Gå til innhold

Ønsker kritikk på min første fisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oioioi :no:

- Cheesy bevel & emboss effekter + standard Photoshop-skyggelegging

- For stor tekst, dessuten får du ikke antialiasing på en HTML-versjon, defor blir det litt feil å bruke det på fisken

- Gul + grønn passer dårlig sammen. Den mørke gråfargen er heller ingen slager

 

Det ble slakt, dette her. Foreslår at du søker litt inspirasjon fra andre sider, og begynner på nytt :)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Egentlig bare ute etter å få litt tips. Har egentlig ikke så veldig mye peiling på webdesign, men ett seted må man jo begynne. Har du noen tips til meg :)

EDIT:

Fargene er fra http://colormixers.com/mixers/cmr/?color=50802F

 

EDIT2:

Har noen spørsmål også:

- Cheesy bevel & emboss effekter + standard Photoshop-skyggelegging

Hvordan lager man bevel efekter uten å bruke photoshop.

- For stor tekst, dessuten får du ikke antialiasing på en HTML-versjon, defor blir det litt feil å bruke det på fisken

Hvordan skrur man av antialiasing?

- Gul + grønn passer dårlig sammen. Den mørke gråfargen er heller ingen slager

Det skal jeg endre på,

Endret av sindreij
Lenke til kommentar
det betyr at rammen er stygg.. en webside med 3d-effekt er kun fin om denne effekten er ekstremt bra laget.. en så enkel effekt som bevel & emboss er ikke fint. Samme gjelder skyggen.

Noe sånt ja :)

Er vanskelig å få bevel & emboss til å se noenlunde profesjonelt ut, faktisk så vanskelig at praktisk talt ingen bruker det lenger (unntatt "amatører" som vil lage noe "stilig" :)).

Lenke til kommentar
Dette synes jeg var en virkelig kjedelig side- Beklager å måte si det men det var ikke noe nytt der.

 

Det er jo en grei standard side med greit oppsett men ikke noe nytt og heller ikke noen fine farger, fin header eller fin meny.

Jeg ser for meg å lage noe som folk vil se på heller enn noe som skal revelusjonere noe. Dette skal være en vanlig nettside, som jeg kanskje skal prøve å lage litt fin grafikk på, ikke en superside med verdens fineste header.

 

Finns det noen annen effekt til å ha på kantene som gjør at det ikke ser så firkantet å rart ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...