Gå til innhold

plexi eller lexan?, og hvor får jeg tak i det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

på skolen så holder jeg på med forsterker bygging i valgfag, og jeg har ikke særlig lyst til å lage toppen, så jeg begynte jo selvfølgelig å tenke/snakke om å putte vindu i toppen...

den idè'en likte (dessverre?) læreren veldig godt, og selvsagt liker jeg den også, og det blir jo litt ekstra smisk.. :grin:

så, det blir jo selvfølgelig varmt inni der, jeg mener å huske at plexi ikke var så bra hvis det blir varmt, og at lexan da var mye bedre...

så hva er best, plexi eller lexan? og hvor får jeg det billigst i oslo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Der jeg kjøper lexan koster det 600 kroner for en kvadrat i 3mm (er d ikke så dyrt det)

Det jeg lurer på er om noen vet hva ca. prisen for samme mål i plexi er :hmm:

Edit: mekka på en setning

Endret av Pain193
Skrevet

noen som vet om glassmesteren kan bøye plexien for deg?

evt, hvordan bøyer man 2mm plexi?

det er det jeg skal kjøpe, jeg har fått tak i noen mål, men jeg skal skaffe resten i morra...

Skrevet

joa..

hm..

men da må jeg først skaffe det, for de har det ikke på skolen..

forresten, krympestrømper, det er varmluftspistol man bruker for å krympe de, eller?

Skrevet

jeg prøver å huske hvor jeg kjøper plexi, plastkompaniet tror jeg det heter, det er billig!! kan kjøpe småbiter og større biter for kilopris, veldig rimelig! :)

Skrevet

Er heldig å får lexan og plexi gratis fra jobben til pappa. Det fine med lexan er at den tåler sinnsykt mye. Plexi derimot er enklere å bøye og ordne på.

Skrevet

Han jobber som sikkerhetssjef i rødekors automatene :p de bruker lexan til å sikre automater blandt annet :p men greit å ha en far med slik jobb.. ekstern psu projektet mitt blir sponsa derfra også :p deler og slikt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...