Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke finner ut av hvordan man sjekker md5, enten med det verktøyet eller et annet du finner v.h.a. google eller lign., gir jeg opp.

noen som bruker VC++ som kan svare på hvordan dette blir skrudd på/av?

Jeg vet ikke, men om det er dette som er feilen så vil det vise seg i en kompiler-logg!

Endret av søppel3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Link til et ok md5-program: http://www.quicksfv.org/

 

Det innstallerer seg som et shell extension. Bare høyreklikk på den aktuelle fila og velg "Create .SFV file". SFV er egentlig crc32, men siste versjon av programmet støtter også md5 (du kan velge i dialogen som kommer opp).

 

Verifiser at fila stemmer overens med checksummen jeg ga deg (den siste).

 

Du skal ikke bekymre deg for at det er pragma som er problemet. Du kan eventuelt slette pragmalinjene og legge inn de tre bibliotekene der du vanligvis legger de inn ("Additional Dependencies" eller noe sånt).

 

Hvis du fortsatt sliter kan du prøve å legge inn en /VERBOSE på kommandolinja til linkeren din. Post gjerne outputen du får her (blir fort noen linjer...)

Lenke til kommentar

hei....

 

takker for det programet kjetil. funket flott. det var match på MD5.

 

edit: vet noen om 'libcp.lib' skal følge med vc++ eller platform/directx sdk`en?

kompilatoren finner plutselig ikke den. så jeg lurer bare på om noen vet hvor jeg skal se. har søkt etter den uten å finne noe.

Endret av Fredrik90
Lenke til kommentar

Liten oppdatering fra min siste post:

 

Mener å ha lest at "Single threaded" biblioteker blir fjernet fra og med neste versjon av Visual Studio (dvs. 2005). Tror det er derfor du ikke finner fila. Bytt runtime-bibliotek til "Multithreaded", så får du kanskje kjørt programmet ditt :).

 

Anbefaler deg fortsatt å bruke den lille kodesnutten jeg skrev for testing. Det fjerner en del andre mulige feilkilder.

 

Har dessverre ikke mulighet til å hjelpe der mer før tidligst i morgen... lykke til.

Endret av kjetil7
Lenke til kommentar

Skriv inn "/VERBOSE" i feltet under Project -> Properties -> Linker -> Command Line -> Additional Options .

 

Kjør først en "Clean Solution" og deretter "Rebuild" og post resultatet her.

 

Hvis du er i "Debug"-modus skal "Runtime Library" være "Multithreaded Debug".

Endret av kjetil7
Lenke til kommentar

vil du ha outputet. ?

 

edit:

      Found __mbschr
       Referenced in LIBCMT.lib(setenv.obj)
       Loaded LIBCMT.lib(mbschr.obj)
   Searching C:\Programfiler\Microsoft Visual Studio 8\VC\lib\OLDNAMES.lib:
     Found _stricmp
       Referenced in main.obj
       Loaded OLDNAMES.lib(stricmp.obj)
LINK : fatal error LNK1104: cannot open file 'libcp.lib'

 

dette er de siste linjene tror de er mest interesnage.

Endret av Fredrik90
Lenke til kommentar

Etter litt nærmere research har jeg funnet ut at dette sannsynligvis er en bug i dx9sdk. Flere har hatt lignende problemer og løsningen er å ignorere libcp.lib. Dette gjør du under: Project -> Properties -> Linker -> Input -> Ignore Library ...hvis jeg ikke husker feil.

 

Sannsynligvis refererer dx9sdk til libcp.lib et eller annet sted. Dette skaper problemer i Visual Studio Express Beta siden den ikke distribuerer single-threaded versjonene av standardbibliotekene.

 

Ved å ignorere libcp.lib vil linkeren istedet bruke symbolene den finner i libcpmt.lib som er de riktige å bruke i dette tilfellet.

Endret av kjetil7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...