Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netopia 3351, finne info om dhcp-release

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg mener å ha lest på forumet her tidligere at man kan logge seg inn på ruteren og finne ut hvor mange, evt. hvilke ipadresser den har delt ut. Jeg kjører N3351 og har et tråløst access punkt fra Asus. Vi dele på internett, og kjører tråløst med bærbare maskiner i forskellige etasjer. Jeg postet tidligere en post om programmet "look@lan" fordi jeg trodde og hadde hørt at man kan se hvilke maskiner som er på nettverket med det programmet. Det fant jeg etterhvert ut at ikke gikk hvis man kjører brannmur på maskinene, så jeg klarte ikke med det programmet "overvåke" hvor mange maskiner som er pålogget. Men, tilbake til spørsmålet mitt: Dette kan man finne med å logge seg inn på ruteren, og finne dhcp-releases har jeg hørt, stemmer det? Evt. hvor finner jeg det i min ruter, kan ikke finne noe ser dere.....Videre lurer jeg på hvor man kan finne loggen på det som ruteren logger. Den er satt opp til å "logge" litt av kvart, men, hvor kan man finne denne informasjonen som er logget?

Håper dette ikke var alt for uklart skrevet, og dere forstår hva jeg mener...... :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Håper det er noen som kan hjelpe denne godkaren med å få han opp!!

Anyone? :dontgetit:

Vennligst utdyp kommentaren...

loggen seff!!

Tenkte du koffert nå eller??

Skrevet (endret)

Jeg har ikke denne routeren selv så dette er uprøvd

(Hentet fra en pdf for 3300 serien)

start telnet på vanlig måte...

skriv: config [enter]

skriv: show dhcp server leases [enter]

Ifølge gamle/nedlagte relativt.net:

Hva er admin passordet til Netopia ruteren?

Av sikkerhetshensyn er ikke dette passordet offentliggjort. Men alle brukere har tilgang til ruteren for å åpne porter o.l. Har du andre behov kan en rask telefon til kundeservice hjelpe deg. Stort sett trenger du ikke admin tilgang for å løse enkle problem.

Mulig man trenger noe slikt for å få tilgang til cli...?

Manual: http://www.netopia.com/equipment/pdf/manua...12userguide.zip

Trolig har nextgentel gjort noe som hindrer deg i å bruke avanserte funksjoner... Kommer du inn på WEB-UI da?? Det gjorde ikke jeg da jeg prøvde hos nabo'n :)

User: admin ... men passordet finner jeg ingen plass

Endret av wamjdi
Skrevet
start telnet på vanlig måte...

skriv: config [enter]

skriv: show dhcp server leases [enter]

Hei, og takk for svar......

men, jeg får ikke skrevet noe når jeg har logget inn. Alt er meny basert, får ikke skrevet noen egne kommandoer.....Kanskje en må trykke en spesiell tast for å få skrevet egne kommandoer?? vel, kan vertfall ikke finne "show dhcp server leases" i meny systemet..(Kan det faktisk være at det ikke er tilgjengeligt???)

Hvis ingen andre her har en ide, får jeg vel kanskje prøve å finne en manual.... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...