Gå til innhold

AMD64 s939 3000+ eller 3500+?


FlinT

Anbefalte innlegg

halloen folkens!

eg lurer på om eg skal legge i en høvding ekstra for å få meg en bedre CPU..

 

hadde først tenkt meg en AMD64 3000+ men ville det være værdt å kjøpe 3500+ som koster endel mer? er snakk om winhester seff..

 

tenkte heller eg kunne kjøpe en ordntli CPU kjøler å klokke 3000 opp til 3500, om det går da..

 

har bestilt ASUS A8N-SLI Deluxe og XFX 6800gt i tilleg da så..

 

men ka vil gi mest for pengene?

3000+ eller 3500+

 

setter pris på kjappe svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har klokka opp 3000+ til 3500+ uten å justere på noen spenninger. Går helt fint. CPU`en ligger på 30 idle og 40 load :)

hvilken CPU kjøler har du?

klokker det noe særli med BOXED vifta? :hrm:

men skal ha meg den thermalrock xp120 eller ka den het og en Mist vifte fra microplex :)

Lenke til kommentar

Det er vel 3500+ som har en noenlunde fornuftig pris, går du høyere enn det så blir det veldig mye dyrere. Skulle eg bygd PC i dag så er det ihvertfall den eg hadde kjøpt.

 

Nen det spørs litt kor mye overklokking de tåler. Om 3000+ kan klokkes mer enn en 3500+ så er kanskje det det beste kjøpet alikevel.

Lenke til kommentar
hvilken CPU kjøler har du?

klokker det noe særli med BOXED vifta?

 

ja, jeg har boxed vifta. Har ikke penger til å kjøpe meg noen fancy kjøler enda :p

men akkurat nå så funker boxed vifta ganske bra synest jeg, eneste minus med den foreløbig er vel at den bråker endel mer en de dyre kjølerne. Går fint an å klokke med den så lenge man passer på tempen. I mitt tilfelle så har jeg sluppet å stille opp vcore og da øker ikke tempen så altfor mye.

 

Hva endrer du på for å klokke ?

Multiplier er låst, er det bus hastighet da eller ?

 

Jeg har klokka FSB`en fra 200 til 244. Multiplieren er låst til max 9. så da blir d 9 x 244 = 2,196 GhZ.

Endret av Kjeksen
Lenke til kommentar

finnes det ikke noen måte å åpne CPU'n da? det er vel ikke komt enda..

nei men satser på 3000+ eg.. har ikke så all verdens med cash så...

så får eg spandere meg noen lapper på fancy kjøling til neste sipend..

har bare pc3200 TwinMOS ram så.. er ikke vel ikke akkurat så RÅ å klokke med nei :no:

 

men gleder meg inni helvette til de får det skjermkortet på lager... :love:

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke gå for noe midt imellom og satse på en AMD64 3200+?

jo fordi de har ikke 3200+ der eg bestiller resten av delene, på articom.no så.. har velgt 3000+ så vi får se ka som skjer skal sikkert ha meg ny ram til sommer så..

men det må da vel komme en sånn guide til hvordan åpne CPU'en sånn som på socket A CPU'an, eller hva tror dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...