Gå til innhold

Hjelp meg og finne ein bra LCD 20" skjerm


rvenes

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til og finne ein bra LCD skjerm. Har hatt CRT ei stund, men vil over på LCD no. Vansklig og finne fram i jungelen av skjermer. Eg bruker 1600*1200 på 19" crt i dag, så oppløysingen MÅ være 1600*1200...

 

Mine kriterier er

 

Antall tommer: 20" eller meir

Responstid: 20 ms eller mindre, helst 16 ms

Oppløysing: 1600*1200

Kontrast 500:1 eller bedre

Brightness: 250cd/m2

Vekt: Ingen betydning.

Den må ha minst DVI, fint med VGA også

Også helst under 10-12.000 kr

 

 

Har sett litt på den DELL skjermen, men den kjem jo aldri.

Håper noken finner ein bra skjerm til meg no! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eventuelt kan du jo gå for Widescreen som kommer mer og mer nå :)

Hvorfor? Er det noen andre grunner enn film?

 

Sjekk linken till Dell saken, under 6000 inkl frakt.

Jepp, den er billig. Nå har den jo riktignok ikke kommet like godt ut i test (f.eks på hw.no) som tidligere nevnte NEC og LaCie, men det blir jo igjen et spørsmål om hvor mye man vil punge ut med.
Lenke til kommentar

Ja, tenkte på den DELL skjermen (4:3)

Men nå ser eg på dinside i dag at dei har testa ein widescreen skjerm. Lurer på om eg skal teste ein slik ein i stade.

 

Blir jo litt dumt i spel etc det. eller vil det gå bra?

 

Kjem ikkje til og sjå film på den. Har prosjekto og lerret til det.

Lenke til kommentar
Eventuelt kan du jo gå for Widescreen som kommer mer og mer nå :)

Hvorfor? Er det noen andre grunner enn film?

 

Sjekk linken till Dell saken, under 6000 inkl frakt.

Jepp, den er billig. Nå har den jo riktignok ikke kommet like godt ut i test (f.eks på hw.no) som tidligere nevnte NEC og LaCie, men det blir jo igjen et spørsmål om hvor mye man vil punge ut med.

-Widescreen er mer riktig for øynene, da synet vårt er faktisk bredere enn høyden.

 

-Man får plass til 2 nettsider/vinduer ved siden av hverandre med riktig forhold.

 

-Widescreen ser unektlig penere ut.

 

-Man kan snu skjermen 180grader og få en MEGET lang side som er nyttig spesielt ved surfing på lange nettsider (f.eks nettavis)

 

-Bredden gjør den fin for exel-ark med mye innhold.

 

 

Ulempene er da at ikke alle spill støtter oppløsningene enda, men det blir mer og mer vanlig. Finnes også endel fix til eldre spill som gir støtte for widescreen. Iflg. Dinside har også den nye WideScreen skjermen til Dell bedre specs enn den andre 20" modellen de leverer.

 

Bytter ut min Hansol H950 med en 20" Widescreen, muligens Dell sin om ikke lenge. Største grunnen min er pga PiP-mulighet og SVIDEO inngang.

Lenke til kommentar
Nyere spill begynner å støtte 16:9 (Half Life2, Riddick etc), men hittil er det ikke så alt for mange titler som støtter det. Da vil du mest sannsynlig få svarte kanter på sidene når du spiller dem i standard oppløsninger.

 

-Heiper-

Svarte kanter? :roll:

 

Hvorfor skulle man få det? Eneste som skjer er at bildet blir "dratt" ut slik det gjør på TV`er. Litt uheldig da bildet ikke blir korrekt, og ikke spesielt å se på. I sånn måte lønner det seg fortsatt å gå for 4:3. Men ettersom widescreen blir mer og mer vanlig, blir også oppløsningene støttet i spill.

Lenke til kommentar
Nyere spill begynner å støtte 16:9 (Half Life2, Riddick etc), men hittil er det ikke så alt for mange titler som støtter det. Da vil du mest sannsynlig få svarte kanter på sidene når du spiller dem i standard oppløsninger.

 

-Heiper-

Svarte kanter? :roll:

 

Hvorfor skulle man få det? Eneste som skjer er at bildet blir "dratt" ut slik det gjør på TV`er. Litt uheldig da bildet ikke blir korrekt, og ikke spesielt å se på. I sånn måte lønner det seg fortsatt å gå for 4:3. Men ettersom widescreen blir mer og mer vanlig, blir også oppløsningene støttet i spill.

Har ikke Widescreen selv, men har sett en annen som har det, og der kommer det opp svarte kanter på siden for å holde forholdene rett. Som en TV hvor man skrur over til 4:3 i vanlige TV programmer. Det var jo ikke denne skjermen, men tenkte at den gjorde det samme.

Lenke til kommentar
Nyere spill begynner å støtte 16:9 (Half Life2, Riddick etc), men hittil er det ikke så alt for mange titler som støtter det. Da vil du mest sannsynlig få svarte kanter på sidene når du spiller dem i standard oppløsninger.

 

-Heiper-

Svarte kanter? :roll:

 

Hvorfor skulle man få det? Eneste som skjer er at bildet blir "dratt" ut slik det gjør på TV`er. Litt uheldig da bildet ikke blir korrekt, og ikke spesielt å se på. I sånn måte lønner det seg fortsatt å gå for 4:3. Men ettersom widescreen blir mer og mer vanlig, blir også oppløsningene støttet i spill.

Har ikke Widescreen selv, men har sett en annen som har det, og der kommer det opp svarte kanter på siden for å holde forholdene rett. Som en TV hvor man skrur over til 4:3 i vanlige TV programmer. Det var jo ikke denne skjermen, men tenkte at den gjorde det samme.

Jeg har bestemt meg for vanlig 4:3, da 16:9 blir nesten like "lav" som min eksisterende 17, bare endel bredere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...