Gå til innhold

spill i linux?


Anbefalte innlegg

Jeg er en av de som er ganske hekta på CS... men jeg har ikke fått til CS i min mandrake 10... det er kun derfor jeg har windows xp... alt det andre jeg trenger har jeg jo her... litt kjipt å måtte bytte til xp hver gang jeg skal spille... har hørt om flere programmer som jeg kan bruke til det men er ikke helt sikker hva jeg skal bruke?

 

tnx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen gir full ytelse til CS så vidt jeg vet. Jeg ble liggende på rundt 70 i fps etter å ha rundt 100 i XP.

Ellers kan du kaste cs for det er et møkkaspill, prøv WarCraft3 isteden. Funker perfekt(kanskje bedre) i linux.

 

men for å kunne spille spill på man ha enten Cedega(koster penger) eller wine(gratis).

Se litt på linken Lavitz ga deg

Lenke til kommentar

Tja. Her er det jo kun snakk om Windows-spill. Jeg har kjørt WC3 i Wine, fungerte fint.

 

Ellers spiller jeg litt Enemy Territory, kanskje en runde Q3 i blant, og jeg har testet UT2004-demoen, alle disse fungerer nativt under Linux. GNU/Linux er ingen dårlig spillplattform, men det lages ikke så mange spill... Doom3 får du til Linux, og systemkravene er lavere enn Windows-versjonen. Det bør bemerkes at nyere ATI-kort ikke er flott dersom du ønsker å spille, i hvert fall inntil de nye driverne kommer. Jeg har et crappy Nvidia-kort(FX5200, fikk gratis. 128bit-versjonen, selvsagt), men det fungerer til det fulle :-)

Lenke til kommentar

Jeg spiller UT2004 i Linux. Det funker bra det. Lagger mindre enn i XP...

Men til spørsmålet ditt, det finnes jo sånne programmer som Wine og WineX som er lagd for å kjøre Windows filer i Linux Men jeg har aldri prøvd dem, så jeg veit ikke ossen de funker.

Lenke til kommentar

Skal kunne kjøre det i opengl ved å gi -opengl som argument til programmet hvis jeg husker rett :)

 

Har spilt endel UT2k3/4 i linux selv, og testet ut DOOM 3 demoen, ellers har det gått mye i bzflag, liquidwar og scummvm tidligere, også litt Planeshift og Cube i det siste - jeg har iallefall alt jeg måtte trenge av spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...