Fredrik Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 (endret) Husker ikke hvor jeg leste, men det er visst store problemer med AV8 og Winchester-prosessorene til AMD, en biosupgrade skal fikse problemet, men uten skjermbilde er flash litt vanskelig. EDIT: kan godt hende det står her et sted, jeg er for trøtt til å få med meg det jeg leser. Endret 25. januar 2005 av fredrikrb
Caliber Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Det er bare noen nedturer med selve kortet. Når du kjøper det må du også ha en ny strømforsyning med ca. 500W+ som har minimum 24A på +12V. Hva behager? 24A på 12V er da vanvittig, er det ikke? Apropos booteproblemer med dette hovedkortet, så skyldes det først og fremst at man trenger en biosoppdatering for å få støtte for Winchester-kjernen (AMD64 90nm) svjv. 130nm skal visstnok gå greit. Dette er helt korrekt. Har to kamerater jeg tre kamerater jeg har installert det hovedkortet hos, og 3 av de opplevde problemene nevnt i denne tråden. Ved kontakting av netshop kom det klart frem at kortet trengte en bios-flash av kompatibilitetsgrunner.
Lord Hell Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 ok, for meg betyr det kun 1 ting. benyttelse av angrerett loven. orker ikke mer tull. msi neo2 platinum = on its way. sukk.
Lch Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Har du en datasjappe i nærheten, eller evt. en kompis med Newcastle-kjerne, fikser du glatt en BIOS-oppdatering. Evt. kan du høre med sjappen du bestilte hovedkortet fra om de kan hjelpe.
Fredrik Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, jeg. Kan ikke returnere hovedkortet når jeg får det, siden jeg får det tilsendt fra abit som en premie.
Mostue Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Vel, jeg har sendt det tilbake, og får pengene tilbake... Kjøper heller noe annet! Som fungerer som det skal!!!
[SifO] Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Jeg har nettopp send tilbake mitt Av8 pga et problem, men før jeg gjorde dette kontaktet jeg abit for å høre om det kunne ha noe med winchester å gjøre, og de sa at alle Av8 som er solgt etter november/desember 2004 skal støtte winchester uten problemer. altså, er kortet kjøpt i slutten av 2004 så skal abit allerede ha fikset dette problemet påstår de.
Lord Hell Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 sånn, nå er det stygge abit kortet sendt tilbake der det hører hjemme. Msi hey, det var 90 nm tilpasset hovedkort. stort 'pent' klistermerke på pappesken som det kom i. fikk følgende feil. 02, 83,84, 9c og 9f. game over!
Mostue Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Det med at Winchester prossorene og hovedkortet det er snakk om er fiksa etter kjøp etter desember er PISS...bestilte mitt 11.januar 2005, såå... hvor er ikke det bullshit henn?!
Fredrik Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Sjekk om du finner noen nummer der det står produksjonsdato, batch eller noe.
H_Bozz Skrevet 8. februar 2005 Skrevet 8. februar 2005 så godt o finne ut at jeg ikke er alene Har også problem med det hovedkortet, Maskina nekter å kjoere ram minnene mine stabilt i dual channel, går bare ikke, får kun kjoert !! 1 !! stk 512mb @ max 200mhz for at det ska vaere stabilt. Jeg bruker corsair TWINX 3200XL ram brikker som ska klare av langt mye mer! Et anna problem som er EXTREMT irriterende er at biosen må restartes nesten HELE tida når jeg skrur av maskina. Ellers nekter den å boote! Går igang noen sekunder, viser ikke noe skjermbilde og skrur seg raskt av igen. Noen som har funnet noen loesning på problemet eller er det bare å sende tilbake hovedkortet?
Fredrik Skrevet 8. februar 2005 Skrevet 8. februar 2005 Hmm, jeg mottok mitt kort fra UPS idag, har ingen CPU eller RAM jeg kan bruke på det, så jeg kan ikke få testet.
AiKi Skrevet 8. februar 2005 Skrevet 8. februar 2005 Enig, dette er et ordentlig drittkort. Burde ikke selge sånt når så mange returnerer... Vekk med det....
uberboss Skrevet 8. februar 2005 Skrevet 8. februar 2005 Kjørt mitt stabilt i 2,5mnd np,,ingenting i veien i det hele tatt..makan til stabilt kort har jeg ikke vært borti....sikker på at det er hovedkortet deres det er noe feil med??Og ikke noe annet??Ram?
Fredrik Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 En ting jeg lurer på, sto det klistremerke på hovedkortesken deres der det er bilde av en CPU som det står AMD 90nm CPU, og med skrift "Support AMD 90nm CPU"?
snesoey Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 I dag fikk jeg retur pakken fra Komplett. Denne gang med 'AMD 90nm CPU' merket på HK. Nå funker oppsettet.
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Er litt imponert av dere utålmodige "må ha det siste stæssjet... nåhh...fort!" Dere er jo prøvekaniner/testere for HK-produsenter som gjerne vil først ut på markedet...
snesoey Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 (endret) Er litt imponert av dere utålmodige "må ha det siste stæssjet... nåhh...fort!"Dere er jo prøvekaniner/testere for HK-produsenter som gjerne vil først ut på markedet... Kjenner meg ikke igjen. Jeg har knyttet neven i nesten 1mnd nå (kjøpte en oppgraderingspakke for å slippe problemer (men den gang ei))! NB! Komplett.no - sjekk ut at komponenter er kompatible FØR det settes sammen en 'oppgraderingspakke'! Endret 11. februar 2005 av snesoey
Killer Instinkt Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 pussig.. d står jo på abit sin hjemmeside AMD 90 nano reklame!?! hva feilkodene betyr står vel i istruksjonsbiken!?! jør vertfall d på mitt AN7!
snesoey Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 pussig.. d står jo på abit sin hjemmeside AMD 90 nano reklame!?! I dag.. ikke >
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå