beltazore Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Hei, Har tenkt til å starte ett lite prosjekt der jeg skal lage en usb harddisk ut av en gamel ide disk. Er det noen som vet om dette i det heletatt er mulig og hvor jeg evt. kan finne guide eller howto? Grunnen til at jeg skal lage denne er at jeg har en laptop der disk controllern er ødelagt, trenger en usb harddisk slik at jeg kan bruke knoppix skikklig. Laptopen er rimlig gamel, 300mhz, 64mb ram osv... Alexander
Prodigy_ Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Det er vel kanskje noe som dette du leter etter...? Du finner flere her.
six Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Er det nødvendig å lage dette selv ? Du får jo kjøpt harddisk kabinetter med IDE->USB for noen hundrelapper. Eks. Eksterne kabinetter
Simen1 Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Du finner flere her. Og ennå flere og billigere i prisguiden PS. Det kan gå rimelig tregt å kjøre mye saker over USB1.1
beltazore Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Skrevet 14. januar 2005 Greia var egentlig å slippe å bruke penger på dette... bruke av det jeg har hjemme... ikke mulig?
Simen1 Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Nei, du klarer ikke l lage en USB-IDE-adapter av hjemmekomponenter. Du må i det minste bestille adapter-chip'en og med et kvantum på bare 1 stk så tror jeg at du enten ikke får tak i det eller får en skyhøy pris. Det er nok både billigere og enklere å bestille et vanlig diskkabinett på nett. Hvis du vil ha et hjemmemekket utseende så kan du fint ta bort alt untatt elektronikken og lage ditt eget cover eller bygge den inn i en "pukkel" på den bærbare eller noe sånt.
beltazore Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Skrevet 14. januar 2005 daså... takk for hjelpen... driter vel i det, kjøper en ny laptop
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå