Gå til innhold

Boot og trådløst tastatur


Anbefalte innlegg

Dette er litt rart:

 

Når jeg starter maskinen, så lyser det på mottakeren. (Den som tar imot signal fra mus og tastatur og som er koblet på usb)

Jeg kan trykke tasten for å komme inn i bios. Der virker tastaturet helt fint.

Men når maskinen skal boote, da slukker lyset og det er ingen respons ved tastetrykk på tastatur. Lyset tennes igjen og alt virker i det windows laster.

Dette er utrolig kjedelig ettersom jeg må trykke på en tast for å boote fra cd-rom. Jeg har ikke gammelt tastatur (med "tråd") liggende, så jeg må få til å boote cd-romen med det tastaturet jeg har nå.

Noen som har en løsning på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Noe lignende har nå begynt å skje hos meg. Jeg har hatt Logitech MX trådløst tastatur nå i over et år uten problem.

 

Så plutselig her om dagen falt tastaturet ut under windows. Fikk det opp å stå igjen. Men så dagen etter når jeg booter for jeg keyboard failure. Jeg må plugge inn et gammel keyboard for å komme inn i windows. Når jeg så er i windows funker alt bra med det trådløse tastaturet.

 

Det funket ikke å bruke en USB til PS2 plugg heller.

 

Er det noen som vet hva som har skjedd??

 

AKIRA

Lenke til kommentar

I ledningsvirvarret bak PCen min så viste deg seg at jeg hadde plugget USB til PS2 kontakten på feil ledning.. (insert feel stupid here). Anyhow, da jeg plugget den på riktig ledning så ville PCen boote.

 

Men for å gjøre det hele litt underligere. Nå ville ikke keyboardet virke i Windows. Kreves det drivere for å få trådløst keyboard å virke i XP?

 

Hvis jeg så plugget keyboardet i en USB port ETTER boot..så virker det igjen.

 

hva i alle dager har skjedd!

 

hmm...*finne keyboard drivere*...hvis noe sånt finnes.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...