Gå til innhold

Listetilbud - Lyst på bedre skjermkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fler og fler synes dette tar for lang tid.

 

synes vi burde sende en e-mail til nettbutikkene nå jeg og se hvilke tilbud de kunne komme med.

 

be dem sette opp slik:

 

15stk: xxxxkr

 

25stk: xxxxkr

 

osv.

 

Venter vi lenger nå så frykter jeg at dette ikke kommer til å føre til noe i det heletatt.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg lurer på noen ting ang. desse liste tilbudene.

 

Jeg jobber selv i en Databutikk. Hvis det skulle være interesant for meg og selge et grafikk kort til nær kost pris som det ser ut til at ønskene her er.

og det blir snakket om store antal. Så ville jeg kun gjort en slik avtale hvis det ble som en transaksjon for meg. Ellers er det jo like mye jobb. bare mindre og tjene. Greit du kansje får litt bedre omsetning den monden men hvis 1-2 av de 50 benytter seg av angrerett så er jo alt tapt. Hvis dere kommer til meg som 1 kunde og det er kun han jeg forholder meg til ikke dere andre 50 så er det interesant.

 

Hva har dere tenkt forhold til dette?

 

Kan være rellevant ved senere listetilbud og.

 

lykke til!

Lenke til kommentar

Hmmm, nå er ikke jeg noen representant for denne tråden eller noe slikt, og styrer ikke med den på noe vis, for det er det vel Theo343 som er og gjør ettersom han er trådstarter. Men jeg kan jo komme med litt observasjoner?

 

Du kommer jo selvfølgelig med logisk tankegang og gode forslag her Teo_, men så vidt jeg har forstått har Theo343 prøvd seg på noe liknende med microplex på tråden sin om Lian LI kabinett. Der oppsto det jo komplikasjoner.

 

Naturligvis er det du foreslår det som trolig hadde vært til det beste for dere og hadde lettet arbeidsmengden betraktelig. Problemet her er jo hvordan dette vil foregå... Nå vet ikke jeg hvilke kort det til slutt blir snakk om, og prisene på disse, men la oss i teorien si en snittpris 3500,- per kort. Slik som ståa er nå, er vi vel omtrent 60 interessenter, noen faller nok vekk, og noen kommer til når de ser hva som skjer og blir de endelige tilbudene, men la oss gå ut fra 60 bestillinger.

Hvis dette da skal foregå som èn bestilling, blir det en totalsum på 210.000 kroner.

 

Da kommer problemet med tillit, ansvar og innbetaling og slikt... Vi må jo alle da betale inn til 1 person, eller en bedrift som mellomledd, og stole på at det mellomleddet behandler pengene og bestillingen vår på riktig måte. Spørsmålet da er jo nøyaktig hvordan dette foregår, og hvem som går god for mellomleddet osv...

Som du kanskje kan tenke deg, så er nok noen av oss som er interesserte, tenåringer uten egen direkte cashflow og kapital, og også uten eget kredittkort som da må forholde seg til foreldre. Disse foreldrene/vergene er trolig litt mer kritiske og negativt innstilte til å ta ting på god tro over nettet når det gjelder 3500nkr, og det er slettes ikke så usannsynlig at de har negative forhåndsinnstillinger simpelthen til det å handle på nettet alene...

Et annet punkt ved dette er jo også at den arbeidsmengden som dere da slipper, er en arbeidsmengde som noen andre nødvendigvis da må ta på seg??

 

Denne kritiske holdningen til dette forslaget er det nok heller ikke bare foreldre og lignende som er kritiske til, men også mange andre kjøpere. Det ligger en egen trygghet i å handle direkte med et firma, og dette er en trygghet som mange trolig er villig til å betale en 50-lapp ekstra for eller lignende... Så hvis valget står mellom å gi oss et tilbud på 3500,- ved en samlet bestilling, eller å måtte øke dette til 3550-3600,- for enkeltbestillinger grunnet ekstra arbeidstimer dette påfører dere, skal en nok ikke se bort fra at veldig mange stiller seg bak det sistnevnte forslaget.

 

Personlig må jeg nok si meg åpen nok til at jeg er interessert uansett utfall så lenge jeg får et godt kort til en god pris :thumbup:

Jeg må jo si at dette virker som litt feil gjeng å snyte, da en del naturlig nok er ganske datakyndige, og du er identifisert på hysterisk kort tid dersom du prøver å løpe med 200.000 av våre kroner :p

 

 

Sluttnota: Jeg foreslår du (Teo_) tar kontakt med trådstarter "Theo343" via mail eller PM og prater litt videre med ham, da det er han arbeidsmengden, organisering og erfaring ved dette ligger på...

Lenke til kommentar
JEG personlig tror ingen her hadde turt å stikke av om han fikk 200.000kr av oss for å kjøpe 60+ skjermkort. Det er en ting, desuten hadde vi nok (som sagt) funnet identiteten veldig fort.

 

Mvh Audun Hagen

Greit nok at vi hadde funnet identiteten på kort tid :p...

 

 

Men det hindrer ikke en eventuell person å booke et fly i forveien og ta ut penga i en luguber bank i taiwan :p (Finnes sikkert bedre alternativer :p)

 

Han får jo penga på en konto, og kan ta dem ut nesten hvor som helst i verden.

Lenke til kommentar

Synes det grenser til idioti bare å diskutere et slikt scenario. Er det noen her som virkelig tror man gidder å bruke tid på å svindle fjortiser for penger, og gjennom dette forumet? Give people som credit... vær gjerne kritiksk, men utvis noe intelligens.

 

Cilveran:

Jeg kan ikke fatte og begripe at du klarer å sammenligne dette med Microplex kampanjen. Det er 2 vidt forskjellige type kampanjer. Og ikke har du fulgt med særlig godt i den kampanjen.

 

I microplex saken fungerer vi som forhandler, for å få best mulig pris, derfor betalingsmåten. Og hvis du har fulgt med godt nok så ser du at det ikke ble noe problem og at vi ble over 20 kjøpere. Ingen komplikasjoner så langt.

 

Lian-Li kampanjen har tvert i mot blitt meget vellykket. Mot alle odds og negative innspill fra ikke deltagere. Og hvem har i alle dager foreslått at vi skal fungere som forhandler i denne skjermkort kampanjen. Har du fulgt med i det hele tatt?

 

PS!

Og ønsker man absolutt å skjule identiteten sin totalt for å gjennomføre en slik evt. svindel som er nevnt, uten å bli tatt, så hadde ikke det utgjort store utfordringen *sukk*. Men la oss slippe den, de fleste av oss på forumet er ærlige forumdeltakere og fortjener ikke den type insinuasjoner.

 

Cliveran, ser at du ikke bare kommer med den type innspill, men begynner å bli litt lei den tendensen :). Du måtte gjerne kommentere Teo_ sitt innspill/tilbud men hold meg utenfor dine evt. spekulasjoner rundt det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Synes det grenser til idioti bare å diskutere et slikt scenario. Er det noen her som virkelig tror man gidder å bruke tid på å svindle fjortiser for småpenger? Give people som credit... vær gjerne kritiks, men utvis noe intelligens.

 

Cilveran:

Jeg kan ikke fatte og begripe at du klarer å sammenligne dette med Microplex kampanjen. Det er 2 vidt forskjellige type kampanjer. Og ikke har du fulgt med særlig godt i den kampanjen.

 

I microplex saken fungerer vi som forhandler, for å få best mulig pris, derfor betalingsmåten.

 

Og hvis du har fulgt med godt nok så ser du at det ikke ble noe problem og at vi ble over 20 kjøpere. Ingen komplikasjoner så langt.

 

Den ble tvert i mot meget vellykket. Mot alle odds og negative innspill fra ikke deltagere.

 

Og hvem har i alle dager foreslått at vi skal fungere som forhandler i denne skjerkort kampanjen. Har du fulgt med i det hele tatt?

hehe..vi lengter etter et tilbud :p

Lenke til kommentar

Vi venter forløpig på at lagrene skal fylles :). Har vi 100+ kjøpere innen den tid, så stiller vi godt ;).

 

Oppfordre alle interesserte til å følge med på lagerbeholdningen til butikkene og tipse oss her. 100 stykker gjør jobben bedre enn 1 ;).

 

Teo_:

Takker for tilbudet, men i denne saken tror jeg vi skal forholde oss som sluttbruker masse. Microplex saken var noe spesiell, samt at det som Cilveran nevner krever mye administrasjon og gratis arbeid.

 

:thumbup:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis dere i stedet jobber de timene dere bruker på å diskutere denne saken opp og i mente, vil dere fort ha spart inn de få lappene dette tilbudet kan gi dere.

 

Ang lagerbeholdningen til div nettbutikker, vil det trolig ikke være noe problem for dem å bestille opp det antall kort man ønsker å bestille. Det er jo snakk om et stort antall, og for en nettbutikk som forutser så og så mange kunder, vil de trolig ikke ville selge de kortene de har på lager til en redusert pris. Disse kortene er myntet på fullt betalende kunder som ofte bestiller en "komplett" pc.

 

Bare min mening i denne saken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...