Gå til innhold

Hvilken servertype velger du i WoW?

Hvilken servertype velger du?  

178 stemmer

1. 1. Hvilken servertype velger du?

• Normal (PvE)
      51
    • PvP
      94
    • RP (roleplaying)
      16
    • Vet ikke
      8
    • Kommer til å prøve begge før jeg bestemmer meg
      9

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det er flere voksne (over 25 ca. eller no sånn) som velger PvE enn som velger PvP, også tror jeg at de fleste som er mindre enn 17 velger PvP mer enn PvE... Vet ikke hvorfor, men føler bare at det er slik...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men litt at moroa blir borte. Ja, jeg er enig med at PvP ikke er like gøy på lavere lvl's, men på høyere. Motsatt på PvE

PS: Subjektiv mening :p

Skrevet
Tror det er flere voksne (over 25 ca. eller no sånn) som velger PvE enn som velger PvP, også tror jeg at de fleste som er mindre enn 17 velger PvP mer enn PvE... Vet ikke hvorfor, men føler bare at det er slik...

Det tror jeg også. Og det er mer "pro-gaming" over PvP. Pro-gaming er noe jeg holder meg unna. Tiltrekker seg for mye fjortiser. :)

Skrevet

Assa.. jeg er FREMDELES ikke helt med:)

PvE = Alliance vs Horde PVP all the time, man kan ikke angripe folk på sin egen side før begge har flagga for PVP?

PvP = Kan angripe hvem man vil når man vil.

Skrevet

PvE = Alliance vs Horde PVP all the time, man kan ikke angripe folk på sin egen side før begge har flagga for PVP?

Bare en (liten) misforståelse når det gjelder PvE. Det er IKKJE PvP "all the time" det er det PvP er til. For å krige på en PvE server må begge rasene, eksempelvis en Dverg og ein Orc, flagge seg selv for pvp før en eventuell "krig" kan begynne. Det holder ikkje at bare ene parten er flagget for pvp. Når det gjelder å angripe folk på egen side, det kalles 'Duels'. Du spør om han/hun vil duelere med deg. Han/hun kan velge å akspetere din utfording eller si nei etter eget ønske..

Skrevet

Bare en (liten) misforståelse når det gjelder PvE. Det er IKKJE PvP "all the time" det er det PvP er til. For å krige på en PvE server må begge rasene, eksempelvis en Dverg og ein Orc, flagge seg selv for pvp før en eventuell "krig" kan begynne. Det holder ikkje at bare ene parten er flagget for pvp.

Det holder at en er flagget, ja. Da kan hvem som helst fra den andre siden angripe personen. Man må heller ikke flagge seg, man kan bli flagget av å gjøre en rekke ting.

For å utdype:

Verken på Normal (PvE) eller PvP er det fritt frem til å drepe alle du ser. Du kan aldri drepe de på ditt lag (unntatt i dueller, som man kan utfordre folk til).

På Normal-server kan du ikke angripe den andre siden (f.eks. horde) uten at den du angriper er "flagget for PvP". Flagget for PvP blir man på en rekke måter. Man kan velge å gjøre det selv ved å skrive "/pvp", man blir det ved å angripe en fiende, mana blir det ved å heale en på sitt lag som er flagget, og man blir det om man forsvarer seg mot fiendens vakter i deres områder.

På PvP-server er det helt likt som på Normal-server i de områdene som tilhører horde eller alliance, mens det er en vesentlig forskjell i de omstridte områdene. Her er det nemlig fritt frem for de to lagene (horde/alliance) å angripe hverandre når de måtte føle for det. Det vil si at du fritt kan angripe alle du ser fra den andre siden i omstridte områder, men du må også regne med at du kommer til å bli drept mens du gjør quests av fienden. I store deler av spillet vil du gjøre quests i slike områder.

Skrevet
Skjønner ikke ... hvem er det som gidder å fly rundt å være flagget for for pvp på en pve server? Hvordan kan man klare å raide byer da?

Jeg skjønner ikke tankegangen her..

Hvis du leste det jeg skrev ser du at det er flere måter å bli flagget på. Du trenger ikke alltid prøve å bli det, og du kan ikke skru det av når du føler for det.

