Gå til innhold

Tråden om WoW-Rogue


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne posten viste seg å bli ganske populær den gitt :p

 

Men uansett, hvordan er det med Poison skillsene til Roguen? er det noe vits å satse på? og får å bruke poison skills, må jeg lage formler som herbalist eller alchimist eller noe sånt?(sikkert feil stavet)

Poison er helt klart noe å satse på. Det finnes mange forskjellige poisons, som slow poisons, DoT, instant damage, en som gjør at magi blir cast'a tregere, osv.

Når du har gjort poison questet vil du få en egen ny tradeskill som heter make poisons elns., der du selvfølgelig kan lage poisons. Ingrediensene får du kjøpt hos Shady Dealer.

Lenke til kommentar

Nydlig, hvilken quester det jeg må gjøre da? var innom SW og snakka med Rogue folka, og fikk noen quests der, så må jeg gjøre alle jeg får av de? eller er det en spesiell som gjør at jeg kan bruke poison skill? og har hørt at questen inneholder noe pick locks greier så det er lurt å ha 90+ i pick lock?

Lenke til kommentar

En viktig link (offisielle Rogue forumet):

http://forums.worldofwarcraft.com/board.aspx?fn=wow-rogue

Lockpicking guide jeg ikke har testet:

http://wow.allakhazam.com/db/guides.html?guide=332

 

I mine øyne er den mest "spennende" builden for Rogues en pvp build med assasination og 2 daggers, de fleste som dreper meg har det og ;) Du finner eksempler på slike builds her:

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.a...p=1&tmp=1#post7

 

Det er blitt sagt mye rart i denne tråden, men jeg har spilt veldig mye PvP som Hunter på mine få levels, og Aspect of the Cheetah (+30% speed før talents) er ofte selvmord i PvP, til du er sikker på at ingen slår/skyter/kaster på deg, du får 4 sekunders "Daze", 4 sekunder er veldig lenge i PvP (det har blitt nevnt).

 

Oftest er det slik at når jeg er paranoid og bruker track humanoid/traps mye har ikke rogues så stor mulighet, mens blir jeg slapp/lurt/o.s.v. kan de overraske meg og jeg dør veldig fort, spesielt hvis jeg har på Cheetah (=daze). Hunters og Rogues er faktisk hverandres erkefiender på mange måter, siden de er veldig gode på å drepe hverandre.

 

Til hvem enn det var som snakket om at det er lamt å angripe noen som driver med PvE, så foreslår jeg at du spiller på en PvE (normal) server. Det er ikke slik i krig at man spør motstanderen om det "passer" seg at jeg angriper nå. Klart, møter man en 15 levels under seg som har forvilla seg inn i contested territory kanskje man ikke gidder. Blizzard har gått ut og sagt at griefing på PvP servere i størst mulig grad skal løses gjennom konflikt, husk det.

 

På PvP 7 har Horde eid Ashenvale (contested zone under Darkshore) lenge nå, nesten alle quester ender opp med Horde som angriper. Så her om dagen dro jeg til Stonetalon Mountains, ganske artig, masse Horde som tydeligvis ikke var vant til PvP, noen virka sjokkerte når jeg angrep, uansett level ;) Jeg møtte etterhvert noen andre som questa der og vi døde alle miserabelt til en lvl ?? Orc Hunter som nok mest var der for å mine, ganske artig, ikke minst for han, haha.

 

Hvis noen er helt nye i fasen som starter i natt, ta gjerne kontakt med en av mine semi-newbs (fra minnet siden serverne er nede):

- Rokas NE Hunter 28 - PvP 7

- Khelben NE Rogue 15? - PvP 8

- Gorbo Undead Warlock 11 - PvE 4

Endret av humblegar
Lenke til kommentar

Spiller som NightElf Rouge selv, etter som jeg har kommet meg opp i lvl 44 så har jeg funnet ut av at den beste måten for meg som (dmg-dealer) er og har 1 sword og 1 dagger.. bruker dagger i main hand og sword i offhand.

 

Etter som jeg fikk tak i poison har jeg faktisk ikke brukt det så mye føler faktisk ikke at det hjelper så mye. er det noen som har noen tips til hvilken av poison som er mest effektiv? nå jeg først bruker poison så går det på instant poison. Etter som jeg liker at dmg skal kommer der å da, og ikke over tid.

 

noen andre i samme lvl klasse som har noen gode tips?

 

Og en annen ting .. jeg har spilt som hunter før. Hva hjelper den "track hidden" for?.. det er jo liksom ikke som om du ser de som er Clocka på radaren..

Lenke til kommentar

Track Hidden gir deg kanskje et par lvls forsprang i å detecte cloaka folk, men utslaget har fra alt jeg har prøvd vært minimalt og de dukker ikke opp på radaren før de blir revealed likevel. Eneste bruken må være om det er et stort sprang i lvls fra deg til motstanderen.

 

På den andre siden er Flare helt sinnsyk og alle rogues bør være klar over risikoen de tar ved å cloake nær en lvl 32+ hunter som er klar over at de er i nærheten. Husker jeg rett er cooldownen 30 sekunder og den instant castes. Et signalbluss likt mortarteam i War3 som revealer alt innen 30 yards fra target area i 15(?) sekunder.

 

Edit: for de som ikke er drevne i Starcraft/Warcraft serien så mener jeg med "cloaka" ting som er i stealth eller shadowmeld, men for flisespikkere som henger seg opp i sånt er det vel ikke poenget som er viktig bare ordbruken.

Endret av Monsoon
Lenke til kommentar

Tviler på at det kommer noe bedre enn sprint.

Angående builds og sånn er det jo klart best å gå for assasination hvis du skal spille PvP. Men er noen digge ting i combat treet også.

 

Bl.a. 1 1/2 min. kortere cooldown på sprint, improved gouge, sinister strike og backstab.

 

Hva er det som er bra å gå for på subtelty treet?

Lenke til kommentar

Du får ikke noen pluss i lockpicking ved å pickpockete, men når du pickpocketer, kan du finne låste bokser. Disse vil du får pluss for å åpne.

 

Når det gjelder talents så er det lettest å gå opp i level ved å sette talent points i Combat. Jeg har selv funnet meg en god build, som jeg skal bruke helt opp til level 60. Man må jo ofre en hel del i talentbuilds. Jeg ville ikke ha satset alle poengene mine i én gruppe. Tenk på hvilke abilities du bruker ofte. Ingen vits i å satse på gauge hvis du ikke bruker det spesielt ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...