Gå til innhold

XFX 6600Gt problemer

bassen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okej, nå skjønner jeg virkelig ingenting........

Først: Jeg har disablet fastwrite i BIOS, samme problem. MEN! I løpet av natten har jeg formatert igjen, kun for å teste noe annet. Det jeg gjorde nå, var å først sette inn det gamle skjermkortet som ikke på noen måte har medført problemer. I løpet av installasjonen, så har hele prosessen låst seg, filer har ikke villet la seg kopiere til setup-folderen etc. Jeg har vel forsøkt ca 10 ganger, med nytt og gammelt skjermkort, og det var forskjellige filer som ikke ville samarbeide hver gang. Mer og mer frustrert, så begynte jeg etterhvert å fundere på mulige årsaker (klokken var vel 4 i natt, trøtt som en dupp, bare with me here). Samtidig med skjermkortet, så kjøpte jeg en ny RAM-brikke, nemlig OCZ platinum 512. Ihvertfall, disse ble satt inn, BIOS er ikke rørt på dette området, og jeg tenkte ikke mer over det før i natt altså. Dermed kastet jeg den nye RAM-en ut, ikke bokstavelig selvsagt, og satte inn igjen det gamle. Og hva skjer? Joda, alt gikk som bare det, ingen problemer, og nå kan jeg spille uten at alt henger seg.

Ved å foregrepet begivenhetenes gang her en smule, selv om man har lest om drøssevis med andre sarte sjeler som har nettopp denne type problemer med dette kortet, så var det altså den nye ram-brikken som var ulv i fåreklær her. Mitt problem kan derfor per nå anses som løst, ihvertfall enn så lenge. Er på jobb nå, vanskelig å teste noe mer uansett, men en ting er ihvertfall sikkert; jeg er vanvittig trøtt, frustrert over alt dette, og litt happy for at det nå fungerer som det skal, ihvertfall ved første gangs testing.

Moralen er: Ikke hør på hva jeg sier, det blir bare galt allikevel........

Kaffe?? Anyone?? Ja takk!

Skrevet (endret)

her er det et screenshot av problemet med mitt skjermkort....

Screenshot

Når jeg kom inn i windows var det sånn, også restartet maskinen ette 10 sek, men jeg klarte å ta et screenshot før den restartet en gang.....

Endret av exmith2k
Skrevet (endret)

Hei, jeg bestillte et xfx6600GT og venter å få det idag eller i morgen.

Dette var et kort av typen. PVT43ANDF7 fra Netshop.

Dette var fordi mitt gamle 9700aiw pro har gått dukken (tror jeg), siden masse grønne linjer begynte å dukke opp på skjermen (langs flater i 3d spill + major corruption enkelte steder). Regner med at en av minnebrikkene har gått i dass.

Dette skjedde meg en gang før også med et vanlig 9700pro. Trist at ikke pen bruk av kortet (spille hver dag) kan gjøres uten at kortet skal gå i dass etter et par år. Har ikke akkurat nok ressurser til å punge ut over 4000 hver gang jeg skal kjøpe nytt kort. Så denne gangen blir det bare 1940 kr (xfx 6600GT).

Akkurat nå er all korrupsjon borte etter at maskinen kom tiobake fra blåskjerm (USB var nevnt). Forstår ikke helt hva som skjedde. Skjermen har vært full av artifacts en stund etter eller med en gang jeg har slått den på noen dager nå.

Er det noen som har hatt problemer med akkurat denne typen.

Kommer den med den nye typen kjøler?

Siterer : http://www.xfxforce.com/product_view.php?sku=PVT43AND

Tech Notes

Fan Update.pdf

Remark: The XFX GeForce 6600 GT AGP is now shipping with an improved fan.

Posted ( 12.27.2004 )

Dersom vi betaler nærmere 2000 kr og får med den gamle typen syntes jeg dette er dårlig og kommer sannsynligvis til å returnere hele greiene, selv om jeg for tiden vanligvis ser alt på skjermen gjennom en dis av grønne artifacts med mitt 9700pro aiw. Noe av poenget med dette kjøpet er det gode minnet og kjøleløsningen som følger med dette spesielle kortet.

(Det viste seg at det var det gamle kortet som hadde det gode minnet på 1.6ns)

Endret av KongeOdin
Skrevet

Jeg fikk nettopp kortet med post på døren.

Det er den nye kjøleren som er levert, så nå gleder jeg meg.

Kommer straks med tilbakemeldinger. Skal bare fjerne alle drivere, bytte kort og installere drivere først.

Huff, vanskelig å se gjennom tåken av grønn korrupsjon på skjermen min med ati kortet nå.

:)

Skrevet (endret)

Dette er kortet med den nye viften som jeg bestillte fra netshop.

Jeg vet også at den gamle viften er plastaktig med en blå demon på siden jeg har lest det noen steder på nettet.

http://www.xfxforce.com/pinetechnotes/Fan%20Update.pdf

prøvde kortet i Doom 3 og syntes det fungerte greit.

Kjørte 1280x1024 og 2xAA på High quality.

Å skrive timedemo demo1 i konsollen gav følgende resultat.

1 gang: 24.9 fps

2 gang. 27.4 fps

Tempen etterpå var 60 i grafikkkjernen,

Tempen på prosessoren var som følgende 57 i kjernen

og 37 i omgivelsene.

Av en eller annen grunn får jeg bare opp hva som er tempen i kjernen av grafikkortet og ikke i omgivelsene. Hva skal jeg koble her?

Regner med at jeg kansje kunne trenge en ny prosessor + hovedkort.

:)

Endret av KongeOdin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...