Gå til innhold

Doom The Movie - Sjokkerende Info!

Anbefalte innlegg

Skrevet
så kom Doom3 - Elsket det. Hvis doom3 hadde fått slike åpne uteplasser og plutselig fått noen teamates på laget osv osv osv osv så har det ikke vært doom i det hele tatt..

Holdt pusten mens jeg leste akkurat det.

Trodde du skulle si noe sånn som "Hvis de hadde fått åpne områder, ville spillet bli genialt".

Ble glad når jeg leste det. Det er fint at noen har samme mening som meg når det gjelder DOOM. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
[iC' date=09/05/2005 : 11:28]
så kom Doom3 - Elsket det. Hvis doom3 hadde fått slike åpne uteplasser og plutselig fått noen teamates på laget osv osv osv osv så har det ikke vært doom i det hele tatt..

Holdt pusten mens jeg leste akkurat det.

Trodde du skulle si noe sånn som "Hvis de hadde fått åpne områder, ville spillet bli genialt".

Ble glad når jeg leste det. Det er fint at noen har samme mening som meg når det gjelder DOOM. :)

Støtter den der eg også :yes:

Skrevet
[...]

Typisk Hollywood å gjøre slikt, skulle dette blitt en god Doom film måtte den i det minste inneholdt HellSpawns og pentagrammer (som det står der, Doom 2 er på jorda). Men neida, våre kjære film folk fra Hollywood måtte endre på det viktigste i filmen, og nå ser jeg seriøst ned på denne filmen. Når denne filmen kommer, og hvis det viser seg å være sant, så blir det en god del sinte Doom fans rundt omrking i verden, innkludert meg.

Begynner å mistenke at økende kristenkonservative trender er med på å styre Hollywood. Amerika blir mer polarisert politisk og religiøst etter Bush, og kristenkonservative krefter får antageligvis mer innflytelse på produksjonssiden også (håper jeg tar feil :ermm: ) I en slik sammenheng vil Doom-universet være for hard kost for besteborgerne.

"Doom" uten Helvete er ihvertfall ikke Doom. Det blir som å filmatiserere LotR uten å ha med noe om Ringenes opphav. Meeeget skuffende av id at de ikke insisterer på noe kunsterisk kontroll på prosjektet. :thumbdown:

Skrevet (endret)
[...]

Typisk Hollywood å gjøre slikt, skulle dette blitt en god Doom film måtte den i det minste inneholdt HellSpawns og pentagrammer (som det står der, Doom 2 er på jorda). Men neida, våre kjære film folk fra Hollywood måtte endre på det viktigste i filmen, og nå ser jeg seriøst ned på denne filmen. Når denne filmen kommer, og hvis det viser seg å være sant, så blir det en god del sinte Doom fans rundt omrking i verden, innkludert meg.

Begynner å mistenke at økende kristenkonservative trender er med på å styre Hollywood. Amerika blir mer polarisert politisk og religiøst etter Bush, og kristenkonservative krefter får antageligvis mer innflytelse på produksjonssiden også (håper jeg tar feil :ermm: ) I en slik sammenheng vil Doom-universet være for hard kost for besteborgerne.

"Doom" uten Helvete er ihvertfall ikke Doom. Det blir som å filmatiserere LotR uten å ha med noe om Ringenes opphav. Meeeget skuffende av id at de ikke insisterer på noe kunsterisk kontroll på prosjektet. :thumbdown:

Har tenkt i samme bane jeg å. Litt irriterende at de kjøper et navn, endrer alt, setter in Hollywoods største wannabe actionhelt (noe han ikke klarer) og kaller det for en Doom film. Patetisk. Carmack har dreti på draget her.

Endret av Bear^
Skrevet

Det JEG lurer på, er hvorfor Carmack solgte navnet "in the first place". :hmm:

Han kan jo ikke bare ha sagt "JA, det er greit", uten å få vite om hva filmen ville handle om.

Så de måtte jo ha fortalt ham noe, men jeg kan bare ikke fatte at han lot seg gå med på dette med DOOM uten helvete, og i det hele tatt HVORFOR han gjorde det!

Skrevet
[iC' date=09/05/2005 : 19:33] Det JEG lurer på, er hvorfor Carmack solgte navnet "in the first place". :hmm:

Han kan jo ikke bare ha sagt "JA, det er greit", uten å få vite om hva filmen ville handle om.

Så de måtte jo ha fortalt ham noe, men jeg kan bare ikke fatte at han lot seg gå med på dette med DOOM uten helvete, og i det hele tatt HVORFOR han gjorde det!

Det kan nok hende at Hollywood folkene satte seg ned og fortalte at de skulle forandre mye, eller med andre ord, alt, mens det eneste Carmack tenkte var "how mutch will they pay". Tror nok det er penger som gjorde at de solgte navnet.

Skrevet

Tviler egentlig på at Carmack gjorde det hovedsaklig for pengenes skyld.

Id må nok være en av de mest suksessfulle (og rikeste) spilluviklerne som jorden har fostret.

Tror de har mer enn nok penger, og de holder allerede på med et nytt prosjekt, et helt nytt spill (ingen oppfølger av noe annet).

Det MÅ være en annen hovedgrunn... :hmm:

Skrevet
[iC' date=10/05/2005 : 13:36] Tviler egentlig på at Carmack gjorde det hovedsaklig for pengenes skyld.

Id må nok være en av de mest suksessfulle (og rikeste) spilluviklerne som jorden har fostret.

Tror de har mer enn nok penger, og de holder allerede på med et nytt prosjekt, et helt nytt spill (ingen oppfølger av noe annet).

Det MÅ være en annen hovedgrunn... :hmm:

Håper det jeg å. Som du sier er ID meget rik fra før av. Men kan fremdeles være penger. Når du får mye penger så vil du bare ha mer. Får bare håpe at det ikke er derfor Carmack solgte navnet.

Rart egentlig at spill plutselig har fått en slik "kraft" i film verden. Så snart et spill har fått populær status, og faktisk er mulig å lage film av, er gribbene fra hollywood over den og skal lage film. I de aller fleste tilfeller er det ok å lage spill av film, men jeg tviler på at det er overhode mulig å lage god film av et spill. Er trosalt 2 forskjellige måter å fortelle historien på. Film forteller historien til deg. I spill opplever du historien selv og utvikler deg i trin med den.

Men men, skal nok se denne filmen og siden jeg er film intresert er det umulig å holde seg borte fra den. Men kan nok hende den ender opp som "ulovelig" nedlasting på maskin, for jeg gidder ikke å kjøpe en film som, utfra omtalen jeg leste på imdb, er crap gange 2.

Skrevet
Sier jo nesten seg sjøl at den ikke blir bra.

Det er vel ingen her som har trodd det heller.

Det gjenstår bare å se om det blir en brukbar action film, eller bare rømmel. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...