Gå til innhold

Er fri ferdsel i fare?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kaller deg liberal(sant?). Så eg syntest det ikke var så liberalt, men i ettertanke så er du vel først og fremst en sånn "økonomisk liberal"?  :hmm:

Jeg er liberal både i økonomisk og politisk henseende, men ikke innenfor moralens domene.

 

Hva er en verden uten moral?

Lenke til kommentar

Uff, nå er det like før jeg pakker kofferten og forsvinner fra dette landet. Den inkompitente regjeringen vår har ødelagt dette landet med idiotiske avgifter og lover uten logisk like de siste 6-7 årene.

 

Men før jeg pakker kofferten skal jeg gå på McDonald's å kjøpe meg en Big Mac, og ta den med meg og spise den ute, for da trenger jeg ikke å betale "skal-du-spise-maten-inne?"-avgift til staten, men vent... med mindre jeg da går i skogen eller på stranden mens jeg spiser den ute, og må betale 20 kr. ekstra for gåturen.. *doh*

 

 

Karmacom

Lenke til kommentar
Uff, nå er det like før jeg pakker kofferten og forsvinner fra dette landet. Den inkompitente regjeringen vår har ødelagt dette landet med idiotiske avgifter og lover uten logisk like de siste 6-7 årene.

Det er ikke vår regjering som har kommet med forslaget. Så vidt jeg har skjønt er det AP-politikere.

Lenke til kommentar
Uff, nå er det like før jeg pakker kofferten og forsvinner fra dette landet. Den inkompitente regjeringen vår har ødelagt dette landet med idiotiske avgifter og lover uten logisk like de siste 6-7 årene.

Det er ikke vår regjering som har kommet med forslaget. Så vidt jeg har skjønt er det AP-politikere.

Betyr mindre for meg hvilket parti det er, uansett hvem som kommer med hvilket forslag, har idiot-lov etter idiot-lov slått igjennom de siste årene, det jeg ser er resultatet i praksis for meg som medborger, og der er resultatet blitt merkeligere og merkeligere for hvert år som går i henhold til skrudde lover, mangel på evne til å ta vare på landet.

 

Når de da velger å ta avgifter fra slike aktiviteter, da er ikke det problemløsning, men problemforskyvning.

Man kan vri og vende på det så mye man vil, men det går bare en vei, nedover IMO.

 

Karma

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
For meg som ikke har tenkt å bo noen år til i landet

Mener du for deg som har tenkt til å bo i landet noen år til?

 

( var det ment å skrive "ikke" ? )

 

Joda, du har din rett i det, og er nok viktig for de fleste.

 

Bare jeg som har liten tro på politikerne samlet uansett parti.

 

Jeg tror politikk som praksis og som fremgangsmåte trenger en kraftig reform,

og at uansett hvor godt et parti er, så blir det aldri bedre enn det svakeste leddet, dvs. IMO så ville til og med et perfekt politisk parti blitt hemmet/lammet/svekket av måten politikk praktiseres på i sin helhet i Norge i dag med alle dens instanser, departementer og avdelinger som ikke nødvendigvis er direkte parti-avhengig.

 

Jeg vil nesten gå så langt som å si at "byråkrati" er som en egen diffus intelligent livsform med en egen vilje, som alltid vil trekke i trådene og påvirke effektiviteten til ethvert politisk parti.

 

 

Karma

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
For meg som ikke har tenkt å bo noen år til i landet

Mener du for deg som har tenkt til å bo i landet noen år til?

 

( var det ment å skrive "ikke" ? )

 

Joda, du har din rett i det, og er nok viktig for de fleste.

 

Bare jeg som har liten tro på politikerne samlet uansett parti.

 

Jeg tror politikk som praksis og som fremgangsmåte trenger en kraftig reform,

og at uansett hvor godt et parti er, så blir det aldri bedre enn det svakeste leddet, dvs. IMO så ville til og med et perfekt politisk parti blitt hemmet/lammet/svekket av måten politikk praktiseres på i sin helhet i Norge i dag med alle dens instanser, departementer og avdelinger som ikke nødvendigvis er direkte parti-avhengig.

 

Jeg vil nesten gå så langt som å si at "byråkrati" er som en egen diffus intelligent livsform med en egen vilje, som alltid vil trekke i trådene og påvirke effektiviteten til ethvert politisk parti.

 

 

Karma

'ikke' var en feil. Jeg har tenkt å bo i landet en liten stund til.

 

Systemet er ikke perfekt. Noe perfekt system finnes ikke heller.

 

Husker ikke hvem i farta som sa dette, men det er sagt at demokrati er et dprlig system. Men alle andre alternativ er verre.

 

Så min holdning er at vi må forholde oss til det systemet vi har og gjøre det beste ut av det. Jeg mener man må jobbe med systemet for å forbedre det, ikke mot systemet. Da vil systemet bare slite enda mer.

 

Jeg kunne selv tenkt meg en skikkelig reform av hvordan samfunnet styres. Jeg tror mye av problemet ligger i uklart ansvarsforhold mellom kommune og stat. hvor staten gir kommunnene penger, også er det opp til mer eller mindre smarte og ansvarlige kommunepolitikere å prioritere forskjellige ansvarsområder opp mot hverandre. Det må det bli tull ut av.

Lenke til kommentar

Tror også det ligger mye makt-linjer som går tilbake i tid, familer/slekter/personlige forbindelser (langtids-lobbyvirksomhet?) som vanskelig lar seg reformere uten videre.

( dvs. "uofisielle" maktpersoner med maktposisjoner i marked/industri med innflytelse over f.eks enkeltpolitikere osv. mener ikke korrupsjon, bare litt mild dukkestyring / dukketeater / tråd-trekking. )

 

Enig at valget er dessverre ikke stort, det hjelper mer å jobbe med systemet, enn å jobbe mot det, hvis man vil forbedre det.

Lenke til kommentar
Husker ikke hvem i farta som sa dette, men det er sagt at demokrati er et dprlig system. Men alle andre alternativ er verre.

Det var vel Winston Churchill som sa det.

"It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried".

Sir Winston Churchill

British politician (1874 - 1965)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...