Gå til innhold

Treig reparering fra Netshop =(


Anbefalte innlegg

Står "På lager 20+" hos NetShop.

Var ikke prosessor som manglet til denne reparasjonen, men chassier som er umulig å oppdrive for tiden. Men vi fikk faktisk 30 stk. i dag, så da fikk vi fikset denne saken samt dekket inn endel backlog på GLS til gamle bestillinger. Så da er vi i rute igjen, beklager forsinkelsen eivindhg !

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Har dere fått inn 1557 GLS også? Har ventet på min siden 17. Januar :cry: Dør snart av venting. :p

Endret av DavidH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De venter inn 100 stk. GLS, de 30 de har fått går ut til de som er de 30 første i køen dessverre. Jeg bestillte 4 januar og er nr.20 , da er sjansen stor for at du ikke er under nr. 30. og da tar det nok en uke til.

 

PS: De 100+30 bestillte de i 2004 for å være føre var. så AOPEN sliter nok.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
For de har ingen grunn til ikke å si det, derfor at det ville satt de i et dårlig lys... Er i deres absolutte beste interesse å informere kjøper om leveringsproblemer, slik at kjøper ikke skal mistenke at det er fordi Netshop er treige...

de er jo allerede satt i et dårlig lys og de er trege når det tar over en måned. En helt annen ting er at det er dårlig kundebehandling når kunden stadig må kontakte de, det hadde kostet de en krone å holde han oppdatert

 

så du klarer ikke å ro bort ifra at her på denne saken har netshop gjort en dårlig jobb :thumbdown:

 

en liten digresjon prøv å gi ros når man fortjener ros, ris når en fortjener ris, å skrive:

netshop :love: i tilnærmet hver post du gjør gir deg vel rimelig liten cred på slike saker

Grunnen til at det tar lang tid er at AOpen ikkje levererd chassiet og det er slettes ikkje NetShop sin feil. Og skal NetShop drive å sende e-post til alle som venter på ting for å halde dei oppdatert? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Grunnen til at det tar lang tid er at AOpen ikkje levererd chassiet og det er slettes ikkje NetShop sin feil. Og skal NetShop drive å sende e-post til alle som venter på ting for å halde dei oppdatert? :dontgetit:

Nei, det er ikke AOpen sin skyld at chassier er forsinket. Men Netshop har jo tydeligvis ikke informert kunden om at det er chassiet de venter på, og at dette er forsinket. Det er noe de kunne gjort siden trådstarter tydeligvis var litt utålmodig etter å få igjen maskinen sin.

Lenke til kommentar
Grunnen til at det tar lang tid er at AOpen ikkje levererd chassiet og det er slettes ikkje NetShop sin feil. Og skal NetShop drive å sende e-post til alle som venter på ting for å halde dei oppdatert? :dontgetit:

Nei, det er ikke AOpen sin skyld at chassier er forsinket. Men Netshop har jo tydeligvis ikke informert kunden om at det er chassiet de venter på, og at dette er forsinket. Det er noe de kunne gjort siden trådstarter tydeligvis var litt utålmodig etter å få igjen maskinen sin.

Vet vi egentlig hva Netshop har fortalt kunden?

 

Jeg forstår veldig godt at en kunde blir frustrert når en nettbutikk/annen butikk tar en ting inn på service også drøyer reperasjonen. I dette tilfelle kan ikke webshopen lastes for noe annet enn at de tydeligvis ikke har gitt kunden tilfredsstillende informasjon om hvorfor ting tar tid.

 

Konklusjon: Noen ganger er det ikke nok å si til en kunde at grunnen til at reperasjonen er forsinket er at vi mangler deler fra leverandøren. Her tror jeg både Netshop og andre webshoper kan bli bedre.

Lenke til kommentar

Godt poeng BennyXNO, ingen som veit kva NetShop har fortalt kunden, men poenget mitt (om det er AOpen som leverer chassi eller ei) at NetShop ikkje kan vite med 100% sikkerhet når det kjem, og derfor ikkje gje noko dato til kunden.

 

Når NetShop først får alt dei treng går det fort, i allefall frå mine erfaringar.

 

Men som sagt, ingen veit kva kunden har blitt fortalt, så eg vil ikkje konkludere med noko enda.

Lenke til kommentar
Vet vi egentlig hva Netshop har fortalt kunden?

