Gå til innhold

Plexiglass, tykkelse osv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja det stemer at plexi kan bøyes ved gaske lave tempraturer men du må nok hjelpe til og bøye den. vil ikke miste fasongen av så svak varme du får kjøpt ferdige plexi kabinett hos blandt andre mixroplex

Plexi bøyes IKKE ved svak varme. Men lexan gjør. Jeg måtte bruke varmepistol (170grader) for å bøye plexi'n min.

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
Ja det stemer at plexi kan bøyes ved gaske lave tempraturer men du må nok hjelpe til og bøye den. vil ikke miste fasongen av så svak varme du får kjøpt ferdige plexi kabinett hos blandt andre mixroplex

Kabinettet skal lages til særoppgave i Kunst & Håndtverk.

Så en ferdig type blir vel litt feil å bruke.. ;)

Lenke til kommentar

Siden dette er til et "Kunst & Håndtverk"-prosjekt ville jeg ikke tatt utganskpunkt i Sunbeam som du antyder i første post. Ta heller å begynn å tegne ditt eget kabinett. Finn ut hvordan du vil ha det. utforming, hvor i kabinettet til skal være osv. Siden plexi lett kan formes så la gjerne fantasien løpe litt. En annen ting du må bestemme deg for er hvorvidt du skal ha hele kabinettet i plexi eller om du vil bruke forskjellige materialer. Dersom du vil bruke bare plexi kan du la deg inspirere av eksisterende kabinetter når det gjelder sammenstillings-teknikker, men jeg ville prøvd å gøre min egen ting når det gjelder utforming. Også når det gjelder en "Kunst & Håndtverk"-oppgave tror jeg kanskje du kan tjene på å bruke forskjellige materialer (tre, aluminium, stål) i tilleg til plexi.

 

Ta en tur innom bit-tech forumet. Der er det mange worklogger som man virkelige kan la seg inspirere av, både når det gjelder ren plexi og plexi i kombinasjon med annet.

Lenke til kommentar

de har jo bare sånne små brikker...

glassmesternt er bedre.. :thumbup:

 

QUOTE (Nitrob @ 18/01/2005 : 17:06)

Ja det stemer at plexi kan bøyes ved gaske lave tempraturer men du må nok hjelpe til og bøye den. vil ikke miste fasongen av så svak varme du får kjøpt ferdige plexi kabinett hos blandt andre mixroplex 

 

Plexi bøyes IKKE ved svak varme. Men lexan gjør. Jeg måtte bruke varmepistol (170grader) for å bøye plexi'n min.

 

hvorfor sa du ikke dette i den tråden jeg lagde hvor jeg lurte på hva jeg skulle velge av plexi og lexan...

 

skal forresten prøve å sjekke åpningstider til en glassmester i morra..

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...