Gå til innhold

7v på strømforsyning?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det siste var en typisk dårlig ide. Vifter kan være både kapasitive og induktive, og vil derfor kanskje ikke virke i det hele tatt, kanskje fungere med at ene går fortere enn den andre, eller at de ødelegger hverandre gjennom en sterkt varierende spenning mellom seg. Gå for 7V løsningen. Ikke bra den heller, men det er langt tryggere.

Lenke til kommentar
Det siste var en typisk dårlig ide. Vifter kan være både kapasitive og induktive, og vil derfor kanskje ikke virke i det hele tatt, kanskje fungere med at ene går fortere enn den andre, eller at de ødelegger hverandre gjennom en sterkt varierende spenning mellom seg. Gå for 7V løsningen. Ikke bra den heller, men det er langt tryggere.

Nå gjelder det helst for vekselstrøm da! ;)

Men en annen ting er at viss resistansen ikke er lik, vil den ene få mer enn 6V og den andre mindre... en kan f.eks få 2-3-4 som gjør at den ikkje starter, men vil bare stå i ro og til slutt brenne... det er ikke spesielt bra ;)

Lenke til kommentar

Jeg bare nevnte det forde jeg har gjort det for et par uker siden.

Begge viftene både starter og går og har samme effekt, men stopper jeg den ene så går den andre fortere og motsatt.

Det er jo selvsagt viktig at begge viftene har samme effekt men det tar jeg som en selfølge i en PSU med 2 vifter i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...