Gå til innhold

problem med pc, er PSU tingen?


Anbefalte innlegg

jeg har nå prøvd 2 forskjellige socket 939 HK, og 2 forskjellige amd athlon 64 3500+, men maskinen booter fremdeles ikke.

jeg tok den testen om PSU er stort nok, og det gikk akkurat med min chieftec 360W, men er den for liten likevel da, siden mskinen ikke booter? alle vifter, HK, HDDer og dvd-rom starter, men skjermen er bare svart

 

er det PSU?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har nå prøvd 2 forskjellige socket 939 HK, og 2 forskjellige amd athlon 64 3500+, men maskinen booter fremdeles ikke.

jeg tok den testen om PSU er stort nok, og det gikk akkurat med min chieftec 360W, men er den for liten likevel da, siden mskinen ikke booter? alle vifter, HK, HDDer og dvd-rom starter, men skjermen er bare svart

 

er det PSU?

Hvis du tror det kan du jo bare prøve å koble fra strømkablene til alle HD'er, DVD og eventuelle vifter som ikke er absolutt nødvendige for å redusere strømbehovet midlertidig. Så prøver du å starte opp. Da ser du i hvertfall om du får noe BIOS/Post skjermbilde.

Lenke til kommentar
jeg har prøvd med tre forskjellige ram-brikker

 

det er et X800XT, men jeg får ikke startet i det hele tatt

 

bruker X800XT mer strøm enn 6800 ultra?

Snarere mindre så vidt jeg vet.

 

Hvis du har prøvd å koble fra alle unødvendige enheter og maskinen fortsatt ikke vil boote så ser jeg det som svært usansynlig at dette har å gjøre med at PSU er for liten. 360W er ikke så lite.

 

Har du husket å koble til til (begge) strømkablene til hovedkortet og den til skjermkortet ?

 

Er dette et nybygg eller har maskinen fungert før ?

Endret av six
Lenke til kommentar
hvorfor det?

hva hjelper det?

Det han tenker på er vel hvis du har feilmontert hovedkortet i kabinettet (metallsoklene på feil plass eller totalt manglende) slik at hovedkortet har blitt kortsluttet. Hvis dette har blitt gjort er det imidlertid stor sjanse for at hovedkortet har blitt ødelagt og ikke vil fungere uansett, men det går jo an å prøve å ta det ut av kabinettet.

 

Ellers hadde det vært greit om du fyllte på med litt mer detaljer om hva som skjer når du trykker på-knappen. Kommer hovedkortet med noen pipelyder eller lyser det noen statusleds (hvis slike finnes) ?

 

En siste ting. Kan ikke se at du har svart på Brannigan's innlegg. Har du prøvd med et annet skjermkort ?

Endret av six
Lenke til kommentar

jeg har da prøvd uten noe plugget inn, den skal da boote selv om tastatur/mus osv ikke står i

 

alle lys, Hdd og allt det der starter, men skjermen er svart

 

jeg prøvde å ta HK ut og leegge det på den posen som HK lå i i pakken, men det hjalp ikke

Endret av magnusloe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...