Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor eier ikke forretningsmoral.


Gjest Slettet-10579

Anbefalte innlegg

Ufo, jeg vil bare snu litt på spørsmålet til deg.

 

Skal Telenor få lov til å gjøre akkurat som de vil, uten at deres lovbrudd skal få konsekvenser, utelukkende fordi de er et stort firma?

Der har du essensen i denne saken. ;)

Der har du esensen av tabloidjournalistikk, rå og kyniske journarlister, aviser og redaktører.

 

Etter min mening er esensen; "Hvor i helsikke var vergen som ikke oppdaget at noe var feil med telefonregninga?"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Saken koker ned til;

1. Hva har kunden kjøpt? Installasjon med montør eller gjør det selv?

2. Hvis GDS, er linja koblet opp og kunden mottatt modem?

3. Hvis nei på en av dem; hvor har vergen vært? Sover på jobb? Etter at forbrukerrettslige mangler oppdages, skal feilen meldes i fra innen rimelig tid. Rimelig tid = minst 2 mnd. Max = valgfri => praksis 2. mnd etter lovens bokstav.

4. Uansett; har vergen sovet på jobb?

Hvis ingen har fortalt noe til ham så bør vi ikke skylde på vergen.

Lenke til kommentar
programmet  som skulle instaleres på pc-en  måte  jeg  instalere.

jeg  måte også kpble  modemt til linjen  og  pc-en

Der er jeg litt usikker på hva som står i avtalen deres, men jeg føler meg rimelig sikker på at de hverken plikter å installere noe program for PPPoE-tilkobling eller plugge PC'n i modemet. Det er jo opp til deg om du vil ha en ruter etter modemet, hvilke pc'r som skal kobles i, hvor kabelen skal gå osv. osv. Hvis han hadde spurt tror jeg nok at installatøren hadde gjort det for ham uansett også. Tilogmed en Telenor-installatør

Hvis det er bestillt Gjør-Det-Selv kommer det ingen montør. Telenor skal da kun sende modem i posten og koble opp linja i sentralen.

 

Om kunden kaster modemet eller legger det på loftet er ikke Telenors feil eller problem.

Snakket nå om elg-elg123's tilfelle, ikke det avis-omtalte tilfellet.

 

Hvis den tilbakestående bestilte GDS, bør vergen har funnet ut at det kom noe 'stort og tungt' i posten, og hvis han ikke gjorde det, brude han se litt mer nøye på regningene. Det hele er den tilbakestående og vergens feil hvis dette er tilfelle.

Lenke til kommentar
Saken koker ned til;

1. Hva har kunden kjøpt? Installasjon med montør eller gjør det selv?

2. Hvis GDS, er linja koblet opp og kunden mottatt modem?

3. Hvis nei på en av dem; hvor har vergen vært? Sover på jobb? Etter at forbrukerrettslige mangler oppdages, skal feilen meldes i fra innen rimelig tid. Rimelig tid = minst 2 mnd. Max = valgfri => praksis 2. mnd etter lovens bokstav.

4. Uansett; har vergen sovet på jobb?

Hvis ingen har fortalt noe til ham så bør vi ikke skylde på vergen.

Det er det vergen jobber med; holde seg underrettet om, hjelpe i, og ta seg av saker angående den tilbakestående

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Så det du mener, er at absolutt alle selgere i Telenor er feilfrie, og er ikke aggressive i sin salgstaktikk?

 

Det er litt merkelig, for det er de nemlig dømt for tidligere.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

seff er det ingen selgere som er feilfrie og de er oxo aggressive ,

de selger et produkt, men det er til syvende og sist du som kunde som har ansvaret for om du sier ja eller nei

en som klager etter en måned eller 2 da er saken somregel grei og blir ordnet opp i , men 2 år :no:

men er enig i det over her at det er avisene som vil selge og skriver det som passer dem best (kunden hadde betalt 10000 kr i 2 år) så var det 8700 eller noe

.

men 10000 ser bedre ut på trykk

Lenke til kommentar

Stemmer det der er det jo ille.

 

Men det er Dagbladet som skriver artikkelen da. Kan aldri vite om personen i Telenor faktisk sa at det ikke var garantert at pengene ble returnert. Står ingen sitering. Kan godt være at Dagbladet ikke informerte om at det ikke var insatllert, men bare at det var en utviklingshemmet som har sagt ja til adsl.

 

Journalister er noen sleipe j-vler, tar ikke alt for god fisk, ihvertfall ikke fra Dagbladet.

Lenke til kommentar

 

Etter min mening er esensen; "Hvor i helsikke var vergen som ikke oppdaget at noe var feil med telefonregninga?"