Hvorfor skulle ikke folk ville flagge seg? Hvis folk vil være med på kampen så blir de flagget. Det er _helt_ identisk som i mange byer på en PvP-server (som jeg også skrev i innlegget mitt). Folk er interessert i å forsvare byen sin, og de _vil_ bli PvP-flagget når de gjør det. Folk strømmer til for å forsvare. De som angriper blir flagget når de angriper, de som forsvarer blir flagget når de forsvarer. Det er vel ikke fantastisk at folk vil være flagget (les: vil spille PvP)?

Både på Normal- (PvE) og PvP-server er det slik at de som ikke vil delta trygt kan stå og se på de som sloss i sine egne byer. I de omstridte byene er det imidlertid (som jeg også skrev) fritt frem til å drepe hvem som helst på det andre laget, uansett level.

Skrevet (endret)
jeg kommer nok til å spille på en RP server eller en PVE, men siden RP er mer "warcraftish" så er det nok større kjangse for at jeg velger det.

Det er vel ikke bestemt at det settes opp en(eller flere) RP server(e) i Europa? Skjer vel bare om etterspørselen er stor nok..

Endret av Djevlen
Skrevet

http://forums-en.wow-europe.com/thread.asp...793&p=1#post793

I'm hereby able to confirm that there will be role-playing servers at release for all three supported languages. :)

Fot those wishing to read about the additional rules on a role-playing server, you can find it here:

http://www.worldofwarcraft.com/policy/roleplaying.html

(It will be available on the European web site later.) Thundgot

Community Manager, English

Blizzard Europe

Er nok bestemt du.

Skrevet

Hadde tenkt å spille NE Rogue på en PvP server og slakte intetanende Horde-folk i contested zones, men har vel innsett at dette har et noe "fjortis-preg" over seg... Er å spille en Tauren Warrior som står og tramper i bakken og så charger folk like "fjortis"?

(nei det er det ikke... hva er så poenget med denne posten... best å skrive noe vettugt... go det fort...)

Noen som vet hvor mange servere som kommer? Og under BETA testingen hvilke servere har høyest fjortis preg? Hater Ninja-lootere, folk som "trainer" (som i tog ikke trene), navn som Da1337, R0xx0r osv...

Skrevet (endret)
håper for alles skyld at de er litt striksere med Naming convention på alle serverene ved retail release :)

Ja la oss håpe de ikke legger seg på samme linje som AO, her kan man hete hva man vil så lenge ingen klager på en. Hadde en kompis som het "Moddafokka" i en 3-4 måneder før han måtte skifte. Selv har jeg meg en kose-atrox som går under navnet Rompeloff... ingen klager yet....

EDIT: Nå skal det legges til at jeg kun har spilt med Rompeloff i en 10-15 minutter, for å teste om AO var strikse på navn. Følte bare jeg måtte opplyse om dette, når jeg snakket nedlatende om dem som spiller med "fjortis-navn".

Endret av Odland81
Skrevet
håper for alles skyld at de er litt striksere med Naming convention på alle serverene ved retail release :)

Ja la oss håpe de ikke legger seg på samme linje som AO, her kan man hete hva man vil så lenge ingen klager på en. Hadde en kompis som het "Moddafokka" i en 3-4 måneder før han måtte skifte. Selv har jeg meg en kose-atrox som går under navnet Rompeloff... ingen klager yet....

EDIT: Nå skal det legges til at jeg kun har spilt med Rompeloff i en 10-15 minutter, for å teste om AO var strikse på navn. Følte bare jeg måtte opplyse om dette, når jeg snakket nedlatende om dem som spiller med "fjortis-navn".

når vi er inne på temaet, og helt off topic :p hva er ingame navnene til folket?

Drack

Skrevet

Jeg har en Human Lvl 27 Mage som jeg ikke spiller lengre med ved navn Alira

og en Night Elf Huntress lvl 25 ved navn Rhiannon, begge på server 4 PvE

Skrevet

Artex, Gnome Mage level 19 på ENG 24 Final Beta (PVP) :)

Den serveren kom opp samtidig med oppstarten av FB fase 2, høyeste levelen på serveren nå er vel 23 :!:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...