Gå til innhold

Hvordan finne Über diablo / Diablo clone i dablo 2

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

lol for noen forklaringer dere kommer med :/

en enkel guide

1. Stikk på mirc Qnet og join en channel som for eksempel: #dc, #diabloclone <--ser ikke ut som noen av de kanalene er aktive, skal se om jeg finner noen som er aktive

der inne står det hvilke IP'er som det er størst sjangse for at DC kommer på, ergo der som er solgt mest sojs

2. Start d2 og lag et game

3. Kjør cmd, skriv netstat -n

så leter du etter den som slutter med :4000, visst det nr'et som står forran samsvarer med den IP'n som står på IRC har du funnet degselv et dc game!

4. Nå gjenstår det bare å idle til noen har solgt nok antall sojs, dette kan gjøres ved å trylle opp en TP i act5 og stikke til byen, så går du inn i huset bak malah og trykker på TP'n, da settes Characteren din seg fast i veggen slik at han bare løper fremover, nå kan du ikke miste gamet pga. inaktivitet

5. Nå kan du stikke og gjøre noe annet, når du får opp meldingen: "DIABLO WALKS EARTH" har dc spawnet i ditt game, da går du til nermeste unique boss, som i act5 er shenk the overseer

6. Drep dc og plukk opp anni, BTW. prøv å skaff deg et item som har "prevent monster healing" det stopper dc fra å regaine life, på den måten er det mye enklere å ta han

7. En perfekt anni burde være 20/20/10

Edit: man kan kun ha en anni pr. character :) Jeg spilte d2 før de startet ladder på nytt og da var jeg DC hunter :)

Edit2: bruk battle.net forumene, der finner man sinnsykt mye nyttig info og kan gjøre GODE trades LINK

Endret av Jungldyr
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har spillt i games, hvor det ikke har blitt solgt en eneste soj, men likevel har DC spawna.

lvl 80+ paladin - kanskje hvis du spiller solo...

Jeg og to kompiser klarte han (vi var 1 barb, en pala og en ama, alle på lvl 7X) på singleplayer (med /players 4).

Og nettop, da jeg tok han på b.net, så var det 7 andre folk pluss meg i gamet, men jeg fikk aldri tak i noen annihilius -> det var ingen rundt diablos corpse etter han var død.

Hmm... Er lurt å være alene med dc. Er dere flere kan det hende at en eller annen luring tar annihilius`n din. Den er tross alt e den mest verdifulle charmen i hele gamet. Og dc dropper hver gang en annihilius.

Skrevet (endret)
Jeg har spillt i games, hvor det ikke har blitt solgt en eneste soj, men likevel har DC spawna.

lvl 80+ paladin - kanskje hvis du spiller solo...

Jeg og to kompiser klarte han (vi var 1 barb, en pala og en ama, alle på lvl 7X) på singleplayer (med /players 4).

Og nettop, da jeg tok han på b.net, så var det 7 andre folk pluss meg i gamet, men jeg fikk aldri tak i noen annihilius -> det var ingen rundt diablos corpse etter han var død.

Hmm... Er lurt å være alene med dc. Er dere flere kan det hende at en eller annen luring tar annihilius`n din. Den er tross alt e den mest verdifulle charmen i hele gamet. Og dc dropper hver gang en annihilius.

derfor man bare tar dc med kompiser :)

Edit: la ved noen bilder jeg har tatt av DC

post-189-1106238707_thumb.jpg

Endret av Jungldyr
Skrevet (endret)
Her tar jeg DC alene, han er ikke så vanskelig som alle tror :)

Hvordan dmg har du (med Consentration) , og hvordan defense har du med holy shield ?

Endret av BiaZ
Skrevet (endret)

oioi, lenge siden jeg spilte d2 nå, men mener jeg hadde en 12-13k med hammer men husker dessverre ikke defensen min :/ sry.. skal starte d2 på nytt når ladder restartes, noen som vet når den startes på nytt?

må innrømme at jeg ble ganske lei å lete etter dc games til slutt. Så først lastet jeg ned en plugin som gjorde at man kunne se IP'n til gamet oppe i høyre hjørne, men til slutt tok jeg bare å lastet ned en bot som fant game til meg :blush:

Endret av Jungldyr
Skrevet

Er noe som heter: Softcore(SC), Hardcore(HC) og Ladder. Når ladder startes på nytt igjen blir folka dine Softcores :/ slik er verden.. Mistet en pala combat skiller med 40 life,enigma og hoto++ på den måten :/

Skrevet

Det går helt fint a ta DC helt alene, har selv lag en egen char til dette. De beste er vel en hammerdin (paladin med blessedhammers), javazon (javelin amazon) eller zealot (paladin som har zeal som hovedskill). Har en hammerdin som bruker ca 20 sek på ta DC alene. Som noen andre så er Prevent Monster Heal et must. Uten det så kan det ta skrekkelig lang tid. Det finnes en egen server på irc for DC hunting (irc.dclone.org). Var veldig aktiv der selv en stund og tjente meg ganske rik på det :p

Det beste er å ha flere cd-keys slik at du kan få tak i flere games på en "hot" server, en server hvor DC har stor sjans for å spawne på om. Dette er ganske tidkrevende da ;)

DC spawner kun der hvor man finner superunique monsters. Bruker selv Stony Field, ved portalen til Tristam. Stor plass og enkelt å ta de andre monsterene som holder til rundt der.

Sikkert noen som har sagt det, men DC spawner kun i Hell.

Har en hammerdin med 15k dmg, 25k def og 2,8k life. Funker fint på DC ;)

Skrevet
Det går helt fint a ta DC helt alene, har selv lag en egen char til dette. De beste er vel en hammerdin (paladin med blessedhammers), javazon (javelin amazon) eller zealot (paladin som har zeal som hovedskill). Har en hammerdin som bruker ca 20 sek på ta DC alene. Som noen andre så er Prevent Monster Heal et must. Uten det så kan det ta skrekkelig lang tid. Det finnes en egen server på irc for DC hunting (irc.dclone.org). Var veldig aktiv der selv en stund og tjente meg ganske rik på det :p

Det beste er å ha flere cd-keys slik at du kan få tak i flere games på en "hot" server, en server hvor DC har stor sjans for å spawne på om. Dette er ganske tidkrevende da ;)

DC spawner kun der hvor man finner superunique monsters. Bruker selv Stony Field, ved portalen til Tristam. Stor plass og enkelt å ta de andre monsterene som holder til rundt der.

Sikkert noen som har sagt det, men DC spawner kun i Hell.

Har en hammerdin med 15k dmg, 25k def og 2,8k life. Funker fint på DC ;)

gidd lag skrytepost! :p

Skrevet
gidd lag skrytepost! :p

Hehe, den siste der var kansje litt "skryt", kan være enig med det :p

Men resten var ment som info, ikke no annet. Brukte ganske mye tid på detta mens jeg spilte d2, så er vel ikke no feil i å dele det jeg har lært med andre?

Skrevet

Har en Druid på level 85 med Aldur's Watchtower mulighet til å drepe "Über Diablo"?

Finnes "Über Diablo" kun på Battle.net? (Eller også i open Battle.net?) :ermm:

Skrevet (endret)
Velkommen til forumet Havcard! (jeg lurer på det samme som deg ;) )

Nei si'r du det...er det no'n grunn til det? Skal du ha flere Grand Charms med +1 To Bow and Crossbow Skills? Det hjelper på... Så snart du har M'avina's Battle Hymn, så har du +10 Skill Levels!!! :thumbup:

Endret av Havcard
Skrevet
DC finnes kun på b.net så vidt jeg vet...

Ja, han kommer bare på closed realms.

Han vil alltid "droppe" en anni.

Bowazons er ikke de beste til å ta DC/UD med (de er blitt "nerfed" ganske kraftig)

Når "ladder resets" blir "ladder characters" til vanlige "characters", du mister dem ikke.

Det er ladder i både HC og SC, ladder er ikke en egen "ting" slikt sett.

Når man selger SoJ's i ett spill vil alle spillene på den serveren få en beskjed "xxxx number of Stones of Jordan sold to merchants"

Når UD/DC "spawns" vil alle spillerne på den serveren få et møte UD/DC, med forbehold att man spiller i "hell mode".

Nå ble det en god del annførsels tegn i dette innlegget, men det kommer av att jeg har tilbrakt en god del tid på Amerikanske fora og har vent meg til bruk av B.net slang når det gjelder D2LoD. Har også møtt UD/DC et par ganger i mine spill, er alltid like morsomt.

- D.J.

Skrevet

Drept dc ca 10 ganger eller noe nå, hjalp 5 noobs med ham en gang, de stod å så på mens min halvferdige zealot drepte ham alene :)

Spilt lite d2 etter hl2 kom ut, nå går det bare i cs:s, må komme meg på før folka expirer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...