Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3com har vrien support!


Anbefalte innlegg

hei hei,

 

kjøpte meg 3com trådløs pakke nylig, det var 3com 54g pc-card og 3com officeconnect 54 megabit router.

 

oppgraderte til nyeste firmware på router, satte opp parametre slik det er anbefalt på ulike guider (WPA, skru av ssid broadcast osv).

 

Installerte kortet på laptop. det første som skjedde var at kortet ikke ble "skrudd på av seg selv" jeg måtte gå inn i 3com programmet og sette det på manuelt for hver gang, dette lot seg løse av en reinstallering.

 

Neste som skjedde var at kortet hadde en tendens til å miste forbindelse på en sær måte, selv om kortet viste at det var signalet (routern er 5 meter vekke fra lap bare) så fungerte ikke internett eller noe, løsningen ble å koble meg fra routern og og på igjen.

 

Har forsøkt både med 3com sitt medfølgende wlan program og windows xp sp2 wireless config (bruker sistnevnte nå) og jeg pleier å falle ut etter en times bruk. Har hentet ned nyeste drivere og forsøkt uten at de egnetlig var nyere...(samme som følgte med på cd).

 

Prøvde å finne support på 3com sine sider, første som jeg prøver å finne er noe support nummer, men hei, det finnes jo ikke eller jo det finnes men det er så forbanna vanskelig å finne frem til.

 

før jeg fant nummeret måtte jeg søke på gule sider til et 3com nummer i norge, som er viderekoblet til 3com sverige. Ba dem om teknisk support - de satte meg over til et nummer som ikke var i bruk!

 

prøvde nummeret som jeg fant på nettet, joda, det var viderekoblet til 3com i england, og der var det ei damestemme som sa at jeg måtte registrere produktet før jeg kunne få support wtf! jeg liker ikke å registrere produkter men forventer at produsenten skal ha noe form for support uavhengig av registrering.

 

La på og gikk på internett, la inn litt fake info om meg selv bl.a. 12345678 som telefonnummer og produktet ble registrert med 90 dagers support - elendig syns jeg.

 

Joda så måtte jeg opprette en service request på internett på noen ganske rare sider. Så ventet jeg en dag og så kom det noe geniale svar, fyren hadde prøvd å ringe meg på telefon! og siden det ikke gikk så sendte han epost. OG der var det halvteite forslag (Skru av kryptering osv) som det egentlig ikke kunne falle meg inn å prøve da.

 

Svarte tilbake den eposten og det har gått nesten to dager uten svar.

 

Det er patetisk at 3com tilbyr 90 dagers support som effektivt er 30 dager eller noe pga responstiden!

 

Siden jeg hadde registrert produktet så ringte jeg 3com igjen, joda første meny var språk, andre meny var om jeg hadde serviceavtale eller registrert produkt, tredje meny var om jeg ville lage ny service requetst eller om jeg hadde en fra før.

 

Valgte den at jeg hadde SR fra før, og så spurte telefonen meg om SR nummer. Joda så var det ventemusikk og ventemusikk, og jeg antok at jeg skulle bli satt over til en tekniker men istedet ble jeg satt over til en sentralbord-dame som ikke kunne skikkelig engelsk og jeg sa at jeg oppga et SR nummer og hun skulle sette meg over til en tekniker. mer venting mer venting mer venting piping knitring ops linja ble koblet ifra!

 

Ringte igjen litt senere, og ei annen dame noterte seg nummeret mitt og sa at alle teknikere var opptatt (hvor mange har 3com egnetlig).

 

for noe tull sier jeg bare.

 

stay tuned for more..

Endret av radisson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig om at 3com har helt latterlig dårlig support. Det finnes intet telefonnummer eller epost man kan kontakte de på.

De krever at man registrerer seg og etter 90 dager er det ikke mulig å sende et lite simpelt supportspørsmål på mail, warranty har utløpt. Rett og slett utrolig dårlig av 3com.

Har aldri vært borti en hardwareleverandør som ikke tar imot enkle supportmailer fra kunder.

Som f.eks har jeg de siste dagene mailet litt med Kingston ang et produkt jeg ikke eier engang, men vurderer å kjøpe brukt. De svarer uten problemer.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt problemer med 3Coms support.

 

Jeg har brukt websiden, og lagde en service request. De ringte meg tilbake, og jeg fikk ypperlig support via telefon. Ikke noe problem.

 

Det å ringe for å få support synes jeg ikke noe om. Da blir det bare køståing og latterlig musikk for å gjerne miste forbindelsen. Personlig synes jeg en slik web-løsning er det beste.

 

Og ja, de fleste firmaer krever at produktet er registrert for å gi deg gratis support. Andre spørsmål kan du enkelt rette til serviceavdeling eller salg via mail. Spesifikke produktproblemer med utstyr du eier må som oftest registreres.

 

-xhilerate-

Lenke til kommentar

3com support er tungvindt, men det som værre er; det er noen hovne bleier som sitter på support. De vil rett og slett ikke ta ansvar for feil i produktene sine. Om kunden har problemer ligger bevisbyrde på kunden for å bevise at det er feil i 3com sitt produkt og ikke en instilling eller noe spesiellt med oppsettet hos kunden som forårsaker feilen.

I mitt tilfelle hevdet de at IP24 håndterte VoIP feil og at det var årsaken til at jeg ikke fikk VoIP til å fungere. Jeg fikk faktisk ikke 3COM til å akseptere at de hadde feil på routeren og ta det videre til utviklerne sine før jeg hadde debugget alt og programmert et program på en linux-bridge jeg satte opp midlertidig. Programmet gikk inn og modifiserte pakkene i real-time etter at 3com-routeren hadde ødelagt dem.

Jeg sniffet pakkene både før og etter 3com-routeren og kunne da endelig bevise at pakkene ble modifisert i 3com-routeren slik at IP24 sin VoIP server ikke skjønte noe av dem. Straks jeg hadde programmert min real-time fix så funka VoIP for meg... og da godtok endelig 3com at feilen muligens lå hos dem. Først da gadd de å teste samme router hos seg selv.

 

Edit: og vil legge til... de har ikke fiksa problemet ennå. Det er flere måneder siden de sendte det videre til utviklerne.

Endret av sozo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

:love::love::love::love::love:

 

tok grundig feil av 3com support jeg. Greit nok med produktregistrering og kun 90 dagers support. Men supportfolka utvekslet epost med meg og foreslo ting og ingenting hjalp - jeg var sikker på at det ville ende opp med at jeg ikke kom noen vei og at de ville skylde på mitt utstyr. Men de foreslo en RMA.

 

Før jeg valgte RMA klarte jeg å utføre litt tester for å finne ut at problemet mest sannsynlig var 3com kortet (testet 2 forskjellige). Og da ble saken min gjenåpnet og support sendte problemet mitt til utviklerene!

 

Dagen etterpå ringte 3com meg og mailet meg ny driver som virker finfint!

 

kjempeservice

 

:thumbup::thumbup::thumbup::w00t::w00t::love::love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...