Gå til innhold

Nettverks disker, hvordan?


Getchoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høyreklikk på disken, velg "properties" og "sharing". Sett den til å deles med de rettighetene du vil. Så går du til den PC-en som skal ha den som en egen stasjon i "Min datamaskin", høyreklikker på "Min datamaskin" og velger "Map network drive," og skriver inn "\\ip\navnpåmappe" og velger en stasjonsbokstav. (Uten anførselstegn.) Du kan bruke netBIOS-navn, men IP er bedre. Jeg har i hvert fall opplevd at den ikke finner maskinnavn, men finner den på IP.

Lenke til kommentar

Nå er ikke et LAN-party et skikkelig nettverk, og det er sikkert mest derfor jeg har hatt problemer med det. Men jeg har også slitt litt med det hjemme, hvor jeg har en salig blanding av WinXP home, WinXP pro, Fedora Core 3, ClarkConnect og Win98 på de forskjellige PC-ene. Det er kanskje å be om bråk når jeg blander så mye, men "mapping" av \\192.168.1.1\deltmappe, som ligger på ClarkConnect-maskinen fungerer mye bedre enn \\server\deltmappe. Vanligvis går det bra, men av og til bestemmer et av leddene i kjeden å slå seg vrangt, og jeg vet ikke hvilket.

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...