 

Jeg forstår veldig godt at en kunde blir frustrert når en nettbutikk/annen butikk tar en ting inn på service også drøyer reperasjonen. I dette tilfelle kan ikke webshopen lastes for noe annet enn at de tydeligvis ikke har gitt kunden tilfredsstillende informasjon om hvorfor ting tar tid.

 

Konklusjon: Noen ganger er det ikke nok å si til en kunde at grunnen til at reperasjonen er forsinket er at vi mangler deler fra leverandøren. Her tror jeg både Netshop og andre webshoper kan bli bedre.

Nei, vi vet ikke det helt sikkert. Jeg baserer meg kun på det kunden skriver i denne tråden. Inntrykket jeg sitter med er at denne tråden ikke hadde blitt startet dersom Netshop hadde sagt noe sånt som vi får ikke reparert maskinen din før vi får nye chassis fra AOpen, så dette kan ta litt lenger tid enn beregnet.

 

Jeg laster ikke Netshop for noe som helst annet enn nettopp det du skriver. De har tydeligvis ikke gitt kunden tilferdsstillende informasjon. Allerede andre gang kunden tar kontakt for å "mase" bør det synke inn at han ikke fikk god nok informasjon første gang. Da bør man heller ikke bare gjenta det samme en gang til, men forklare på en bedre måte.

 

Men ingen er perfekte :D

Lenke til kommentar
Grunnen til at det tar lang tid er at AOpen ikkje levererd chassiet og det er slettes ikkje NetShop sin feil. Og skal NetShop drive å sende e-post til alle som venter på ting for å halde dei oppdatert? :dontgetit:

Nei, det er ikke AOpen sin skyld at chassier er forsinket. Men Netshop har jo tydeligvis ikke informert kunden om at det er chassiet de venter på, og at dette er forsinket. Det er noe de kunne gjort siden trådstarter tydeligvis var litt utålmodig etter å få igjen maskinen sin.

Vet vi egentlig hva Netshop har fortalt kunden?

 

Jeg forstår veldig godt at en kunde blir frustrert når en nettbutikk/annen butikk tar en ting inn på service også drøyer reperasjonen. I dette tilfelle kan ikke webshopen lastes for noe annet enn at de tydeligvis ikke har gitt kunden tilfredsstillende informasjon om hvorfor ting tar tid.

 

Konklusjon: Noen ganger er det ikke nok å si til en kunde at grunnen til at reperasjonen er forsinket er at vi mangler deler fra leverandøren. Her tror jeg både Netshop og andre webshoper kan bli bedre.

Ja ikke sant, meget godt poeng. :thumbup: I grunn det jeg også vil frem til. Jeg har vanskelig for å tro at de ikke sier dette til trådstarter da han spör hvorfor forsendelsen er forsinket... Selvfölgelig informerer de om sånt...

 

Til Grokster: Fatter ikke helt hvordan du klarer å se saker så feil :hmm: De er allerede satt i et dårlig lys? Av trådstarter ja, men det er to forklaringer til hver en sak. Som sagt, hvorfor skulle en webshop unnlate å si at pc'en er forsinka pga Aopens leveringsproblemer? Det tror jeg bare ikke på... Dessuten så sier han at han har ringt flere ganger også... Stemmer at man skal gi ros når det går bra og ris når det går dårlig, det gjör jeg også, men har ikke gitt Netshop ris pga de har ikke gjort seg fortjent til det enda... De fortjener hvertfall ikke ris i denne saken, Netshop kan ikke lastes for Aopens leveringsproblemer... Det er en grunn til at Netshop topper webshopguiden, så ja de fortjener mange :love::love::love: for den jobben de gjör... Jeg har handlet hos de fleste webshopene og har mange dårlige erfaringer m en del av de... Derfor er jeg veldig glad for at Netshop gjör slik en bra jobb, er veldig fornöyd med det de har gjort for meg...

Endret av joho83
Lenke til kommentar

Kan jo komme med en liten historie jeg.

En kompis av meg leverte i midten av desember inn et defekt Gigabyte nf 3 150 hovedkort til netshop, nå har jeg ikke pratet med han de siste dagene, men når jeg pratet med han sist så var det ennå ikke ferdig, han har ringt sendt mail osv, og fått beskjed om det er ferdig til uken en..syntes ikke det holder jeg..

Endret av Lord_Linus
Lenke til kommentar
Kan jo komme med en liten historie jeg.

En kompis av meg leverte i midten av desember inn et defekt Gigabyte nf 3 150 hovedkort til netshop, nå har jeg ikke pratet med han de siste dagene, men når jeg pratet med han sist så var det ennå ikke ferdig, han har ringt sendt mail osv, og fått beskjed om det er ferdig til uken en..syntes ikke det holder jeg..

Lord_Linus,

 

Eksempelet du tar opp synes jeg var veldig spesielt da en retur fra 19. desember høres meget bekymringsfullt ut. Her ser jeg helst at din kompis tar kontakt med oss så snart som mulig slik at vi kan rette opp i dette da noe tydligvis er feil her.

 

Mvh,

Andreas S, Netshop

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt ok at trådstarter synes netshop er treig, selv om det er deres underleverandør som er det svake leddet.

Trådstarter er jo kunde av netshop.no ikke av aopen og det er viktig å komme på!, ved slike lange servicer så kunne jo netshop bare ha sendt ut en mail som forklarer stoa og de fleste ville ha blitt fornøyd med det.

Vil tro netshop.no har god oversikt over div servicer som ligger inne til enhver tid, det er min erfaring i allefall og synes selv at netshop.no er ganske så kjappe på returer og servicer, men alt er relativt da.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er helt ok at trådstarter synes netshop er treig, selv om det er deres underleverandør som er det svake leddet.

Trådstarter er jo kunde av netshop.no ikke av aopen og det er viktig å komme på!, ved slike lange servicer så kunne jo netshop bare ha sendt ut en mail som forklarer stoa og de fleste ville ha blitt fornøyd med det.

Vil tro netshop.no har god oversikt over div servicer som ligger inne til enhver tid, det er min erfaring i allefall og synes selv at netshop.no er ganske så kjappe på returer og servicer, men alt er relativt da.

Netshop har vel heller ikke lovet noen sikker leveranse heller av maskinen., Det gjorde de ihvertfall ikke med meg. Kunden er jo klar over risikoen når det står "ubekreftet" på ting i det øyeblikket de bestiller.

 

Værre med andre som har faktisk sagt bekreftet at de får inn en viss dato, eller gått så langt som å si at de har det på lager, skal ikke nevne navn på de bedriftene, men flere har gjort det. AOPEN's leveranseproblemer har gjort seg kraftig gjeldene f.o.m jultider, det kom spontant/uventet for AOPEN også pga overbooking over hele verden av 1557-serien. Spesiellt GLS modellen.

 

PS: Jeg fikk 3 sjokolader som trøst for 4 ukers ventetid, en ventetid som ikke kunne vært unngått, og som jeg selv var fullt klar over fra dag 1 av. I løpet av den tiden, mailet jeg gjenomsnittlig 1 gang om dagen for å høre hva status var, og fikk alltid svar innen et par timer, oftest innen 5 minutter. :thumbup:

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

Netshop kan ikke lastes for at produsentetn ikke klarer å levere deler nei, men allikevel er deet viktig at kundene får riktig opplysniger. Gjerne en update om det skulle vise set at de delene som man trodde skulle komme inn f.eks 1 feb blir utsatt til 14 feb. Samt skulle det ta for lang tid så burde kanskje kunden bli tilbudt ett låneprodukt (spørs jo veldig ut av hva slags produkt og hvor "ille" det er for kunden å være uten produktet.

 

Om f.eks DVD brenneren i min PC tar kvelden, og jeg returnerer den tilbake til nettbutikken så gjør ikke det meg om det tar 1 uke eller 12 før jeg får den erstattet eller reparert. Derimot om f.eks hovedkortet, CPU, RAM etc tar kvelden så blir det litt mer prekært. 1 uke eller 3-4 i slikt tilfelle får nok da bra, men lengre burde det ikke ta. I slike situasjoner så kan man jo ta kontakt med nettbutikken og evt bytte ut komponenten med en annen man har på lager hvor man ect betaler mellomlegget, evt om det dekkes eller noe.

 

Uannsett i slike situasjoner så er det viktig å prate med riktig personer hos butikkene for å få en god og fyldig avklaring på situasjonen og evt avtale nærmere om fremgangsmåte. :)

Lenke til kommentar
Kan jo komme med en liten historie jeg.

En kompis av meg leverte i midten av desember inn et  defekt Gigabyte nf 3 150 hovedkort til netshop, nå har jeg ikke pratet med han de siste dagene, men når jeg pratet med han sist så var det ennå ikke ferdig, han har ringt sendt mail osv, og fått beskjed om det er ferdig til uken en..syntes ikke det holder jeg..

Lord_Linus,

 

Eksempelet du tar opp synes jeg var veldig spesielt da en retur fra 19. desember høres meget bekymringsfullt ut. Her ser jeg helst at din kompis tar kontakt med oss så snart som mulig slik at vi kan rette opp i dette da noe tydligvis er feil her.

 

Mvh,

Andreas S, Netshop

Vil bare si at denne saken nå er ordnet opp i. Kjempe service fra Netshop.no!!

Endret av Lord_Linus
Lenke til kommentar
Netshop kan ikke lastes for at produsentetn ikke klarer å levere deler nei, men allikevel er deet viktig at kundene får riktig opplysniger. Gjerne en update om det skulle vise set at de delene som man trodde skulle komme inn f.eks 1 feb blir utsatt til 14 feb. Samt skulle det ta for lang tid så burde kanskje kunden bli tilbudt ett låneprodukt (spørs jo veldig ut av hva slags produkt og hvor "ille" det er for kunden å være uten produktet.

 

Om f.eks DVD brenneren i min PC tar kvelden, og jeg returnerer den tilbake til nettbutikken så gjør ikke det meg om det tar 1 uke eller 12 før jeg får den erstattet eller reparert. Derimot om f.eks hovedkortet, CPU, RAM etc tar kvelden så blir det litt mer prekært. 1 uke eller 3-4 i slikt tilfelle får nok da bra, men lengre burde det ikke ta. I slike situasjoner så kan man jo ta kontakt med nettbutikken og evt bytte ut komponenten med en annen man har på lager hvor man ect betaler mellomlegget, evt om det dekkes eller noe.

 

Uannsett i slike situasjoner så er det viktig å prate med riktig personer hos butikkene for å få en god og fyldig avklaring på situasjonen og evt avtale nærmere om fremgangsmåte. :)

Alle, inklusive Netshop har flyttet "ubekreftet" datoen på 1557-GLS minst 7-8 ganger i løpet av siste måneden. Det er fordi de har ringt Aopen og spurt "hvor blir det av varene? noen status?" "Ja, vi sender det i morgen, så da kommer det vel om 4-5 dager". Og sånn har Aopen stort sett holdt på med alle leverandørene, dratt ut tiden istedet for å si det som det er i begynnelsen "jepp, vi sliter skikkelig, blir nok en mnd. til ja.".

 

Netshop har ikke gjort noe for å feilinformere, de har sagt rett ut til kunder, inklusive meg, at de sliter med Aopen såpass for tiden at de har begynt å mase om forsendingsnummer for å være sikker på at Aopen ikke bare sier at de har sendt det for å kjøpe tid.

 

Poenget er at Aopen selv har gitt feil informasjon løpende til alle nettbutikkene, nettbutikkene gjør jo det de da tror er riktig, og flytter ubekreftet datoen nok en gang til.

 

Jeg har pratet med Aopen selv direkte i Nederland i løpet av mnd flere ganger, så jeg vet at de roter fælt nå pga. overbooking som har gått over styr.

 

Ang. lånetilbud, ja, det burde man få i en slik situasjon når reperasjon tar over 2 uker mer enn lovet, så sant en dato er lovet da.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
Netshop kan ikke lastes for at produsentetn ikke klarer å levere deler nei

Jo det kan han, han har jo kjøpt pc av netshop.no ikke aopen.

 

Trådstarter er kunde av netshop.no og ikke aopen.... det er en stor forskjell sånn sett. Man er da tross alt en forbruker.

Synes mange ser dette fra bedriftseier siden og "ikke legg skylden på firmaet mitt" mentalitet... og ikke fra den siden man faktisk sitter på.

Lenke til kommentar

Det er vel heller ikke det det var snakk om i dette tilfellet, men hvorvidt hvilket ledd som er tregt, Netshop, eller Aopen.

 

Når det kommer til ansvar, loven, osv, så er ansvaret Netshop sitt, men selvom ansvaret er Netshop sitt, er ikke det ensbetydende med at de er trege. I denne saken betyr det "Aopen er trege, og Netshop har ansvaret ovenfor kunden", og at Netshop tar/ikke tar ansvar ovenfor den kunen er noe det heller aldri har vært særlig spørsmål om i denne saken eller blitt ansett som noe problemstilling så vidt jeg forstår fra det jeg har lest.

 

Tråden her heter "Treig reparering fra Netshop", dvs. noe som ikke er hele sannheten i dette tilfellet, og det har ingenting med å ta standpunkt for bedriftseiersiden, det har bare med sannheten å gjøre, værre er det ikke.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...