Gå til innhold

Svart-Hvitt på TV'en??


Xvani

Anbefalte innlegg

Du skriver at du har koplet s-video fra kortet til scart på TV via et "scart adapter". For at det skal virke må TV'n støtte s-video.

Noen TV'er støtter både s-video og kompositt på samme scart inngang (f.eks. mitt 2-3 år gamle Phillips) men må velges som to forskjellige - hhv. YC2 og AV2 - med fjernkontrollen (klarer ikke å forklarer det bedre).

Sjekk TV'n din for å finne ut hva den klarer og hvordan.

 

Når det gjelder kompositt så har vel kortet en egen utgang for kompositt signal (phono plugg). Mitt Rage Fury har det. Husker ikke om du trenger velge s-video eller kompositt noe sted, tror kortet merker hvor du har satt i kabel.

 

Et s-video signal inn i en kompositt inngang vil gi sort/hvitt, så hvis ikke TV'n din støtter s-video må du bruke kompositt. Kompositt kabler har en phono plugg (som vanligvis er gul) i hver ende. Men for å teste kan du også bruke vanlige audio kabler med phono plugger. Scart adapteret ditt har antakelig også mulighet for å kople til 3 phono plugger, 1 video (gul) og 2 lyd (hvit og rød) (alle mine adaptere har det).

 

Håper dette hjalp litt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herrejemeni, så mye hjelpeløs språkbruk...I alle skjermkortdriverprogram finnes det hjelpeprogram, hvorfor ikke begynne der...Får å gi min mening om problemet ditt så er jeg sikker på at problemet ditt skyldes, at når du bruker s-video kabel ut fra grafikkortet og kobler den til et scartadapter inn på tv`en, da må tv`en godta dette signalet, dvs scart inngangen på tv`en må være scart/s-video, vanligvis på tv`er er det kun en scartinngang, og da er den som regel scart/rgb, er den det vil du få bilde fra grafikkortet, men kun i svar/hvitt...Da har du to valg, enten skaffe deg et scartadapter som omformer s-video signalet til et composite signal, eller kjøpe deg en composite kabel, den består av tre ledere, 1 for video og to for audio, og den har rca plugger i begge ender, da trenger du også noe ekstra utsyr, en overgang fra mini jack til rca, for å koble til lydkortet, jeg regner med at skjermkortet ditt har composite/rca/phono utgang..

Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet mellom min pc og TV før...

TV`n støttet ikke S-VHS signaler, og den registerte ikke composite! Men med en ny Sony Super Trinitron 29" til 1700,- på superb tillbud går alt glimmrende!

 

MSI K7T266Pro 2-RU

XP 1600+

Apcer 512 mb ram

IBM 60 gb

Sony CDR/RW 12x :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...