Gå til innhold

Samsung D500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurte på hvor lang testen egentlig er, og her er et bilde  :p

 

Jeg synes den er passe lang, men den er jo ganske lang vis dere forstår.....

:!:

Det der ga meg en god latter.

Personlig tanke:

Selv synes jeg (fortsatt) at testen var god, men som kanskej diskutert tidligere så er det kanskje på tide å innføre noen klare kategorier, nå som amobil.no begynner å opparbeide seg en solid testdatabase... Men dette er nok og blir heller vanskelig... *Sukk* ;)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Uansett er det virkelig så farlig om du må lade den etter to dager? Gjør det mens jeg sover, plager ikke meg !

 

 

Det der er jeg faktisk 100% enig i. At det må nevnes i en test er helt riktig, men det er jo litt moro når folk sånn generelt klager på dårlig batteri.

 

- Nei den vil jeg ikke ha, batteriert holder bare i to døgn.

 

Når var du sist, i 48 sammenhengende timer, vekk fra alt som heter strøm?

Personlig tror jeg ikke det har skjedd meg på mange år

Lenke til kommentar

Ikke tvil om batteriet til mobiler blir sakte bedre, men det klarer ikke å forhindre at skjerm, kamera og annet er med på å gjøre lading til en nesten dagligdags greie.

Har selv SE K700, og den er jo ikke akkurat kjent for god batteri kapasitet - hehe...

Men den holder 2-3 dager og det er helt greit, lade om kvelden så er ikke det noe stort problem.

 

Men testen var bra, ser at denne mobilen har sine mangler som alle mobiler har...

typisk Samsung vil jeg si, mht batteri, SMS skriving og ringe/vibrasjon.

Men alt i alt er dette en glimrende mobil, kvalitets følelsen du får når du holder denne i hånden er meget høyt!

Og det for meg er veldig viktig!!!

Ok, så har den ikke minnekort, men det er bare med på å fordyre ting etter min mening, vil heller ha et stort internt minne enn muligheten for eksterne.

Har brukt omtrent halve minnet på min K700 etter 5 mnd bruk så...

 

Ikke umulig at jeg kjøper meg d500 nei ...

Men et par spm på tampen her.

 

-Har den Radio?

-Kan du tilføye egne ord på t9 ved SMS?

 

Stå på vidre!

 

:dribble::dribble::dribble:

Lenke til kommentar
Synes det blir litt feil å gi terningkast 6.

Fordi?!?

For det første har den kort batterilevetid, som det bør trekkes for. Av en eller annen grunn påpeker de ikke dette i konklusjonen. Den har ikke støtte for minnekort, og er dermed ikke en fullblods mp3-spiller. EDGE (og 3G) mangler. Radio finnes ikke.

 

Ellers synes jeg testen var god, gleder meg til jeg får telefonen! :D

Men vi kan ikke bare gi de perfekte telefonene, som har absolutt alt, seksere.

 

Vi gir gode karakterer til telefonene som gir mest for pengene i forhold til markedet i dag.

 

Men akkurat det med terningkast må eventuelt tas opp videre i en annen tråd.

Dette blir vel litt feil... Ternongkast 6 skal jo bety at telefonen er perfekt!!

 

Synes det er veldig mye bruk av dette terningkastet på mobiler som ikke forsvarer det terningkastet i fleste deler av testen.

 

Bør heller begynne med et karaktersystem som viser snittet av alle delene i testen!

Lenke til kommentar
Dette blir vel litt feil... Ternongkast 6 skal jo bety at telefonen er perfekt!!

 

Synes det er veldig mye bruk av dette terningkastet på mobiler som ikke forsvarer det terningkastet i fleste deler av testen.

 

Bør heller begynne med et karaktersystem som viser snittet av alle delene i testen!

er 6630 perfekt? NEI.

 

-6630

 

design: 3

skjerm og menyer: 6

Maskinvare og bundle: 6

Trådløs teknologi: 5

Nyttefunksjoner: 4

Underholdning: 4

Kamerafunksjon: 4

 

Konklusjon: 6

sum: 4,5 poeng i gjennomsnitt.

