Gå til innhold

Tråden om WoW-Rogue

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rogue sin Sprint varer i 15sec da. Intercept dekker bare 1/5 av det. :)

Besides, if all else fails; Vanish.

Pinnella: Skal prøve å huske det. :p

Skrevet (endret)

Først en litt festlig quote:

R O G U E skrives det. Rouge er sånn jenter har i trynet.

Av "purpledonkey".

Dannet sagt må jeg virkelig si :D

Og Pinnella, det er bare idiotisk å si at rogue er så mye "feigere" en alle andre classer, husk at alle klassene er nøye beregnet hverandre av Blizzard. Hvis du misliker rouge sine skills så fært så finn deg et annet spill. :thumbdown:

Endret av Jaghi
Skrevet

takker :D

Grunnen til at rend kan være bra mot rogues er at den har en liten dot(damage over time). Når roguen da trykker på vanish så blir han borte, men så tar han 3dmg ellerno(latterlig lite hvertfall) fra rend og da popper han ut av stealth igjen.

Skrevet
Og Pinnella, det er bare idiotisk å si at rouge er så mye "feigere" en alle andre classer, husk at alle klassene er nøye beregnet hverandre av Blizzard. Hvis du misliker rouge sine skills så fært så finn deg et annet spill. :thumbdown:

Først qouter du hvordan det staves, så skriver du det feil selv. Bra gjort! :p

Grunnen til at rend kan være bra mot rogues er at den har en liten dot(damage over time). Når roguen da trykker på vanish så blir han borte, men så tar han 3dmg ellerno(latterlig lite hvertfall) fra rend og da popper han ut av stealth igjen.

Det var jeg ikke klar over faktisk.. der ble plutselig rogue en del dårligere! Selv bruker jeg bare faerie fire mot rogues :)

Skrevet

Hmm, det var jo isåfall litt dumt.

Mulig dette er noe som skal fikses, for det er jo i grunn litt latterlig at en liten tick på 3dmg skal ødelegge hele flukten :p

Skrevet

Mulig dette er noe som skal fikses, for det er jo i grunn litt latterlig at en liten tick på 3dmg skal ødelegge hele flukten :p

Synes ikke det er dumt. Det er ikke meningen at vanish skal være en idiotsikker måte å slippe unna hva som helst. Det er veldig vanskelig som det er nå å ta en rogue på høy level for en warrior. Hvis de skulle fjerne hvordan dots forhindrer vanish hadde det blitt enda en nerf av warrior. Det kan rett og slett ikke Blizzard gjøre uten at det blir en rimelig kraftig eksplosjon i warrior-leiren som alt er ganske frustrert.

Skrevet

Synes ikke det er dumt. Det er ikke meningen at vanish skal være ed idiotsikker måte å slippe unna hva som helst. Det er veldig vanskelig som det er nå å ta en rogue på høy level for en warrior. Hvis de skulle fjerne hvordan dots forhindrer vanish hadde det blitt enda en nerf av warrior. Det kan rett og slett ikke Blizzard gjøre uten at det blir en rimelig kraftig eksplosjon i warrior-leiren som alt er ganske frustrert.

Du har et godt poeng der :)

Skrevet

Mente ikke at det er latterlig at DOTs bryter stealth bare så det er klart :p Mente bare at DOTen til rend gjør latterlig lite dmg.

Skrevet (endret)

Uansett hvilken rase du begynner med, så vil de alle få like mange poeng i agility og str osv.

Så hvis du velger Night Elf over Human, så vil du med helt likt utstyr alltid ha mer agility på en Night Elf, men mindre str i forhold til en Humanl

Det har vel ikke så stor betydning, men det er viktig å forstå at det fortsatt er en forskjell, selv om den er veldig liten :)

Besides, Night Elf f.eks har jo 1% større sjanse til å dodge. (Racial Ability)

Mens Undead har f.eks evnen å kunne motstå fear som warlocks/priests bruker for å sende deg på bærtur mens de kaster nye stygge spells :p

Det beste rådet er nok å se på hvilken rase du synes er tøffest, og samtidig legge litt vekt på rasens individuelle egenskaper.

Endret av Naits
Skrevet

Velg det du syns ser tøffest ut, etterhvert lvl 20++ så finner du masse eller har råd til å kjøpe masse "grønne" våpen.

Og forskjellene har lite å si, ja f.eks. en dwarf rogue og NE rogue. Dwarfen har lav agility men er den som tåler mest av alle rasene (mer enn tauren også faktisk) i starten, mens NE derimot er de med høyest agility, men lavest stamina.. Like mye som en gnome tror jeg, noe som er latterlig i og med at NE er en av de "største" klassene på spillet (høyde, muskler)

Skrevet

Liker Herbalism/Alchemy som Rogue jeg da. Var nettopp heldig og fant recipee for Elixir of the Mongoose eller noe sånt.. +25 agi & +2% crit i 1 time. Perfekt for Rogue ;).

Dessuten har man masse andre nyttige potions og. Samt de du grupperer med vil alltid bli glad for potions. Prøv f.ex å gi warrioren noen str potions, priests mana potions, ol.

Sånn som jeg ser det fins det alltids folk du kan kjøpe eller få armor og våpen osv av, så det er ikke så nyttig, pluss at det du finner og får som quest reward oftest er bedre enn noe crafters kan lage. Men potions vil du alltid kunne dra nytte av, og det vil alltid være et marked for dem siden de blir brukt opp. Det blir ikke som med leatherworking der man kjøper 1 stykk "Dark Leather Armor", så har man den for evig og alltid.

Og ikke glem at som Rogue har du en extra grunn til å velge nettopp herbalism/alchemy - Blinding powder, som du må ha Fadeleaf for å lage.

Skrevet

Synes ikke det er dumt. Det er ikke meningen at vanish skal være en idiotsikker måte å slippe unna hva som helst. Det er veldig vanskelig som det er nå å ta en rogue på høy level for en warrior. Hvis de skulle fjerne hvordan dots forhindrer vanish hadde det blitt enda en nerf av warrior. Det kan rett og slett ikke Blizzard gjøre uten at det blir en rimelig kraftig eksplosjon i warrior-leiren som alt er ganske frustrert.

Der er jeg ikke enig. Det finnes en class (kanskje flere) som har en skill nettopp for å stoppe Rogues fra å stealthe - Hunter, som har Hunter's Mark.

Men, har ikke så mye imot at warrior kan fucke opp stealth. Det jeg liker mindre er i PvE, hvor akkurat det samme skjer.. Dreper en mob, så ser du at du har en 5min DoT på deg, eller samme hva det er som har tics (som f.ex mana drain.. Rogue har ikke mana, men likevel breaker stealth når mana drain tic'er). Derfor mener jeg at dette bør fixes.

Skrevet

WotF som Undeads har er et meget godt argument for å velge den rasen. Jeg vil nesten kalle det imba, ingen andre raser har slike muligheter. WotF har heller ingen ulemper, hvis man da ser bort fra cooldown. Når de i tillegg har 4x underwater breathing, er det ikke tvil.

Hadde jeg spilt horde, hadde jeg tatt undead uten å blunke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...