intelli-musa Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 (endret) kan jeg bruke vanlige drivere fra ati.com på ati mobile 9600 kort? Endret 21. januar 2005 av intelli-musa
Goophy Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Nei. Men du kan bruke omegadriverene. http://www.omegadrivers.net/
intelli-musa Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Skrevet 21. januar 2005 (endret) finnes det orginale drivere til ati mobile 9600? Endret 21. januar 2005 av intelli-musa
Goophy Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Hva mener du med originale drivere? Du kan bruke de som fulgte med skjermkortet / laptopen. De er spesialskrevet for mobile.
intelli-musa Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Skrevet 21. januar 2005 men de driverne jeg har er gamle, finnes det ikke drivere til mobile skjermkort på ati.com?
Goophy Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Nei. De er ikke tilpasset laptopbruk. Omega-driverene som jeg gav deg en lenke til litt lengre opp er akkurat like som ati sine drivere bare at de er optimalisert litt. Bla. til å fungere med mobility-skjermkortene. Og nei, de er ikke farlige å bruke.
intelli-musa Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Skrevet 21. januar 2005 ok da prøver jeg driverne fra omega. det er bare litt langt å springe hjem å hente orginaldriverne hvis omega-driverne ikke funker.. men jeg stoler på deg.. takk for et raskt svar
Terje82 Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 (endret) Ser ingen grunn til at vanlige radeon drivere ikke skal fungere. Edit: Goophy, glemte "ikke" ja. Endret 21. januar 2005 av Terje82
Goophy Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Terje82, hvis du glemte ett "ikke"; Prøv å installer de vanlige catalyst-driverene på en laptop med mobility-skjermkort og se hva som kommer opp. Tukler du litt med filene slik at det er mulig å installere kan du jo også se hva som skjer, det er ikke noe særlig å bruke. Mye bedre med optimaliserte drivere da. Skrev du riktig;
Sigurd2 Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 (endret) DNA driverne fungerer også. Bruker de selv på mobile 9600. Husk å sette oppløsningen til skjermens native. De tillpasede driverne er låst til den, mens du med Omega eller DNA kan velge. Du kan kanskje finne "tilpassete" drivere på nesttsiden til produsenten av den bærbare, men de oppdateres ikke ofte. Endret 21. januar 2005 av Sigurd2
espenah Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Du kan uten problemer legge inn ATI sine egne drivere til ditt Radeon Mobility kort. Ved å bruke et lite program som heter Mobility Modder, kan du modifisere ini fila slik at støtte for Radeon Mobility kort legges til i driverene. Programmet er veldig lett å bruke og det kreves ingen spesiell kompetanse. Selv bruker jeg alltid ATI sine egne drivere til mitt Radeon Mobility 9000 kort. Omega sine drivere fungerer bra på litt raskere Mobility kort, men på litt eldre ATI kort blir de veldig trege. Hva du velger, er opp til deg. Selv om ATI sine drivere ikke er optimalisert for Mobility kortene, fungerer de utmerket og på akkurat samme måte som de originale driverne du fikk med pc'en din. Men du må huske på å legge inn AGP støtte, hvis du har Radeon Mobility av typen IGP 340/360/380 osv. Denne finner du også på hjemmesiden til ATI. Programmet finner du på denne siden: http://www.driverheaven.net/patje/
Goophy Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Du kan uten problemer legge inn ATI sine egne drivere til ditt Radeon Mobility kort. Ved å bruke et lite program som heter Mobility Modder, kan du modifisere ini fila slik at støtte for Radeon Mobility kort legges til i driverene. Programmet er veldig lett å bruke og det kreves ingen spesiell kompetanse. Mener å huske at driverene du ender opp med da blir identiske omega-driverene. Eneste forskjellen er at omega-driverene har noe mer dill og dall.
espenah Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Ikke helt korrekt, da Omega "tweaker" driverene i tillegg, og kjører ikke standard ATI oppsett.
Goophy Skrevet 21. januar 2005 Skrevet 21. januar 2005 Er de ikke i bunn og grunn ati-driverene med en haug optimaliseringer? Lenge siden jeg har vært borti de greiene der nå.
intelli-musa Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Skrevet 22. januar 2005 (endret) jeg la iallefall inn omegadriverne.. og de funket bra.. klokket skjermkortet litt og fikk ca. 1300poeng i 3dmark05 oppsett: Fujitsu Siemens amilo intel pentium 3ghz(800mhz bus) 512mb ram mobile 9600 128mb ram 4200rpm 60bg hd hva syns dere om d? Endret 22. januar 2005 av intelli-musa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå