Gå til innhold

Hvilke skjermkort støtter tre skjermer?


Anbefalte innlegg

Trenger et skjermkort som støtter to skjermer med DVI og en med VGA. De to med DVI er to like lcd-skjermer, men som skal fungere helt uavhengig av hverandre (ulik desktop og slik). Skjermen med VGA skal kun brukes til å vise film, men det er viktig at en kan sette en annen frekvens og oppløsning på denne enn de med DVI.

 

Har skjønt at hverken ATi eller nVidia lager skjermkort som støtter tre skjermer. På hjemmesiden til Matrox ser jeg at disse kun støtter to VGA + en DVI i trippelskjerm-løsning. Stemmer dette? Har jeg noen andre alternativer? 3D-ytelse er ikke viktig for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, det kortet du linket til der er basert på PArhelia-LX, trenger du litt mer power så har også Matrox et kort i QID serien som støtter fire DVI skjermer som er basert på Parhelia-512 brikken....

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301398&cks=PRL

 

Merk at disse kortene bruker PCI-X eller PCI

 

Hvis du skal ha et AGP kort anbefaler jeg bare et vanlig Parhelia kort. MAtrox har så høy kvalitet på analog output, så det er ikke så stor forskjell alikevel...

 

Millennium P750 kan jo også være et alternativ for deg? Det støtter samme type output som Parhelia, men er bassert på Parhelia-LX

Lenke til kommentar

Hmm. 4000 kr for et skjermkort blir nok i drøyeste laget. Spiller aldri på PCen min likevel så 3D-ytelse i spill er nok ikke så veldig viktig. Derimot bruker jeg litt DAC og DAC-relaterte programmer, så her er jo fordelen med Maxtor kortene kommer inn.

 

Det viktigste er likevel generell god billedkvalitet. Spesielt på den ene analogutgangen jeg ønsker å bruke.

 

Om dette ikke er mulig å få til en grei pris så kan jeg kanskje prioritere litt anerledes. Skjermen som skal tilkobles VGA-utgangen er nemlig en TV, så til nød kan jeg benytte s-video i en periode. Da trenger jeg kun et kort som støtter 2xDVI samt 1xs-video og som kan fore disse skjermene samtidig. Finnes dette? Mitt Raedon 9600 kort jeg har nå greier nemlig IKKE denne oppgaven, kun to skjermer om gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...