 

-D500

 

Design og kvalitet: 5

Skjerm og menyer: 5

Maskinvare og bundle: 4

Trådløs teknologi: 4

Nyttefunksjoner: 4

Underholdning: 5

Kamera og bilder: 6

 

Konklusjon: 6

Sum: 4,7 poeng i gjennomsnitt.

 

 

hvorfor blir da denne testen gal og 6630 sin test rett?

 

edit: det jeg vil fram til er at folk er raske til å finne feiler med andre sine telefoner.

Endret av nord
Lenke til kommentar
Synes det blir litt feil å gi terningkast 6.

Fordi?!?

For det første har den kort batterilevetid, som det bør trekkes for. Av en eller annen grunn påpeker de ikke dette i konklusjonen. Den har ikke støtte for minnekort, og er dermed ikke en fullblods mp3-spiller. EDGE (og 3G) mangler. Radio finnes ikke.

 

Ellers synes jeg testen var god, gleder meg til jeg får telefonen! :D

Men vi kan ikke bare gi de perfekte telefonene, som har absolutt alt, seksere.

 

Vi gir gode karakterer til telefonene som gir mest for pengene i forhold til markedet i dag.

 

Men akkurat det med terningkast må eventuelt tas opp videre i en annen tråd.

Dette blir vel litt feil... Ternongkast 6 skal jo bety at telefonen er perfekt!!

 

Synes det er veldig mye bruk av dette terningkastet på mobiler som ikke forsvarer det terningkastet i fleste deler av testen.

 

Bør heller begynne med et karaktersystem som viser snittet av alle delene i testen!

Terningkastet er jo utifra helhetsinntrykket.. Og det er nok veldig få telefoner som har ALT!! Kan du nevne en?

Lenke til kommentar
Det finnes ingen perfekt mobil telefon. Det er alltid en feil.....

Men hva er vitsen med terningkastet 6 hvis det ikke kan brukes....

Øhh... Tror vi tenker likt Erik.. Men som werable sa, skulle terning-kast 6 til en mobil bety at den var perfekt.. Det er det ingen som er men 6630, og D500 er vel de mest perfekte mobilene vi har på DAGENS NORSKE marked...?

Lenke til kommentar
Det finnes ingen perfekt mobil telefon. Det er alltid en feil.....

Men hva er vitsen med terningkastet 6 hvis det ikke kan brukes....

Øhh... Tror vi tenker likt Erik.. Men som werable sa, skulle terning-kast 6 til en mobil bety at den var perfekt.. Det er det ingen som er men 6630, og D500 er vel de mest perfekte mobilene vi har på DAGENS NORSKE marked...?

Amobil viser jo i denne testen at de ikke er av de strengeste ved valg av terningkast. Hver enkelt har sine meninger om dette. Jeg synes selv de burde vært litt strengere. Det kunne f.eks. holdt med en god 5'er.

Endret av Dr3ad
Lenke til kommentar

På teknologi- og designfronten skjer det stadig forbedringer. Det går ikke an å kun gi det aller nyeste, og aller dyreste, terningkast 6. Man må se på hva telefonen har å by på i sin prisklasse og i forhold til hva andre har å by på.

 

Hvis det kommer en modell med innebygget vaskemaskin til samme pris og like bra design, så må andre terninkast minke. Dette er nettopp for å forholde oss til dagens marked.

 

Hvis det er noe mer å utsette på terningkastene, må dette tas opp i en annen tråd. Lag for eksempel en tråd på tilbakemeldings-forumet.

 

 

Slurt-is: :!:

Nå fikk jeg meg en god latter =)

Lenke til kommentar
Dette blir vel litt feil... Ternongkast 6 skal jo bety at telefonen er perfekt!!

 

Synes det er veldig mye bruk av dette terningkastet på mobiler som ikke forsvarer det terningkastet i fleste deler av testen.

 

Bør heller begynne med et karaktersystem som viser snittet av alle delene i testen!

er 6630 perfekt? NEI.