Det var jo vergen som oppdaget det. Tok det opp med broderen hans, som kjørte saken opp mot Telenor.

Litt i seineste laget kanskje....

 

Vergen følger forhåpentligvis bedre med i fremtiden :roll:

Lenke til kommentar
jeg har  en bror  som har  kjøpt ads hos  telenor.

fikk dem til å instalere ( bare  ordnet  linjen) adsl.

 

jeg  regnet  med  at  når  adsl skal instalere så skal han være  på internetet når de  er ferdig .

 

men  neida.

det var bare linjen  som varordnet og en  boks såm lardeg  koble  vanlig  telefon til som var montert.

 

programmet  som skulle instaleres på pc-en  måte  jeg  instalere.

jeg  måte også kpble  modemt til linjen  og  pc-en

 

telenor instalatøren  må da  ha lurt  seg  unna ?

Tviler jeg på. I så fall gjør Tele 2 det samme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Mitt korte og stormfulle forhold til Telenor var rene krigen. Det tok 4 mnd fra jeg hadde bestilt ADSL, og regingen løp, til jeg fikk ADSL-linja opp. De hevdet, feilaktig, at de hadde sendt utstyr pr. post 3 ganger.

 

Når jeg først fikk linja, fikk jeg halv ytelse av hva jeg betalte for. Telenor skyldte da på "teknisk utdatert utstyr" i en sentral, men betaling for båndbredde de fysisk ikke kunne levere, det skulle de ha.

 

Javel. Riktig. Kansellering av kontrakt, advokat og forbrukerrådet ble resultatet. Og alle pengene tilbake.

 

Telenor er en bedrift fullstendig uten skrupler som overlevde med elendig kundeservice i meget lang tid grunnet monopol. Det må kunne beskrives som råtten kultur i det firmaet.

 

Heldigvis har det kommet flere aktører på banen, men det stopper tydeligvis ikke Telenor sine svindelforsøk. Se bare på priser på SMS, og andre produkter, som Telenor overpriser RÅTT. Evt. innkreve betaling for produkter som aldri er levert.

 

Heldigvis, jeg har _ingenting_ med det firmaet å gjøre.

Lenke til kommentar

En avtale som er ingått med en umydiggjort er ugyldig i følge avtaleloven. Da vedkommende har verge vil jeg anta at vedkommende er umydigjort og ikke kontrollerer sin egen økonomi. Følgelig er vedkommede ikke forpliktet av økonomiske avtaler som følge av hans umydiggjøring.

Avtale loven §31 "Har nogen utnyttet en andens nødstilstand, letsind, forstandssvakehet, uerfarenhet eller dt avhægighetforhold, som denne staar i til ham, til at opnaa eller betinge fordele, som der ikke ydes vederlag for, eller som staar i aapenbart misforhold til vederlaget, blir den anden part ikke bundet ved sin viljeserklæring.

Det samme gjelder, hvis trdjemand, som har gjort sig skyldig i saadant forhold, og mottageren av viljesærkleringe kjendte eller burde ha kjendt forholdet.

Fragaaes retshandelen, er saavel den krænkende part som den anden pligtig til at tilbakegi det av ham mottagne eller detts væri tillikemed - hvor retshandelen angaar pengelaan - lovlig rente fra mottagelsestiden. De samme regler kommer til anvendelse overfor den tredjemand, til hvem det mottagne er overdrat, og som kjendte eller burde kjendt forholdet."

Endret av Doleo
Lenke til kommentar

Det er vel når sånne saker oppstår at bedrifter som Telenor får problemer (fordi de er så store). Har selv jobba i Telenor Bedrift ( havna da senere i Bravida), og jeg har aldri jobba i et selskap som har så mange "sjefer" pr. ansatt. Saker som dette er innom dyngevis med folk som har beslutsningsvegring før de endelig havner på bordet til en som kan skjære igjennom. Hadde rette menneske i Telenor fått vite om dette på et tidlig tidspunkt så hadde nok saken vært løst rimelig kjapt.....

Lenke til kommentar

Jeg og faren min har vært telenor kunder i hvertfall 10 år, dette omfatter Hustelefon, mobiltelefon abonnement (x2) og ADSL.

Vi har aldri hatt noen problemer med dem, tvert imot, vi får til og med noen rabatter for å være trofaste og gode kunder!

Vi er godt fornøy med ytelsen vi får også...

 

Her i dette tilfelle med den utviklings-hemmede personen er jeg totalt enig med UFO.

Det er da vergen som skal ha orden i alt som har med den utviklingshemmede personen å gjøre!

 

Det er til og med en jeg er i slekt med som er utviklingshemmet, og han må ha vergen til å gjøre det meste for seg!

 

Sludder at dette er Telenor sin skyld...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...