Gå til innhold

De gleder som kommer av Irak krigen


Anbefalte innlegg

MHM, det er norsk media som hjernevasker oss til å stå imot Bush. Men egentlig er han en misforstått helt

 

Jeg forstår nå...

Hva tror du er grunnen til at nordmenn støtter Kerry, mens amerikanerne er mer delt i sine meninger ?

Fordi vi har bedre tilgang til god informasjon.

Så du mener få og mer samstemte medier gir et bedre bilde enn et mangfold kan klare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi amerikanerene får bare amerikansk media, sånn som Fox som er fullt av Bush supportere på høyt plan

 

FFs, mannen er skyld i at flere tusen er døde pga Olje, hvorfor skulle jeg støtte ham?

Jeg tror nok at man ikke skal overdrive oljens rolle i dette. Det gir mer mening å se på dette som en gigantoverføring av amerikanske offentlige dollars til privat sektor. Amerikansk storindustri trenger å utvide sine markeder, og da kan det være svært lukrativt å først selge tanks og bomber til militære slik at de kan bombe et land sønder og sammen, for så å tilby seg å bygge det opp igjen. Husker ikke helt tallet, men jeg tror krigen i Irak så langt har kostet amerikanske skattebetalere 150 milliarder dollars. Det er mye penger selv i et land som USA. Disse pengene er i første rekke brukt på å kjøpe varer og tjenester fra private foretak i USA. Sånt blir det business av...

Lenke til kommentar
MHM, det er norsk media som hjernevasker oss til å stå imot Bush. Men egentlig er han en misforstått helt

 

Jeg forstår nå...

Hva tror du er grunnen til at nordmenn støtter Kerry, mens amerikanerne er mer delt i sine meninger ?

Fordi vi har bedre tilgang til god informasjon.

Så du mener få og mer samstemte medier gir et bedre bilde enn et mangfold kan klare?

Premisset ditt er galt.

Lenke til kommentar
Fordi amerikanerene får bare amerikansk media, sånn som Fox som er fullt av Bush supportere på høyt plan

 

FFs, mannen er skyld i at flere tusen er døde pga Olje, hvorfor skulle jeg støtte ham?

Jeg tror nok at man ikke skal overdrive oljens rolle i dette. Det gir mer mening å se på dette som en gigantoverføring av amerikanske offentlige dollars til privat sektor. Amerikansk storindustri trenger å utvide sine markeder, og da kan det være svært lukrativt å først selge tanks og bomber til militære slik at de kan bombe et land sønder og sammen, for så å tilby seg å bygge det opp igjen. Husker ikke helt tallet, men jeg tror krigen i Irak så langt har kostet amerikanske skattebetalere 150 milliarder dollars. Det er mye penger selv i et land som USA. Disse pengene er i første rekke brukt på å kjøpe varer og tjenester fra private foretak i USA. Sånt blir det business av...

Serien Power Play ga et tydelig bilde av oljens betydning. Mer olje er trengt i USA, og ettersom Irak hadde en diktator, og 9\11 så var det en perfekt anledning til gratis olje

Lenke til kommentar
MHM, det er norsk media som hjernevasker oss til å stå imot Bush. Men egentlig er han en misforstått helt

 

Jeg forstår nå...

Hva tror du er grunnen til at nordmenn støtter Kerry, mens amerikanerne er mer delt i sine meninger ?

Fordi vi har bedre tilgang til god informasjon.

Så du mener få og mer samstemte medier gir et bedre bilde enn et mangfold kan klare?

Premisset ditt er galt.

Hva skulle den artikkelen bevise? Om noe, så viser den jo at amerikanske nyhetsmedier ikke er samstemte.

 

At USA har et større mangfold aviser, og flere aviser på både høyre- og venstre-siden vil jeg påstå ikke kan betviles. At USA har et større mangfold nyhetsbringende TV-kanaler enn Norge er også hevet over enhver tvil.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
MHM, det er norsk media som hjernevasker oss til å stå imot Bush. Men egentlig er han en misforstått helt

 

Jeg forstår nå...

Hva tror du er grunnen til at nordmenn støtter Kerry, mens amerikanerne er mer delt i sine meninger ?

Fordi vi har bedre tilgang til god informasjon.

Så du mener få og mer samstemte medier gir et bedre bilde enn et mangfold kan klare?

Premisset ditt er galt.

Hva skulle den artikkelen bevise? Om noe, så viser den jo at amerikanske nyhetsmedier ikke er samstemte.

 

At USA har et større mangfold aviser, og flere aviser på både høyre- og venstre-siden vil jeg påstå ikke kan betviles. At USA har et større mangfold nyhetsbringende TV-kanaler enn Norge er også hevet over enhver tvil.

Den sier vel at amerikansk presse rutinemessig underrapporterer dødsfall i Irak?

 

Mengde av tilbud garanterer ikke for mangfold.

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å se Farenheit 9-11 med Michael Moore.

 

Det er ikke "krig" i Irak, det er verdens største familiefeide

mellom Bush-familien og "The bin Ladins" pga. av forretninger

de to familiene har gjort sammen i åresvis som har sklidd litt

ut.

 

Sånn går det når folk blir så mektige at de får bruke hele land

som sin egen personlige bokse-arena.

Sånn går det når enkelte (les: deg) stiller seg ukritisk til propaganda (les: Michael Moore).

 

Michael Moores påstander på akkurat dette feltet er så spinnville og lite begrunnede at det overrasker meg at folk sluker dem. Akkurat like saklig som de påståtte WMD.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Den sier vel at amerikansk presse rutinemessig underrapporterer dødsfall i Irak?

 

Mengde av tilbud garanterer ikke for mangfold.

Og hvem er det som tar det opp? Nemlig, amerikansk media. Så her har du media som ikke er samstemte men som kommer med forskjellige vinklinger. Så denne linken er et eksempel på at det fungerer, ikke motsatt.

Lenke til kommentar

Den sier vel at amerikansk presse rutinemessig underrapporterer dødsfall i Irak?

 

Mengde av tilbud garanterer ikke for mangfold.

Og hvem er det som tar det opp? Nemlig, amerikansk media. Så her har du media som ikke er samstemte men som kommer med forskjellige vinklinger. Så denne linken er et eksempel på at det fungerer, ikke motsatt.

Dette er et nettsted for bransjefolk og ikke et mainstream nyhetsmedium.

 

Jeg har aldri hevdet at ikke amerikanere har tilgang til god informasjon om de prøver. Mitt poeng er at de mediene som har høy dekning i befolkning i usa ikke er det beste formidlerne av varierte og korrekte nyheter.

Lenke til kommentar

Den sier vel at amerikansk presse rutinemessig underrapporterer dødsfall i Irak?

 

Mengde av tilbud garanterer ikke for mangfold.

Og hvem er det som tar det opp? Nemlig, amerikansk media. Så her har du media som ikke er samstemte men som kommer med forskjellige vinklinger. Så denne linken er et eksempel på at det fungerer, ikke motsatt.

Dette er et nettsted for bransjefolk og ikke et mainstream nyhetsmedium.

 

Jeg har aldri hevdet at ikke amerikanere har tilgang til god informasjon om de prøver. Mitt poeng er at de mediene som har høy dekning i befolkning i usa ikke er det beste formidlerne av varierte og korrekte nyheter.

Nå kan ikke jeg se at innholdet i teksten støtter påstanden i overskriften. CBS' 60 minutes nevnes, og jeg kan ikke se at disse underraporterer.

Lenke til kommentar

Den sier vel at amerikansk presse rutinemessig underrapporterer dødsfall i Irak?

 

Mengde av tilbud garanterer ikke for mangfold.

Og hvem er det som tar det opp? Nemlig, amerikansk media. Så her har du media som ikke er samstemte men som kommer med forskjellige vinklinger. Så denne linken er et eksempel på at det fungerer, ikke motsatt.

Dette er et nettsted for bransjefolk og ikke et mainstream nyhetsmedium.

 

Jeg har aldri hevdet at ikke amerikanere har tilgang til god informasjon om de prøver. Mitt poeng er at de mediene som har høy dekning i befolkning i usa ikke er det beste formidlerne av varierte og korrekte nyheter.

Nå kan ikke jeg se at innholdet i teksten støtter påstanden i overskriften. CBS' 60 minutes nevnes, og jeg kan ikke se at disse underraporterer.

Jeg så det. Mitt inntrykk var at de refererte til de de tallene pressen har operert med uten å sitere dem. Og i stedet ga de riktige.

Lenke til kommentar
Glede: Det Irakiske folk er kvitt en tyrann som torturerte folk som var mot ham.

 

Les

Og hva skjer nå? Enda større hat og trussler mot vesten som leder til MYE mer død en om de hadde holdt seg unna Irak

 

(co2 @ 17/01/2005 : 10:47)

pga Olje.

 

Jaha ? Hvorfor tror du det ?

 

Det er ganske tydelig at du ikke forstår hva krigen egentlig går ut på

Endret av co2
Lenke til kommentar
MYE mer død

Døde irakere ? Det tror jeg ikke.

 

Det er ganske tydelig at du ikke forstår hva krigen egentlig går ut på.

Mener du her egentlig å si grunnlaget for krigen ? Jeg vet at krig fører med seg mange døde sivile, sårede soldater, splittede familier, ect. ect.

 

Jeg vet også at Saddam var en trussel, både mot Amerika og sitt eget folk.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Jeg vet også at Saddam var en trussel, både mot Amerika og sitt eget folk.

Det finnes mange trussler, både mot amerikanerne og andres folk. Ser ikke hvorfor det gir USA grunn til å gå til angrep og krenke andre lands suverenitet.

 

Akkurat nå er vel USA en trussel mot mange andre land, og mange mener vel at Bush er en trussel mot USAs folk. Da er det vel bare rett og rimelig at de andre landene er berettiget til å angripe USA for sin og det amrikanske folks sikkerhet.... :roll:

 

Kanskje man finner mye olje i Afrika snart, slik at USA blir motivert til å leke "politi" der nede også.... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...