Gå til innhold

TEST: Creative MuVo Micro N200


Anbefalte innlegg

En test som ikke holder vanlig HW-standard, synes jeg.

Og produktet? Over 900kr for 256mb må da være veldig umoderne...

se prisen: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=22810

Jeg reagerte også på prisen. Fikk intrykk av artikkelen av at dette skulle være et billig produkt.:

Creative er en av de virkelig store produsentene av MP3-spillere. Deres MuVo-serie har fått mye oppmerksomhet, først og fremst grunnet prisen. Vi har sett på det nyeste tilskuddet til serien.
Lyden vil nok være akseptabel for mange, men er man glad i god lyd vil man fort kaste disse og bytte de ut med noen langt dyrere ørepropper. En kan i grunn ikke forvente høyere kvalitet av en spiller hvis viktigste egenskap er å være billig.
Konklusjon

 

MuVo Micro N200 er i utgangspunktet et bra produkt. Den er billig, liten og har overraskende mange gode funksjoner.

Spilleren er svært billig i forhold til hva man får av funksjoner, og hvis man kan leve med de nevnte problemene, kan dette være spilleren for deg.
+ Billig

Dette synes jeg ikke stemmer over ens med prisene:

256MB: fra 912kr

512MB: fra 1162kr

1GB: fra 1675kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
256MB: fra 912kr

512MB: fra 1162kr

1GB: fra 1675kr

Den er blandt de billigste 1GB spillerene, på 512MB nivået er det ikke noe utpreget røverkjøp men den er likevel velutstyrt, pen og i all hovedsak en "skikkelig" spiller, jeg vil si den havner ganske godt ut av det, sammenliknet med tilsvarende spillere.

 

Sammenlikner man med billig krams så blir den jo likevel dyr (men det gjør alt som er verd å ha) ;)

Lenke til kommentar

Tenkte meg å kjøpe denne (Creative MuVo Micro N200) i dag på webben men heldigvis leste eg denne testen ca 5 min før eventuellt kjøp. Takk hardware !

 

Virkelig synd med slike feil på mp3 speleren :(

Likte den veldig godt, design messig, display, kapasitet osv.

 

Det som gjer at eg ikkje kjem til å kjøpe den er nok mest fordi den har "decodings" problemer med mp3 filer...

 

No som eg endelig hadde funne min "perfekte" mp3 speler,

må eg leite etter ein ny :cry:

Lenke til kommentar
HW tester skriver: "Ellers dukker det opp litt klikkelyder under avspilling fra tid til annen, noe som er litt irriterende."

 

Har du lagt merke til klikkelyder ?

 

 

Ellers, kor stor bitrate kan sangane ha på speleren ? f.eks 320 kbps ??

(eg bruker berre 320kbps ;) )

Har V200 (som i all hovedsak er samme spilleren) og den tar helt fint 320kbps. Jeg har enda ikke reagert på noe tikking (nå var riktignok det første jeg gjorde å oppdatere firmware, det kan jo ha noe å si). Videre har jeg ikke opplevd noen problemer med at den ikke tar sanger (enda).

 

Det eneste jeg til nå har å utsette på den (etter noen timer) er at når volumet er under ~30 så kan den suse noe når belysningen i skjermen er på. Dette er det likevel to løsninger på; slå av backlight eller holde volumet høyt (f.eks Sennheiser MX500 plugger har jo en egen volumkontroll slik at man kan slå ned lyden den veien i stede).

 

Medfølgende hodetelefonene kunne Creative ha spart seg, ville heller hatt litt mer isolasjon i spilleren og et reserve batterideksel (som ikke slår meg som spesielt robust, hvis man planlegger å gi spilleren en "røslig" behandling).

 

Med siste firmware så scroller også sangnavnene i displayet, noe jeg er enig med Magnus i at er en langt bedre løsning 

 

Spilleren er ikke perfekt, men problemene dens kan IMHO omgåes ganske greit – kort sagt en spiller man kan leve med.

 

Til deg som lurte, nei GB utgaven har heller ikke noe armbånd med.

Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe meg en 1GB flashspiller, og har endt opp med at det må bli enten Creative Muvo N200 eller V200. Den ene har fordeler den andre ikke har... er det noen som vil anbefale en av dem.. kan jo være greit med linje inn, men også noe drit å måtte ha med kabel til usb...

Lenke til kommentar

MrBoom: Som du sikkert ser over, har eg bestilt MuVo Micro N200.

Eg stod mellom samme valg som deg nemlig N200 eller V200.

 

Visste ikkje at N200 hadde linje inn men det er jo berre positivt.

Kjem ikkje til å tenke noke over å måtte bruke kabel til å overføre sangane.

N200 er litt mindre, er litt finere i desig synest eg så mitt valg var igrunn enkelt ;)

 

Så får vi sjå korleis det går når eg får den...

 

 

Edit skrivefeil

Endret av kimhylderas
Lenke til kommentar

Kjøpte en slik før Jul og har merket meg problemet med susing når belysningen er på. Kan være veldig irriterende, men har vendt meg til det.

 

Noe "klikke"-lyder har jeg ennå ikke hørt, og jeg har bl.a. hørt en del hørespill og "rolig" musikk. Heller ikke hatt problemer med mp3-filer, men skjønte fort at den ikke kunne gå dypere enn én mappe ned.

 

Kunne godt tenkt å byttet øreproppene, men det er så lav utgangseffekt at jeg må skru høyt opp om jeg setter inn andre propper. Kan ellers ikke se at det er nevnt i hverken testen eller her på forumet, men vil gjerne høre om dette er riktig.

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med den. Passe liten til at jeg faktisk gidder bruke den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...