Gå til innhold

dynaBel Phobos subwoofer kit u/kab


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe... er examens oppgave i kunst og håndtverk, så den skal vær litt kul :thumbup: har en kompis som har bygget sub i plexi glass selv, å han sa det gikk greit.

 

men tilbake til spm mitt... hvor kobler man til neon lys etc?

btw: så kassetegninga... er det liksom "manualen" til den?? så litt innvikla ut :blush:

Endret av GoBu
Lenke til kommentar

Phobosen er veldig enkel å bygge... Bare å kjøpe ferdigkappa MDF.

Kan tenkes plexiglass ser kult ut i de rette miljøer. Men grunnen til at MDF benyttes er at det stivt. Tror nok ikke plexiglass er løsningen. Men det er jo lov å prøve

Ta en titt på kabinettegningen til Exacten :)

Lenke til kommentar

Å bygge kassen til phobosen går som en lek. Tegningen som fulger med kan virke komplisert, men når du har delene foran deg blir alt mye lettere med en gang. Holder på å bygger en selv

 

bilder: http://home.no/evenhimself

 

Vet du hvordan du bruker en stikksag, vet du hva sparkel er, kan du bruke en drill og er du nøyaktig så klarer du det lett.

 

Å bygge hele greia i plexiglass er ikke serlig lurt tror jeg, blir nok en del egenresonans, men du kan jo bygge alt utenom toppplaten (eller en annen plate såklart) i 19 mm MDF og lage toppen i litt tjukk plexi. Apple subwooferene som brukes på mac er lagd i plexi, men er ikke helt sikker på åssen lyden er der.

Lenke til kommentar

får nå håpe jeg ikke får så store problemer...

har tenkt litt og tror jeg lager det meste i mdf, også lager jeg litt store "vinduer" i sidene og på toppen..

har vel de meste av verktøy på skolen, så det skulle gå greit!

 

viss jeg skal bygge alt i plexiglass, så kjenner jeg en glassmester så kan skjære ut og lage til platene, så det skal nok ikke vær so mye vanskligere!

Jeg trenger vel ikke noen flere plater enn de som står i den byggebeskrivelsen??

 

noen som kan gi meg en enkel versjon av hvilken rekkefølge jeg skal bygge i??

Endret av GoBu
Lenke til kommentar

Oki... jeg er elendig å forklare, men prøver så godt jeg kan :)

 

1) Få platene kappet opp der du kjøper dem og husk å nevn at de må kutte på millimeteren.

 

2)Når du kommer hjem med platene kontrollerer du først at platene er riktig størrelse. Det er også lurt å skrive på platen hva den er er f.eks ytre bakplate, sideplate osv. Så begynner du å tegne opp hvor du skal kutte. Her er det også viktig å være vannvittig nøyaktig.

 

 

3)Ta stikksagen fatt og skjær ut det som skal skjæres ut. For perfekte hull kan du bruke en overfres, men det hadde ikke jeg så jeg brukte stikksag.

 

4) Rund av og borr hull

 

5) Lim hele greien sammen (ikke ytre bakplate) . Her brukte jeg polyurthan lim, noe som funket fett.

 

6)Etter at limen har tørket skraper du bort overflødig lim og pusser lett over med fint sandpapir.

 

7) sparkle plateskillene. når sparkelen er størknet så pusser du ned sparkelen slik at den er på niva med platene og slik at skillene blir smoothe

 

8) Grunnning, maling, klarlakk ++++ her varierer det sterkt etter hvilken maling du bruker

 

9)Kassen er nå ferdig. Nå er det bare å stuffe inn forsterker, element, akustilux ++ skru inn spikes og skru fast den ytre bakplaten.

 

10)Spill masse musikk og plag livet av naboer og foreldre

 

Bare PM for spørsmål eller bruk worklogen min (signaturen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...