Gå til innhold

Hvordan lage MAPS til HL2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Last ned Source SDK, der finner du alt du trenger, med en god del dokumentasjon og hjelp.

 

Titt også inn på www.hl2worlc.com for mange fine tutorials for nybegynnere.

 

Hammer er forholdsvis enkel å skjønna, layouten er meget enkel å venne seg til.

Om du trenger hjelp med å komme i gang skal du bare legge meg til på MSN ;)

Lenke til kommentar
Spillmodding.no har gode norske guider for nybegynnere.

Ikke vondt ment (kanskje litt da) men spillmodding.no er en forferdelig elendig side etter min mening. Mange av guidene der forklarer det bare halvt gjennom hva som skal gjøres, og overlater resten til fantasien. Om du spør om hjelp på forumet, hvor spørsmålet er for basis, blir du kalla diverse saker. Meget uproffesjonelt :mad:

 

Svar til PC gamer:

 

Selve Source SDK er, når ferdig nedlasta og oppdatert, på ca 350 MB. Lasta den ned selv med min ISDN linje, tok ikke lang tid (nei, faktisk ikke) fordi jeg tror at en stor del av Source SDK filene ligger tilgjengelig i de andre GCF filene. Tar sef en stund ja, men ikke lang tid.

 

Bruk foresten denne linken:

http://gamewag.com/hl2.html

 

Der finner du drøssevis med tutorials (faktisk de aller fleste som er lagt ut på nette).

 

Kikk også inn på:

http://www.chatbear.com/board.plm?b=390

 

Det offesielle forumet til Valve ERC. Her finner du svar på det meste og får meget god hjelp fra en god del KJEMPEFLINKE mappere (jeg er medlem der).

Lenke til kommentar
Spillmodding.no har gode norske guider for nybegynnere.

Ikke vondt ment (kanskje litt da) men spillmodding.no er en forferdelig elendig side etter min mening. Mange av guidene der forklarer det bare halvt gjennom hva som skal gjøres, og overlater resten til fantasien. Om du spør om hjelp på forumet, hvor spørsmålet er for basis, blir du kalla diverse saker. Meget uproffesjonelt :mad:

Hvis forumet er så uproffesjonelt hvorfor poster du der da?

 

5-10 stykker av de 200 guidene vi har overlater kanskje litt til fantasien, men det er ikke noe problem for de som har det.

Og det angående å bli kalt diverse saker hvis spørsmålet er for basisk, er bare en helt latterlig påstand. Sjekk ris og ros forumet du. Du har tydelig ikke vært der lenge.

 

Beklager off-topic.

Endret av Zyndrone
Lenke til kommentar

Du kan bruke 3D Studio Max og Maya, etter som jeg har skjønt, til å lage modeller til Half-Life 2. I BIN folderen finner du et program som heter studiomdl. Mener å huske at dette programmet skal klare å konvertere 3Ds max filer til MDL filer, men det har jeg ikke prøvd (selv om jeg har 3Ds Max 7)

 

Råder foresten til å laste ned 30 dags trial versjonen til 3Ds Max 7.

 

Om du er ute etter gode tutorials til 3D programmer, råder jeg deg til denne linken:

http://www.3dlinks.com/

 

Der finner du en god del tutorials til blant annet 3Ds max og Softimage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...