Gå til innhold

Skal WD 200GB HD i ICYBOX bråke mye?


kfet

Anbefalte innlegg

Har hatt endel trøbbel med denne disken/(kabinettet?).....

 

Ustabil, har blitt "korrupt" to ganger, mer eller mindre uten grunn. Og isted forsvant den fra windows under analyse før defragmentering. Måtte skru strømbryteren av og på før den kom tilbake. Prøvde add hardware først og fikk til svar at windows hadde stengt den av fordi den rapporterte feil.....

 

Og så er det lyden da... den bråker betydelig mer enn den stasjonære pc'en min, og den bråker såpass mye at jeg ikke kan sove i samme rom dersom den står på....

 

Noen som har erfaring med den samme kombinasjonen? ICYBOX skal jo være "supersilent" ifølge produsenten, men det er jo ganske åpenbart ut fra konstruksjonen at lyddempingsegenskapene må være minimale....

 

Det er en ganske skjærende lyd som vanskelig vil la seg overdøve av laptopens innebygde høyttalere (JBL Pro på nx7010)...

 

Kan det være at disken har produksjonsfeil og at lyden er enda en indikator på dette? Eller er Western Digital generelt bråkete? Er jo 7200rpm, men det skulle jo være ganske vanlig nå til dags....

 

Har hatt lyst til å returnere disken siden den slo seg korrupt for andre gang, men så har den egentlig fungert helt fint siden... frykter at de skal teste den på mpx og finne ut at den er helt ok. Dessuten har jeg produsert endel data siden jeg kjøpte disken, noe som ville blitt et utall cd'er ved brenning....

 

Nevner for ordens skyld at analyseprogrammene fra WD ikke finner noe umormalt ved disken....

 

Hmmmm.... hva tror folk? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WD bråker men yter bra.. jeg har en seagate i mitt icybox og det funker fint, bruker du skal jo ikke vær så ille på lyd som du beskriver tror jeg..

Det icybox mener med super silent eller hva de skriver er rett og slett at det ikke er noen vifter, jeg syntes denne informasjonen er litt dårlig formultert siden bråket er helt opp til harddisken..

Lenke til kommentar

Hadda WD i mitt kabinett (brukte det på bærbar PC), og dette bråket uutholdelig i forhold til min rolige og gode Centrino PC ;)

 

Har nå satt i en 250 gig hitachi disk - funker som gull og knapt noe støy. Har også et annet kabinett med en seagate disk i og det virker bra det også :)

 

Akkurat nå sikler jeg på en 400Gb ekstern seagate disk som komplett.no selger. :D

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem med ICYBOX.

Disken ble korrupt, men har fungert utmerket i maskinen etter at jeg tok den ut av det kabinettet.

 

Icybox er ganske åpent, og det bråker en hel del ja. I hvert fall gjorde det det hos meg med min Hitachi 250GB, som i utg.pkt, ikke er en ganske stille HD.

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problem med ICYBOX.

Disken ble korrupt, men har fungert utmerket i maskinen etter at jeg tok den ut av det kabinettet.

 

Icybox er ganske åpent, og det bråker en hel del ja. I hvert fall gjorde det det hos meg med min Hitachi 250GB, som i utg.pkt, ikke er en ganske stille HD.

I forhold til WD er den stille, men er enig i at seagate nok er roligere ja.

 

Hitachien bråker ikke mye når den roterer, kun når den skriver (litt knitring) - i motsetning til WD'en som lager en irriterende pipelyd hele tiden mens den er i gang.

Lenke til kommentar

:!:

 

Men da høres det jo ut til at disken fungerer helt som den skal da....

 

Irriterende pipelyd høres ut som disken min.. veldig høyfrekvent vel og merke!

 

Du som fikk korruptert disken i icybox, funka den bare du satte den inn i pc internt?? Eller måtte du formatere først?

 

Hos meg var disken uleselig også når jeg kobla den til på IDE-kabelen inni den stasjonære... kan takke getdataback-programmet for at jeg fortsatt har alle dataene mine!

 

Måtte formatere disken begge gangene den ble korrupt. Lurer forresten litt på om disken fikk et "arr" da det skjedde. Eller er det normalt at en nyformatert disk har noe (husker ikke hvor mye, GB eller om det "bare" var sånn ca 70MB) "brukt" kapasitet på den kaka under properties?? Det fantes jo ikke data på den da, hadde trodd at den skulle få 100% kapasitet fri......?

Lenke til kommentar
Hadda WD i mitt kabinett (brukte det på bærbar PC), og dette bråket uutholdelig i forhold til min rolige og gode Centrino PC ;)

 

Det er nok en centrino jeg har koblet den til ja.....

 

Hmmm, det er altså såpass forskjell mellom merkene.... kanskje derfor denne disken har vært ukens tilbud hos flere webshops i lange tider nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...