Gå til innhold

NERO spørsmål om multi-session!


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette (som jeg alltid har lurt på) :

 

Hver gang jeg har brent noen filer inn på ei tom cd-r skive, slenger den inn i cd-brenneren og velger "multi-session" (å fortsette med brenning på en cd-r plate som har mer plass på) kommer følgende mini-vindu opp:

 

http://www.nightrangerweb.net/hjelp/nero.jpg

 

HVA betyr det!?!? Overskriver jeg/mister jeg filer? Og hvordan? Skjønner ikke NOE av den meldingen der! Vinduet kommer opp etter at jeg velger "OK" til å brenne videre på en cd-r skive som allerede har filer på seg.

 

Hjelp! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øøøøøh, men saken er den at jeg ikke gjør noe som helst - Hvilke filer legger Nero til da? Lever Nero sitt eget liv da? Jeg er SIKKER på at det finnes en naturlig forklaring på meldingen som dukker opp.

 

Alt jeg gjør er:

 

1. Setter inn en cd-r med som har noen filer på seg fra før

2. Velger at Nero skal bruke cd-r skiva som en multi-session skive

3. Trykker OK for det valget

4. Vinduet med meldingen dukker opp

 

Hvilke feiler legger den til når jeg ikke gjør noe som helst?

Lenke til kommentar

På cd'en som det ligger filer på fra før av, så henter nero informasjon om hvor filene ble brent fra (på din harddisk). Så oppdaterer den filene og legger til evt nye filer som ligger i mappa filene på cd'en ble brent fra i utgangspunktet. Ganske sikker på at det er sånn, er en stund siden jeg har brukt multisession funksjonen til å fortsette brenning på cd'er.

Lenke til kommentar

Multi-session betyr jo nettopp det. At du kan fortsette å brenne på ei plate som ikke er helt full. Men Nero må legge igjen noen start&stopp punkter på CD'n så den vet hvor den skal fortsette fra. Det er dette du får spørsmål om tror jeg.

 

Det betyr ikke at du kan slette plata og skrive over det som allerede ligger der.

Det er derfor du greier å skvise inn bittelitt mer på CD'n hvis du velger Finalize før du brenner. Da legger den ikke disse start/stopp filene på cd'n, og dermed litt mer plass. Er ikke værre enn det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...