 

-6630

 

design: 3

skjerm og menyer: 6

Maskinvare og bundle: 6

Trådløs teknologi: 5

Nyttefunksjoner: 4

Underholdning: 4

Kamerafunksjon: 4

 

Konklusjon: 6

sum: 4,5 poeng i gjennomsnitt.

 

-D500

 

Design og kvalitet: 5

Skjerm og menyer: 5

Maskinvare og bundle: 4

Trådløs teknologi: 4

Nyttefunksjoner: 4

Underholdning: 5

Kamera og bilder: 6

 

Konklusjon: 6

Sum: 4,7 poeng i gjennomsnitt.

 

 

hvorfor blir da denne testen gal og 6630 sin test rett?

 

edit: det jeg vil fram til er at folk er raske til å finne feiler med andre sine telefoner.

Slapp av og ro deg helt ned...

 

Har aldri påstått at 6630 er den perfekte mobil, eller at den fortjener terningkast 6!!

Har heller ikke sagt at det er noe gale med D500...

Det jeg reagerte på var måten terningkast uttrykkte helhets bilde av mobilen.

 

Som du selv så fint konkluderte, et karaktersystem hadde vært mye bedre!

 

Nå skal det sies at JA, jeg synes 6630 er en DEFINITIVT bedre mobil enn D500.

Hvorfor kamera til 6630 bare fikk terningkast 4 må jo fuglene vite, og design terningkastet er en helt subjektiv mening.

Synes ikke vurderin av design hører med i en test en gang. Kommer jo helt an på smaken til den personen som skal kjøpe mobilenom han liker kamskjell elle ikke!

Lenke til kommentar

Design og kvalitet bygger slett ikke på subjektive meninger, men rett og slett en vurdering av telefonens bygning, kvalitet og hvilke materialer som er brukt. En telefon som knirker, er laget av plastikk og omtrent faller fra hverandre vil dermed få terningkast 1 mens telefoner som er gjør det bra på disse punktene vil få en god vurdering. Taster og brukervennlighet spiller også stort inn, slik at vi tar en vurdering av hvordan telefonen faktisk er i bruk.

 

Grunnen til at kameraet på 6630 fikk en firer kan man jo lese i testen. Man har ikke tilgang på effekter eller rammer, og man har heller ikke fotolys. Bildene ble i stor grad også av dårligere kvalitet enn de vi blant annet fikk på D500 og når man da i tillegg må ut med 1000 mer, så stiller 6630 klart svakere i forhold til mange andre telefoner.

Lenke til kommentar
Sorry, SintBrus, det går nok ikke. Man har 10 forskjellige meldingslyder å velge mellom.

Dette er jo helt latterlig! At ikke du kan ha fulle MP3 sanger som ringelyd. Begynner å lure på hva EGENTLIG MP3 har å gjøre på denne telefonen. Reklame verdi ? Sammenligning av specs ? Nå er jeg skikkelig skuffa over Samsung. :no:

Lenke til kommentar
Sorry, SintBrus, det går nok ikke. Man har 10 forskjellige meldingslyder å velge mellom.

Dette er jo helt latterlig! At ikke du kan ha fulle MP3 sanger som ringelyd. Begynner å lure på hva EGENTLIG MP3 har å gjøre på denne telefonen. Reklame verdi ? Sammenligning av specs ? Nå er jeg skikkelig skuffa over Samsung. :no:

Nå tror jeg du missforstår mister. Man kan ha mp3 som ringelyd, men ikke meldingslyd.

Lenke til kommentar

jeg tror de fleste er misunnerlig på at d500 scoret så høyt, jeg sier bare mobil er mobil. det er selv du som skal bruke den, ikke la testen styre for deg. jeg kan huske at SE s700 fikk 4 her og 6 på dinside (trur jeg), det kommer ann på også da.

 

men tilslutt vil jeg si at testen til N6600 var nok den beste jeg har lest, ivaffal den tiden. da måtte den få en 6'ser ass

 

ingen av dere vet om noe sider hvor de har teste SE V800? som ikke er på rusisk og sånt? :no:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...