Gå til innhold

dynaBel Phobos subwoofer kit u/kab


Anbefalte innlegg

Hvor tykke er platene av plexiglass du har tenkt til å bruke? Jeg ser for meg at tynne plexiglass har lett for å svinge av dype frekvenser, de er ikke spesielt døde med andre ord.

hm... 1cm--> hva du tror vil passe da?

MDF er nok det mest praktiske. Jeg vet ikke hvordan plexiglass vil oppføre seg med tanke på egenlyd og resonanser. Er ikke plexiglass ganske fleksibelt og lett å bøye? Føler jeg gjentar meg selv, men det siden det er så fleksibelt (?) er det også mulighet for at enkelte frekvenser kan få det til å svinge. Dette er egentlig bare synsing og gjetting fra min side dog.

 

Kanskje tykkere plexiglass er stivere og fungerer bedre til sub?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

viss jeg har sideplatene å topp platen i plexi(litt tjukt), å resten i mdf, det vil vel gå bra?

 

EvoZ: hadde du vert skikkeli grei kunne du tatt litt detaljerte bilder av fronten, og bak, og hvor du satte avstiveren og div.

vil bare være mest mulig forberedt når jeg skal begyyne :thumbup:

 

edit: detter er siden der forsterkeren skal sant??

post-197-1105551366_thumb.jpg

Endret av GoBu
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

godag folkens!

Ble ferdig med suben i dag, og er litt imponert over meg selv :tease:

 

Ble til slutt laget i 19mm sponplater, og trekt i sort høyttaler stoff. Bakplaten malte jeg sort.

 

Synest den spilte overaskende bra, med mp3 spilleren min som "forsterker", og i en stor sløydsal.

Kommer med bilder å lignende når den er vurdert i neste uke og jeg har fått den hjem.

 

:w00t:

Lenke til kommentar
så hele settet er til 2498kr??  er nå ganske billig!!    men jeg har tenkt å bygge kassen i plexiglass, og jeg skal ha div. lysefekter inni.

tror dere det vil går bra, og evt. hvor kobler man til neon lys f.eks??

Utrolig harry IMO.

 

Du bør bruke MDF, da plexiglass sikkert kan gi resonanser.

Kan også bygge den i vanlig spon, men MDF plater er nok det beste. MDF er fine plater som er laget av fint spon korn, micro micro i forhold til vanlig spon plater. Plexi har jeg ikke noe erfaringer med, men ville ikke gått for det

Lenke til kommentar
Oki... jeg er elendig å forklare, men prøver så godt jeg kan :)

 

1) Få platene kappet opp der du kjøper dem og husk å nevn at de må kutte på millimeteren.

 

2)Når du kommer hjem med platene kontrollerer du først at platene er riktig størrelse. Det er også lurt å skrive på platen hva den er er f.eks ytre bakplate, sideplate osv. Så begynner du å tegne opp hvor du skal kutte. Her er det også viktig å være vannvittig nøyaktig.

 

 

3)Ta stikksagen fatt og skjær ut det som skal skjæres ut. For perfekte hull kan du bruke en overfres, men det hadde ikke jeg så jeg brukte stikksag.

 

4) Rund av og borr hull

 

5) Lim hele greien sammen (ikke ytre bakplate) . Her brukte jeg polyurthan lim, noe som funket fett.

 

6)Etter at limen har tørket skraper du bort overflødig lim og pusser lett over med fint sandpapir.

 

7) sparkle plateskillene. når sparkelen er størknet så pusser du ned sparkelen slik at den er på niva med platene og slik at skillene blir smoothe

 

8) Grunnning, maling, klarlakk ++++ her varierer det sterkt etter hvilken maling du bruker

 

9)Kassen er nå ferdig. Nå er det bare å stuffe inn forsterker, element, akustilux ++ skru inn spikes og skru fast den ytre bakplaten.

 

10)Spill masse musikk og plag livet av naboer og foreldre

 

Bare PM for spørsmål eller bruk worklogen min (signaturen)

syntes att det var litt rart att du ikkje brukte skruer til feste den sammen, bare lim!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...