt bedre enn en P4 med 400MHz FSB... Som jeg har nevnt utallige ganger tidligere er vel ikke denne laget for rå ytelse i forhold til P4 enkelprosessor,men tror den er mer som et "prøveprosjekt" i markede. Ytelsen kommer vel neppe før på neste generasjon en gang i første halvdel av 2006 Lenke til kommentar
3dRacer Skrevet 25. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2005 Bare lurte på om den kommer først på Xeon platformen. Dvs hovedkort med 604 pinner? Bruker Dual Xeon oppsett nå, så det hadde vært spennende å oppgradere til dua-dual prossesorer når det kom på markedet! Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 25. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Edit: Glem det jeg skrev først. Det som stemmer er at Xeon med to kjerner nå er planlagt tidlig i 2006, men detaljene er ikke kjent. Intel har vært frem og tilbake på det området. Endret 25. januar 2005 av blacktower Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 25. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2005 Dette må vel være midt i blinken for htpc'er. Windows Media Center med støtte for dobbeltkjerne så man kan ha ett stykk pc som kan brukes av flere uten å merke ytelsestap Dobbeltkjerne Pentum M hadde vært noe. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 25. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Det er jo flotte priser og forhåpentligvis støtter den også Q&C (Intel sin seff). Ytelsen vil jo være mye høyere enn noe i nærheten av samme prisgruppe. EDIT: Sett bort fra overklokking da, for da kommer mange andre faktorer med i bildet. Endret 25. januar 2005 av Gunnar_ Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2005 Dobbelkjerne 830 3,0 GHz Ikke tilgjengelig 316 "Paaappa, kan jeg få sånn?" Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 25. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2005 Dette må vel være midt i blinken for htpc'er. Med et antatt effektforbruk på 130W så kunne den neppe være mindre egnet etter min mening siden varmeproduksjonen vil slå alle rekorder. Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 25. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Var derfor jeg skreiv dobbeltkjerne pentium M under Effektforbruk tilnermet en northwood/prescott prosessor? Men det blir kanskje litt feil å si HTPC emn en multimediepc dama kan se på tv på mens jeg spiller Endret 25. januar 2005 av crownjewel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå