SckNdrsn Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Er man alltid nødt til å installere S-ATA drivere fra floppy?
Texas Stovner Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 (endret) Har 3 stk. h.kort med S-ATA,og alle de må de instaleres via Floppy. Kan derimot ikke garantere at dette er tilfelle med alle H.kort. Men jeg vil nok anta at dette er nødvendig foreløpig, intil det kommer noen nye chipset. Hvis noen vet om noe anet,så ver vennlig å kom med synspunkter. Endret 16. januar 2005 av Texas Stovner
SckNdrsn Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Skrevet 16. januar 2005 Takk for svar! Lurte bare litt fordi jeg har bestilt en S-ATA hd... så da må jeg vel mest sannsynlig skaffe meg en floppydrive da.
Shuttle Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 (endret) Har 3 stk. h.kort med S-ATA,og alle de må de instaleres via Floppy. Kan derimot ikke garantere at dette er tilfelle med alle H.kort. Men jeg vil nok anta at dette er nødvendig foreløpig, intil det kommer noen nye chipset. Hvis noen vet om noe anet,så ver vennlig å kom med synspunkter. Trenger ikke og bruke floppy http://forum.hardware.no/index.php?showtop...2&hl=serial+ata har også laget med en plate i stad,og det funket fint Bruker ett lite program som heiter nlite http://nuhi.msfn.org/download.html Endret 16. januar 2005 av Shuttle
Texas Stovner Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Kan nok være lurt. Og desuten koster det ikke all verden.
jokkakim Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 man trenger ikke driver vis man bare skal ha s-ata disk, altså uten os på. funker iallefall bra hos meg.
rvenes Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Kva hovedkort har du? Installerer WinXP på mitt Asus P4C800-E Deluxe fint uten s-ata drivere. Kortet har også ein promise kontroller onboard, den må eg sikkert ha diskett til. Men så lenge du held deg til intel sin så er det ikkje problem og installere XP uten diskett... Velg rett chipsett, så slepp man slikt tull etterpå. Kven har floppy i dag da?
SckNdrsn Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Skrevet 16. januar 2005 Skal nok ha OS på den ja... skal kjøres på et Asus A8N-SLI Deluxe hovedkort som jeg også har bestilt.
mar Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 (endret) Hk basert på Intel chipset med SATA støtte trenger bare drivere dersom man bruker raid funksjonen. Bare eventuelle ekstra SATA kontrollere på slike hk trenger drivere, men så lenge man legger windows inn på en disk koblet til "on chip sata" så slipper man å tenke på disketer. Edit: litt seint ute der Endret 16. januar 2005 av mar
haarod Skrevet 30. januar 2005 Skrevet 30. januar 2005 Du trenger fortsatt drivere for at windows skal finne S-ATA disken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå