Gå til innhold

Norges GuildWars meninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja heia Norge! jeg har spilt guildwars å jeg synes det er helt utrolig bra! det er jo vilt :dribble: . Og at det blir gratis er jo enda mer sykt :thumbup: , hva mener dere om spillet?. opplaster et bilde av charateren min (han er så tøff necro :tease: ) de andre kan jo komme med sin character

post-184-1105494495_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har spillt det en gang. Verdens beste rollespill kanskje! Hva mener du at det blir gratis? sånn at det ikke koster noe å skaffe det eller?

Skrevet
Har spillt det en gang. Verdens beste rollespill kanskje! Hva mener du at det blir gratis? sånn at det ikke koster noe å skaffe det eller?

Nei, spillet må man ganske sikkert kjøpe. Men det får ingen fast måneds pris som andre MMO's. Som oftest så koster det rundt 10-15 dollar i måneden. Guildwars er gratis.

Skrevet (endret)
Nå har jeg vært med på beta-testene siden tidlig i fjor. Er det noen som vet når det kommer ut? Er veldig spent.  :D

Det er vel ikke fastsatt en dato, men de fleste rykter sier Mars/April siden det skal være en Beta Weekend (BW) i Feb.

Men en dev i Lion's Arch District 2 nevnte noe om at det kunne slippes allerede i feb. Dessverre fikk jeg ikke tatt en screen av det, og han forsvant rett etterpå.

Dette var ca. 15 min før januars BW sluttet...

Gleder meg veldig til at spillet slippes, men jeg håper det ikke kommer før i slutten av feb tidligst, da jeg ellers vil ha problemer med å komme igang med studiene ;)

Endret av Mr.Garibaldi
Skrevet
Gleder meg veldig til at spillet slippes, men jeg håper det ikke kommer før i slutten av feb tidligst, da jeg ellers vil ha problemer med å komme igang med studiene

Hehe, dette kjenner jeg meg igjen i. Det skal bli gøy å komme igang ordentlig med spillet; smakebitene vi har fått den siste tida er veldig fristende, så det kan fort gå utover konsentrasjonen på jobb osv. :yes:

Skrevet

Det ser jo ganske tøft ut, men er det virkelig et rollespill, eller blir det bare et skikkelig FPS-multiplayerspill?

World of Warcraft vil vel stille i en helt annen sjanger, og er kanskje et spill man må sette seg mer inn i?

Hva sier folket som har prøvd begge?

Skrevet
har prate med en kar, han sa at guildwars var bedre :w00t:

men jeg må si at jeg klarer ikke og vente til neste beta kommer. apropo prisen...jeg trur det blir litt høy i forhold til vanlige spill :cry: siden et normalt nytt bra spill koster enn 29.99$ koster guildwars 49.99$ og det blir vel en 6-700kr, men det er vært pengene og alle som ikke har visa blir jo frelst. jeg trur guildwars vil sette en ny standard hvordan MMORPG spill skal være i fremtiden: gameplay for pengene

Skrevet (endret)
49.99$ er IKKE 6-700 kroner. det er nærmere 350 kroner tenker jeg. Etter hva jeg har forstått skal guild wars koste omtrent det samme som et vanlig spill.
okay tenkt sånn,et spill på amazon.com koster 29.99$, men på narvesen koster spillet 499kr, tenker basis priser over hele norge no ink moms toll skatt og alt det der).

Edit: skriveleif

Endret av Cell_v14
Skrevet

Jeg gleder meg sykt til det kommer, sinnsykt. Har ikke vært med på denne betaen (ISDN linje, tok 10 timer å laste det ned under sist beta :p) men skal kjøpe det og spille det (og virkelig kose meg) for Guild Wars skal få være noe av det mest geniale jeg har spillet online. Det at det ikke koster noe i månden for å spille det er bare en ekstra bonus.

Skrevet

hvis det ikke blir en månedsavgift, hvor skal selskapet bak spillet få tak i penger til å supporte spillet? pengene fra salget kommer vel til å dekke kostnadene for å ha lagd det. og det som blir igjen etter det varer ikke evig...?

:hmm:

jeg er litt kritisk til sånne "free MMOs".

Skrevet
vis det ikke blir en månedsavgift, hvor skal selskapet bak spillet få tak i penger til å supporte spillet? pengene fra salget kommer vel til å dekke kostnadene for å ha lagd det. og det som blir igjen etter det varer ikke evig...?
ja gudene vet hva som skjer, men det varer hvertfall i ett år før noe føkka skjer.
Skrevet
Det ser jo ganske tøft ut, men er det virkelig et rollespill, eller blir det bare et skikkelig FPS-multiplayerspill?

World of Warcraft vil vel stille i en helt annen sjanger, og er kanskje et spill man må sette seg mer inn i?

Ja, WoW stiller i en HELT ANNEN sjanger. WoW er et MMORPG, Guild Wars er vel snarere et "wannabee"-MMORPG. Fikk ikke følelsen av å spille et MMO i det hele tatt når jeg prøvde GW. Dårlig forsøk på å få til noe morsomt og underholdene. Angående ingen månedsbetaling viser vel også hvilke forventninger utviklerne selv har til spillet, er nok gjennomspillt på et halvt år. Lite med support etter det.

Takke meg til et gjennomført spill.. WoW :love:

Skrevet
hvis det ikke blir en månedsavgift, hvor skal selskapet bak spillet få tak i penger til å supporte spillet? pengene fra salget kommer vel til å dekke kostnadene for å ha lagd det. og det som blir igjen etter det varer ikke evig...?

:hmm:

jeg er litt kritisk til sånne "free MMOs".

GuildWars er ikke et klassisk MMORPG, der den største kostnaden til selskapene er båndbredde. ArenaNet slipper mye av denne kostnaden siden de har et unikt system der de lager istanced quests og utforskningsområder, slik at de trenger mindre båndbredde, og derfor blir kostnadene mindre.

Skrevet

men det er kostnadder! in the long run så kommer dem til å tape penger. det er bare med engang spillet kommer og ut sommeren at de kommer til å gå i overskudd tipper jeg.

det er ikke gratis og holde servere/eller hva enn de har. og hvis alle som har tenkt til å kjøpe spillet har kjøpt det, hvor skal de da få penger fra? det er ikke billig å ha en hau med folk til å jobbe med spillet heller akkurat

Skrevet
men det er kostnadder! in the long run så kommer dem til å tape penger. det er bare med engang spillet kommer og ut sommeren at de kommer til å gå i overskudd tipper jeg.

det er ikke gratis og holde servere/eller hva enn de har. og hvis alle som har tenkt til å kjøpe spillet har kjøpt det, hvor skal de da få penger fra? det er ikke billig å ha en hau med folk til å jobbe med spillet heller akkurat

hvordan det blir det vet vi ikke, men artig å se hvor langt tid det tar før det sier stopp

Skrevet

Så kommer dem til å release expansions hver 6-9 måned som de kommer til å tjene mye på, da jeg tror de aller fleste vil kjøpe dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...