Gå til innhold

Hjemmelaget Pappeske kabinett.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge de varmeste delene av oppsettet ikke er i direkte kontakt med selve pappen skal det nok mye til at ting går veldig gæærnt.

 

Edit: Etter å ha sett hardware-specs'ene så er dette vel heller ikke et system som blir spesielt varmt etterhvert. Kanskje lurt å lage et par luftehull i motsatt ende av kartongen så PSU'en drar luften igjennom systemet?

 

Men seriøst; kjøp deg en plastboks med lokk til en femtilapp på Ikea eller noe så har du noe som er litt mer solid og som du kanske kan skru fast ting i :)

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Blir kun en midlertidlig løsning. Har 4 gummiknotter jeg har festet under KH så det blir heiset opp ca 1cm fra bunn. Kanskje skjære noen lufteriller under. Har lufting til PSU på den siden det er lufteriller. Men midlertidlig løsning til jeg finner et gammelt kabinett som noen ikke har bruk for lenger.

Lenke til kommentar

:yes: Bra!

Det er vel vanskelig å komme med noen seriøse råd til dette..!

Er den NEMKO godkjent?

 

Nei, altså det må du vel bare prøve og finne ut av. Jeg tror jo heller ikke umiddelbart at det er sansynelig at det blir så varmt at det tar fyr, i alle fall ikke ved "normal" drift.

Problemer blir det vel først om det skulle skje noe kortslutninger, og følgene av det...

(Statisk elektrisitet er den vel heller ikke helt god på, men det er jo mest til fare for den selv da).

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Har fått noen gamle pc deler som jeg fant ut jeg kunne bruke til f-eks filserver på lan. Hadde ikke noe kabinett så prøvde mine Kunst og Håndtverks kunster og satte sammen en hjemmelaget kabinett. Men lurer på om den kommer til å bli noe varm etter 10 timer og mer.

Filserver til lan? Duger dne til det da? Jeg ville aldri ha følt meg "trygg" med pcen

i en sånn boks :love:

Lenke til kommentar

hvorfor er folk så negative?

sett flere slike kabinett på tg

dem har fungert tilsitt bruk...men ja den hk plata hadde vært en investering men ike nødvendig...sleng på no kjølepasta mellom prossesor ogviftefor bedre varmeoverføring..og en 12cm vifte er bare å ja..stripse fast et sted..evt to

 

vurderte det samme engang..

esken som xbox blir levert i er helt perfekt for dette

Lenke til kommentar
Så lenge det virker så... Bestefaren min sa at under krigen hadde de så dårlig råd at når de lagde CS-serveren sin så måtte de lage både kabinettet OG prosessoren av papp. Han hadde en tåre i øyekroken når han fortalte om hvor høy latency de fikk...

:lol: Hahah, den var bra :tease:

 

Lo faktisk godt der..

Lenke til kommentar
Så lenge det virker så... Bestefaren min sa at under krigen hadde de så dårlig råd at når de lagde CS-serveren sin så måtte de lage både kabinettet OG prosessoren av papp. Han hadde en tåre i øyekroken når han fortalte om hvor høy latency de fikk...

Hahahaha lo godt jeg også!!!!! :!:

 

Ser for meg at denne kan lanseres som pc for uteliggere.

Den er billig, nye deler kan finnes i containere overalt og

Den mathcer uteliggerens stil.

"Papp-pc, the hobo's choice"

Endret av Vt-iversen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...